Gjest Slettet-LHRLUiN Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har demontert min WD MyBook Essential Edition 2.0 Garantien hadde gått ut likevel. Problemet var at ingen pcer gjenkjente enheten så nå vil jeg prøve å koble den til direkte via en e-sata/sata tilkobling. Problemet er at hvordan skal jeg få strøm til den? Tilkoblingene er som følger: Hvilken kontakt kan jeg bruke til å gi HDn strøm? Den som kontakten som er krysset ut (molex tror jeg) finnes ikke på min HD På Forhånd Takk
MiRaCL Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Til venstre på hd på bildet der så har du 2 tilkoblinger. Helt til venstre er strøm tilkoblingen til hd, ved siden av er sata tilkoblingen.
007CD Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Den skal ha SATA kontakt for strøm, dette er noe som ikke finnes på strømforsyninger av eldre årgang. Merkelig at du ikke har Molex muligheten, trodde den var standard på 500Gb modellene, har selv en slik som nå skal til Western Digital og blir den siste WD disken jeg kjøper i allefall.
Gjest Slettet-LHRLUiN Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Fant det ut selv like etter posten, uansett takk:) Har ingen slike kontakter fra min PSU som ser slik, finnes det noen overganger fra Molex-kontakt til S-ATA Power-kontakt? Også trenger jeg E-Sata til S-ATA kontakt? Kan noen finne slike ledniger helst fra samme levrandør, prøvde google men fant ikke power-kabeln. EDIT: Harddisken min er egentlig en ekstern som er demontert, kanskje derfor den ikke har en standard Molex-kontakt Endret 18. oktober 2008 av Slettet-LHRLUiN
007CD Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Alle produsenter bruker som oftest de vanlige interne diskene sine i eksterne kabinett... Uansett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314057 Der har du ett strømalternativ, mener Komplett har en til ellers har også Microplex GARANTERT samme sak. Ellers skal det gå med vanlig SATA plugg i disken uten eSATAn (Merk n, de er litt problematiske) ja. Så det er bare å koble den internt nå i allefall.
Gjest Slettet-LHRLUiN Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Kanskje jeg har vært litt uklar. Skal ikke bruke denne på stasjonære. Skal bruke den til ekstern for min bærbar, som har SATA inngang. Eksternen min var orginalt USB ekstern som fikk strøm fra en ekstern strømforsyning. Nå tenker jeg å bygge om denne til en SATA ekstern harddisk. Delvis pga. at det går rasker og delvis pga. USBn har problemer med å funke. Tenkte når jeg åpnet denne tråden at jeg skulle plugge den inn i en stasjonær pc. Men etter en stund nå har jeg bestemt meg for å lage en ekstern SATA disk. Problemet mitt er at min bærbar (tviler på at noen har det) ikke har SATA-strømkontakt utvendig. Har nå tenkte å bruke den lille brikken som var festet til harddisken. Den har disse utgangene: 1x USB, 1x Ekstern Strømforsyning inngang, 1x SATA og 1x SATA-Strøm. Tenker at jeg kan koble til den eksterne strømforsyningen og en han-han sata-power mellom HDn og brikken. Og til slutt altså en SATA-ESATA kabel mellom HD og bærbar.. Skal legge opp bilder straks. Slik tenker jeg at jeg skal koble, så trenger: 1x SATA-Strøm kabel (han/hun) 1x E-SATA til S-ATA kabel(han/han) Kan noen hjelpe med å finne SATA strømkabelen? EDIT: Mente SATA-Srøm HAN til HUN Endret 18. oktober 2008 av Slettet-LHRLUiN
007CD Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 SATA til eSATA KAN være problematisk i allefall hva jeg har hørt fra folk på forumet og WD selv, direkte kobling funker ikke alltid, er litt hit and miss dessverre så det må prøves. Men ja, du får convertere, vet det finnes en bracket som gjør om SATA til eSATA, denne har ingen kontroller så vidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå