Gå til innhold

Feature: Verdens første spillkonsoll


Anbefalte innlegg

Er det noen som husker hvor mye ett spill kosta?

Synes jeg kjenner igjen halvparten av spillene.

Og på den tiden var jeg kun 13 år, og penger hadde jeg ikke :!:

 

Hvis konsollen kostet 140 pund, ca. 1400-1500,- så lå vel spillene på rundt 200 kanskje.

Endret av bholmsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Anbefaler Discovery sin mini-serie angående videospill opp gjennom tidene, "I, Videogame".

 

Du finner det sikkert hvis du leter litt rundt på veven.

 

Hvordan koblet/kobler man disse to maskinene på TVen? Kanskje et dumt spørsmål, men

 

Lim.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Elektroniske spill har eksistert mye lengre enn de fleste er klar over. I 1951 lagde britiske vitenskapsmenn en datamaskin de kalte Nimrod – den var stor som et monster, og dens eneste funksjon var å spille det enkle spillet Nim

Kuult;) Nå kan jeg begynne å si at jeg er oppkalt etter verdens første spillmaskin?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men Nimrod er bibelsk navn fra 1.mosebok :) Denne karen var jo jøde, så kan kanskje ha en sammenheng?

Lenke til kommentar
Elektroniske spill har eksistert mye lengre enn de fleste er klar over. I 1951 lagde britiske vitenskapsmenn en datamaskin de kalte Nimrod – den var stor som et monster, og dens eneste funksjon var å spille det enkle spillet Nim

Kuult;) Nå kan jeg begynne å si at jeg er oppkalt etter verdens første spillmaskin?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men Nimrod er bibelsk navn fra 1.mosebok :) Denne karen var jo jøde, så kan kanskje ha en sammenheng?

 

er vel den arketypiske jeger, eller er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar

Må bare henge meg på her. G7000 var helt utrolig bra, jeg har aldri hatt makan til spillopplevelser. Med så enkle skjermbilder, var jeg som 8-9-åring nødt til å skape resten av spillet i fantasien. Jeg var kongen av trampoline! Verdens rikeste tyv! Jeg landet på månen ca en milliard ganger. Den bug-en i bowlingspillet elsket jeg.

De coverne der var et meget sterkt gjensyn, takk for den linken. Tråden made my day!

Lenke til kommentar
Må bare henge meg på her. G7000 var helt utrolig bra, jeg har aldri hatt makan til spillopplevelser. Med så enkle skjermbilder, var jeg som 8-9-åring nødt til å skape resten av spillet i fantasien. Jeg var kongen av trampoline! Verdens rikeste tyv! Jeg landet på månen ca en milliard ganger. Den bug-en i bowlingspillet elsket jeg.

De coverne der var et meget sterkt gjensyn, takk for den linken. Tråden made my day!

 

Ja, tråden og coverne og skjermbildene vekte mange forsvunnende minner.

Flott at det er flere som har opplevd feilen i bowlinga.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...