Gå til innhold

Den ultimate metal-låta!


HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Jeg støtter Midnight Walker med The night and the silent water. Men det er jo så utrolig vanskelig å velge kun en sang. Mulig Taake med Over Bjoergvin graater Himmerik Part IV og Artcturus med The Chaos Path ...

 

 

Ser Taake altså :thumbup:

 

Eller så må det bli Kvist med Forbannet Vaere Jorden Jeg Går På :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må si meg delvis enig med Programvare. Selv om jeg ikke er enig i at Pandemonic Hyperblast er den ultimate metal-låta så er det sant at de som ikke klarer å nyte den har en underutviklet sans for musikk.
Jeg er uenig, da det utsagnet insinuerer at man har en underutviklet sans for musikk hvis man ikke lar seg fascinere av ekstremiteter innen metallmusikken. Jeg er glad i metall innen alle ekstremiteter og mitt forhold til metall er bygget på formidlingen av stemning. Derfor er jeg veldig glad i blandt annet black metal. Hvorfor man har en tiltrekning til metallsjangeren er individuelt fra hver eneste lytter, men det har lite med "utviklingen" av den musikalske sansen. Jeg elsker beethoven like høyt som satyricon men jeg setter gjerne på en plate med sonata arctica også. (Når jeg er alene og ingen ser meg.) Jeg mener derimot ikke at jeg har en høyere utviklet musikksans enn en kompis av meg som bare hører gammelrock. Med den overstående slutningen burde jo alle som genuint nyter Blodtjern - Uhellig blot på repeat ha den ytterste sans for musikk. Det viktigste er at musikken gir frysninger og skaper gode følelser, uavhengig av hva det faktisk er som blir spilt. Metallica og Satyricon kan gi samme gledesrus for to respektive fans, selv om de ikke nødvendigvis får noe som helst ut av den andres musikksmak.
Lenke til kommentar
*diverse*

For det første - utvikling av ens musikalske sans innebærer toleranse for flere typer musikk. Det blir som mat, man har en underutviklet smak for mat om man bare spiser brunost på skiva. På samme måte har man en underutviklet musikksmak om man bare hører på gammelrock, bare hører på black metal eller bare hører på Vikingarna.

 

Du er tydeligvis uenig i dette (er du virkelig uenig, eller er du bare kokett?), men din slutning ang. Blodtjern er et stråmann-argument. Det du imidlertid har rett i, er at musikk skal skape gode følelser hos lytteren, men dette er ikke i seg selv et argument mot Programvares påstand om at musikksmak kan videreutvikles og kultiveres, eller rett og slett forfines, om man skal være litt "drøy".

Lenke til kommentar
*diverse*

For det første - utvikling av ens musikalske sans innebærer toleranse for flere typer musikk. Det blir som mat, man har en underutviklet smak for mat om man bare spiser brunost på skiva. På samme måte har man en underutviklet musikksmak om man bare hører på gammelrock, bare hører på black metal eller bare hører på Vikingarna.

 

Du er tydeligvis uenig i dette (er du virkelig uenig, eller er du bare kokett?), men din slutning ang. Blodtjern er et stråmann-argument. Det du imidlertid har rett i, er at musikk skal skape gode følelser hos lytteren, men dette er ikke i seg selv et argument mot Programvares påstand om at musikksmak kan videreutvikles og kultiveres, eller rett og slett forfines, om man skal være litt "drøy".

Men nå er det jo gjerne slik det er i metalmiljøet at hvor hardere det låter, jo kulere er man. Jo flere som hater musikken, f.eks Anaal, jo mer digger fansen det. Man får en følelse av dem mot oss, men jeg kan tenke meg at fansen skryter enda mer av bandet sitt når det blir så opplagt jevli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...