Gå til innhold

Hvordan få AtherosAR5007EG til å virke i Ubuntu 8.04 LTS?


Anbefalte innlegg

Har en acer5720zg som jeg gjerne skulle sett kjøre ubuntu8**. Det største problemet er å få wlan til å funke da vi ikke har kablet nettverk i stua her som vi bor nå.

 

Når ubuntu(8.10beta) er installert så finner den ut at det er en atheros chip og vil prøve å installere en driver som ikke funker i det hele tatt. Reinstallerte med kablet nettverk og prøvde å oppdatere ubuntu før jeg godkjente installering av atheros drivere. Nå fikk jeg frem wlan og kunne se de trådløse netta som var her. tastet inn passordfrasen og tenkte jippi dette gikk jo lettere enn jeg hadde trodd. Men nei, lykken varte ikke evig. etter 1time så dukket vinduet opp og påstod at passordfrasen var feil. Haket vekk for skjul passordfrase og da var det en helt annen passordfrase enn det jeg hadde lagt inn. prøvde igjen flere ganger men den forandret passordfrasen hele tiden. Det må jo være noe feil med driveren.

 

Nå har jeg sett at noen bruker ndiswrapper til å kjøre windowsdrivere til atheroschippen. Kikket litt på dette greiene men ser at den ikke aksepterer vistadrivere seff siden denne chippen bare har vistadrivere å oppdrive.

 

Noen av dere som har fått denne Atheroschippen(AR5007EG) til å funke i ubuntu? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette funker på min atheros

 

last ned denne filen og koble til kabel og skriv i terminalen:

http://snapshots.madwifi.org/madwifi-hal-0...20080801.tar.gz

pakk ut filen til eks skrivebordet

 

sudo apt-get install build-essential

 

cd /home/brukeren din/der du har lastet ned filen/filen som skal brukes

make

sudo make install

 

edit: så må du re starte

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...