Gå til innhold

Overgang fra viteledninger i Antec 900 til 3 pin til viftestyring


Zevs31

Anbefalte innlegg

heihei;)

Har nylig kjøpt meg Antec nine hundred, men frem på kabinettet er det en liten rund knapp (til venstre for av/på knappen, firewire,usb og mic/lyd)

Hva er denne knappe til??

 

kjøpte meg også en Zalman zm-mfc1 viftestyring for 5.25 B.

Da keg skulle montere denne fant jeg ut at det er 3 pin kontakter på viftestyringa men noen "litt store 4 pin" kontakter på viftene. på cpu viften er det derimot en kontakt som er make til "3pin" kontakten på viftestyringa, bare at det er 4pin.

så jeg trenger en overgang fra 4-3 pin kontakt og en overgang fra"4 pin "kontakten på viftene til 3pin kontakt. noen som vet hvor man kan få tak i dette??

bergen området/nettbutikk??

 

Må bare understreke at jeg er meget noob når det gjelder data, men tror det heter 3 og 4 pin.

 

 

På forhånd Takk;)

Endret av Seve93
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Nei, den skal du ikke ha.

 

btw, bare lurer på en ting, du vet at det allerede er 3-trinns viftestyring (Low - Medium - High) på viftene i dette kabinettet?

ja jeg vet det,men de ligger inne i kabinettet, og det er bare en av de som går an og ta på utsiden. og det er til viften bak(altså den som bråker minst. så det er mye stress for å stille inn de når eg gamer i forhold til hvis eg skal ha en stille maskin;)

Har du den minste anelse om hvordan det på en eller annen måte er mulig å få tak i noe jeg kan bruke??

Lenke til kommentar
Vet hvor du får tak i slike kabler for en rimelig penge, men da blir det som jeg ymtet om tidligere, utenlandsk nettbutikk. Krever at du betaler med PayPal(konto), har du det?

ehh.........tror ikke det.

Har vanlig bankkonto liksom.

e det en seriøs butikk?

blir det veldig mye porto?

Lenke til kommentar

Må nok desverre ha Visa/PayPal konto serru. Men du kan jo ta en titt alikevel, tilfelle det ordner seg på en eller annen måte. :thumbup:

 

4 kabler (rimeligste typen, $1.99/stk.) inkludert med frakt, vil ikke koste mer enn rundt kr.110

 

> 4-Pin to 3-Pin Adapter Cable 12" - UV Blue

 

Samme kabelen, men Sleeved (m/strømpe)$3.99/stk.

> 4-Pin to 3-Pin Adapter Cable 12" - UV Blue - Sleeved

 

(disse variantene finnes forøvrig også i grønn og rød farge, > se nederst på siden

 

Kan vel også ta med at det finnes "Luxus" kabler hvor man (mot et tillegg) kan velge extra lengde, > disse

 

(har handlet fra den nettbutikken sjøl og jeg har iallefall ikke opplevd noen problemer)

Lenke til kommentar
Må nok desverre ha Visa/PayPal konto serru. Men du kan jo ta en titt alikevel, tilfelle det ordner seg på en eller annen måte. :thumbup:

 

4 kabler (rimeligste typen, $1.99/stk.) inkludert med frakt, vil ikke koste mer enn rundt kr.110

 

> 4-Pin to 3-Pin Adapter Cable 12" - UV Blue

 

Samme kabelen, men Sleeved (m/strømpe)$3.99/stk.

> 4-Pin to 3-Pin Adapter Cable 12" - UV Blue - Sleeved

 

(disse variantene finnes forøvrig også i grønn og rød farge, > se nederst på siden

 

Kan vel også ta med at det finnes "Luxus" kabler hvor man (mot et tillegg) kan velge extra lengde, > disse

 

(har handlet fra den nettbutikken sjøl og jeg har iallefall ikke opplevd noen problemer)

 

tror eg går for de der ja. tar fire av de billigste;P

Men er det mye stress med det visa/paypal greiene?

Har du noe peiling på hvor mye prisen blir?(lost når det gjelder valuta)

Lenke til kommentar

et spørsmål til: når jeg skal montere en vifteledning til en ""skru kontakt"" er det bare til å klippe av ledningen og ta vekk litt av gummien på den svarte og røde og så skru de inn, på samme måte som f.eks. stikkontakt?

Vet du også om det fins overgangerv fra vanlig 4pin( på cpu viften) til vanlig 3pin (som i den linken du sendte?

 

Takker for svar:P

Lenke til kommentar

Du kan nå om dagen grovt sett omregne 1 Dollar = 7 kroner

 

Vil du se hva frakten blir, så legg det antall du skal ha i handlekurven og klikk "Add to Cart" knappen. På neste side klikker "Shipping Estimator", velger Norway, for å se forskejllige frakt-alternativ. (Rimligste forsendelsemåte "First Class Mail International Package" fremkommer nederst)

 

Eksemplet fra forrige post; 4 stk. kabler $7.96 + frakt $7.40 = $15.36 (107 kroner)

post-10740-1225834452_thumb.png

 

 

Når det gjelder PayPal er det mulig du kanskje alikevel kan registrere deg med en vanlig bankkonto (dvs. at du muligens ikke trenger å ha Visa-kort knyttet til bankkontoen, dog er jeg ikke 100% sikker på dette siden jeg sjøl bruker Visakort/Paypal) Du vil uansett "oppdage" om det går eller ikke, under registrerings-prosessen.

 

Det du i såfall da gjør (etter at du har registret deg og alt er bekreftet/i orden), er at du før du kjøper noe, overfører/henter penger fra bankkonto til PayPal kontoen, slik at et passelig stort beløp står der klart til at du kan bruke det.

 

https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_home

Lenke til kommentar
Vet du også om det fins overgangerv fra vanlig 4pin( på cpu viften) til vanlig 3pin (som i den linken du sendte?

 

Takker for svar:P

 

Hvis hovedkortet ditt har 4-pin cpu kontakt, så plugg cpu-viften der.

Har plugget den til, men når jeg skal plugge cpu viften til viftestyringen så trenger eg en overgang der og(eller kan eg stille cpu viften på en annen måte?

 

Blir overgangene liksom sendt i posten da eller?

Endret av Seve93
Lenke til kommentar
ok, skal vi se. Da har du mulighet for å justere nivået på cpu-viften i BIOS/Q-Fan

 

Er du kjent med å navigere inne i Bios/vært å sett disse instillingene? Hvis ikke, kan jeg illustrere med noen screenshot's for deg.

ok, fint om du kunne illustrere litt;P

Har ikke så mye peiling(dvs. ingen peiling)

Lenke til kommentar

Du må IKKE til utlandet for å få disse overgangene.

 

Netshop har disse inne de, til en sum av 19 kr/stykk. Dette er 4 pin til 3 pin som du trenger. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97389

 

Trengte en selv i forrige uke, og fant det bare hos netshop. De er også de eneste som har 3 pin til 2X3 pin som je gtrenger etter å ha brukt alle 3 pin utgangene på mott p5q deluxe. Gidder ikke å stappe en masse molexer inn bare for å få en vifte til i døra :yes:

 

Forøvrig så er den lille runde knappen til venstre, reset knappen.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...