HTCthomas Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) HEI! jeg har fått hull i svanehalsen på min scooter. Greia er at på svanehalsen er det et rør som stikker ut som bare er klemt og sveist igjen. Dette røret har nå knukket av svanehalsen. Noe som har etterleatt ett meget stort hull i eksosen... Nå har jeg slått det litt igjen med hammer men lurer på og jeg kan sveise det igjen på lav strøm, eller bare bruket noe tettnings middel(fugemasse, gun-gum, silikon o.l) sveisen ville jeg tro hadde fungert best men er usikker! Endret 18. oktober 2008 av HTCthomas
.Butthead. Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Vil nok også tro at sveis holder best.. Ellers så selger de sikkert sånn fikse greie på bensinstasjon. Så selger de kjemisk metall hos europris hvis det holder.. Tåler opp til 160 grader tror jeg. Men som sagt, sveis holder nok best. Prøve å bøy til ei lita metallplate, så svesier du den over hullet.
kevinedomm Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) 160 grader? Etter det jeg vet blir eksostemperaturen litt over 600 grader, så da vil vel svanehalsen også bli temmelig varm? Endret 19. oktober 2008 av Daniel_91
BeFs Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Skjær ut en passelig del av en colaboks og fest med patentbånd eller skruklemmer (sånne som man finner på rør).
.Butthead. Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 600 grader? tviler. For det er jo maks temperaturen på varmebestandig lakk. Og så regner jeg med at det er ikke helt i begynnelsen av motoren det er hull..
kevinedomm Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 600 grader? tviler. For det er jo maks temperaturen på varmebestandig lakk. Og så regner jeg med at det er ikke helt i begynnelsen av motoren det er hull.. 650 grader om man skal tro denne: Stage6 EGT udstødningstemperaturmåleren er et genialt instrument til brug ved justering af motoren. Måleren skal monteres i forrøret på udstødningen og det er på den måde, muligt at se om blandingen er korrekt. Det er vitalt at motoren hverken går for mager eller for fed, den højeste driftsikkerhed og ydelse opnåes ca. midt imellem - hvor tændrøret også har en lys brun farve. Den optimale temperatur, efter et langt lige stykke med fuld gas er ca. 650°. Det er muligt at indstille måleren, så den viser en advarsel hvis temperatur overstiger det tilladte. Der medfølger div. ledninger osv. til montering. http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2958 Svanehalsen blir nok et par hundre grader varmt
.Butthead. Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Den brukes sannsynlig ved skikkelig trimming.. Sjelden man trenger instrumenter for justering av motor. og ved trimming så blir det nok en del varmere. Men ja, blir nok kanskje for varmt for kjemisk metall.
kevinedomm Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Blir vel også ganske så varmt om man kjører plombert også, har jo sett at anlegget på enkelte plomberte scootere gløder etter et stykke med kjøring. Trådstarter: Sats på sveis du holder mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå