Gå til innhold

Nikon D700 eller D3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg kan få tak i en brukt D3 til 20k og D700 koster jo 18k så forskjellen i pris er ikke noe å tenke på, tenker mer på hva som er hovedforskjellene på de to, hvilket kamera passer best som førstegangs FX? osv.. jeg heller litt mot D3 siden det er et godt tilbud.. =)

Lenke til kommentar

Med de prisene er D3 et ypperlig valg, dersom du ikke har noe i mot innebygget vertikalgrep.

 

Men jeg forstår ikke hvem som kan tenke seg å selge en D3 nå. Det finnes jo praktisk talt ikke oppgraderingsmuligheter utenom mellomformat.

 

Ok, noen finansfolk som har sagt "jeg skal ha det beste" i fotobutikken og nå befinner seg i en knipe kan nok tenke seg å selge unna sånt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det:

 

D700

+Samme brikken som i D3, ergo ypperlig bildekvalitet

+Kan velge om en vil bruke grep eller ikke.

-Bare 150.000 eksponeringer

-Revva minnekortluke

 

D3

+Sammenliknet med D700 m/grep er det lettere og mindre.

+Ypperlig byggkvalitet

+2CF-kortplasser

+9fps med RAW, 11 med 6MP

+300.000 eksponeringer, minst...

+Et ekstra display for informasjon om eksponering

-Man ha grep på

 

Så får pris avgjøre hva man vil satse på... jeg har virkelig lyst på D3, spesielt om jeg finner noe peent brukt til litt over 20, men en D700 gir meg god råd til 70-200VR også, kanskje 14-24 også...

 

Det blir i tillegg til D300, så ved D3 slipepr jeg å kjøpe ekstra grep, og jeg har et meget godt valg ved turer hvor grep er undøvendig...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Takker for flotte svar! Jeg "trenger" ikke de ekstra kvalitetene som D3 gir, men når prisen er så lik så tror at jeg går for D3. Jeg har jo D200 når jeg vil ha et mindre kamera. Er det noen objektiver (vid vinkel og normal) hos Nikon som har værtetting? Hvis jeg kjøper D3 skal jeg også bruke kameraet i ganske røffe omgivelser (sjørafting i RIB).

 

Selger selger pga. påtvunget overgang til Canon 1D mkIII :tease:

Endret av DenHag
Lenke til kommentar
Hvor er D3 "så billig" ?

 

Jeg kjenner en som kjenner en som skaffer de billig nede på plata! :innocent: Ehh.. nei en kompis som jobber som fotograf i en avis som har gått over til Canon og dermed skulle han selge sin nyinnkjøpte D3.. og jeg stiller gjerne opp for å hjelpe han. :cool:

Lenke til kommentar

Den eneste forskjellen i spesifikasjoner som betyr noe for meg går i D700 sin favør. Sikter da til den innebygde blitzen. Den er, for meg, svært nyttig til utendørs bruk da dette er situasjoner hvor jeg nesten aldri har med meg ekstern blitz. Fjernstyringsfunksjonen er også et + i forhold til D3.

 

Med unntak av forskjellene i spesifikasjoner så blir dette valget mye et spørsmål om hva som føles rett. Personlig har jeg temmelig store hender og må vel si at vertikalgrepet på D3 føles "noe tynt". D700 med grep ligger bedre i mine hender, men så blir jo D700+grep både større og tyngre enn D3 som også andre har påpekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...