Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama på fest, ikke jeg?


Anbefalte innlegg

Det virker som at du og kjæresten din er litt forskjellige. Hvis hun har dratt på fest hver helg i en måned, så må hun være glad i og feste. En gang i blant er helt ok, men å måtte dra hver helg syns jeg virker rart. Det at hun prøver å skjule det i tillegg, gjør ikke saken noe bedre. Det er uærlig, i alle fall når hun vet at du ikke setter så stor pris på det.

 

Jeg forstår at du ikke liker festrøyking. Jeg liker ikke det selv, og jeg kan ikke skjønne at folk i det hele tatt får seg til å ta en røyk når de vet om konsekvensene. Kjæresten din er kanskje litt svakere enn deg, du virker oppegående og bestemt, og det er bra. Kjæresten din er ikke så tøff, hun tør nesten ikke å fortelle deg at hun skal på fest engang... Dette må du nok bare godta, eller finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare underskrive at jeg ser problemet som er mellom dere. Dobbeltmoral og festingen hennes. Synes du gjør en god jobb i å la henne gå på fest og gir hun tilliten når hun er ute. Jeg reagerer på at andre i tråden her går til personangrep her og kaller deg en psykopat, for dem tror jeg neppe vet hva det begrepet er, for det stemmer overhodet ikke med definisjonen på en psykopat.

 

I et forhold er det som sagt gi og ta. Det å pleie forholdet sammen dem dagene man har fri er viktig.

I og med du visste at damen din har vært party dame vil jeg nok kanskje si at du har valgt feil dame for deg og dine interesser, men følelser som sagt har man ikke valgt selv. Jeg antar du er fremdeles glad i henne siden du velger å rådføre deg med folk og se hva dem svarer deg.

Men jeg ser som sagt problemet. Det er faktisk viktig å tilbringe tid sammen enkelte ganger i helgene og ikke feste hver eneste helg om dette er viktig for en av partene. En helg i mnd synes jeg ikke er mye å be om oppmerksomhet for når man er i et forhold. Heller ikke 2. Men dette kommer an på øyet som ser.

 

- Jeg for min del hadde også blitt frustrert om eventuelt en kjæreste skulle ha vært på fest hver eneste helg istedenfor å være med meg, men det er fordi det ikke passer meg og mine interesser. Om partner da hadde latt være å møtt meg på midten og ikke tatt hensyn til dette hadde jeg rett og slett måttet gått videre og funnet en som var villig til å møte på midten.

 

Dobbeltmoral er det mange som har. Husker jeg selv har reagert på det i tiden. Dette har med ærlighet å gjøre. Å fortelle folk man _aldri_ røyker og allikevel gjøre dette på fest er faktisk å lyve, så skjønner at dette ikke er noe som blir særlig godt mottatt om man mener folk skal være dønn ærlige.

Det er kanskje bedre å fortelle noen at man røyker ikke til vanlig, men tar en røyk i ny og ne på fest. Det er noe jeg hadde godtatt også. Jeg er ikke noe partymenneske og røyker ikke, men sier til folk jeg drikker litt alkohol i ny og ne, for det gjør jeg jo. Det er jo det som er sannheten.

 

Ta deg en prat med dama di om hvordan hun tenker forholdet er til dags dato, hvordan forholdet bør være mellom dere og hvordan hun ønsker å ha det.

Gi frem dine meninger, ønsker og behov. Er hun ikke villig til å møte deg på midten og dette drar veldig ned for din del så er jeg redd dette kan komme til å irritere deg grenseløst.

Du bør tenke gjennom hva verdier jenta di du skal tilbringe mye tid sammen med har og hva interesser hun har. Om dette kommer i veien for det du mener, bryr deg om og diverse så bør man vurdere forholdet. Tenk litt gjennom hva hun gir deg. Gir hun deg glede eller i hverdagen? Fyller hun ut noe i deg som gjør at du må ha henne? Og diverse.. Om dem fleste svarene er nei, er det opp til deg om du vil betale prisen som du har beskrevet eller om du vil prøve å finne deg noe som passer deg mer. Er dem fleste svarene ja så kan du vurdere om du fremdeles vil være og nyte dem fleste tingene det er blitt svart ja på eller om dem nei’ene betyr så mye for deg at du ikke klarer det mer.

 

 

Håper det ordner seg :) Vil gjerne ha oppdatering på hvordan det går. Jeg kan nås på privat msg om det er noe mer.

 

 

 

Edit/Tillegg:

 

Husk på at når du ikke får dekket dine behov, blir du sårbar for andres fremstøt. Savnet ditt ligger kanskje langt utenpå deg. Som jeg skrev tidligere må du prøve å ta det opp med henne igjen for slik du beskriver det kan det ikke fortsette slik for deg.

Prøv da å gi ut fra deg selv om deg og hvordan du har det. Ikke et ord om henne.

Jeg trenger.., jeg har det vondt... osv.

Hvis henne ikke vil møte deg på halvveien så er du ikke nødt til å fortsette dette forholdet og irritere & lide.

Kanskje har du behov for pause rett og slett som kan gjøre at situasjonen endres.

Endret av BehindGreenEyes
Lenke til kommentar
Har du noen gang hatt det morro?

 

Jeg synes du virker mer som en overbeskyttende forelder en en kjæreste, og jeg lurer på hvorfor hun i det heletatt orker og være sammen med deg.. No offence

Som det nevnes tidligere her, man har faktisk sine krav i ett forhold. Trådstarter prøver å komme seg på fester med jenta si, men sliter med dette ang. røykinga hennes. Akkurat det kan hun faktisk klare seg uten, ihvertfall når han er i nærheten.

 

Syntes det er dumt at denne tråden består av 80% personangrep ala "Overbeskyttende, psykopat, forelder, kjip, partypooper" osv.

Lenke til kommentar
Har du noen gang hatt det morro?

 

Jeg synes du virker mer som en overbeskyttende forelder en en kjæreste, og jeg lurer på hvorfor hun i det heletatt orker og være sammen med deg.. No offence

Som det nevnes tidligere her, man har faktisk sine krav i ett forhold. Trådstarter prøver å komme seg på fester med jenta si, men sliter med dette ang. røykinga hennes. Akkurat det kan hun faktisk klare seg uten, ihvertfall når han er i nærheten.

 

Syntes det er dumt at denne tråden består av 80% personangrep ala "Overbeskyttende, psykopat, forelder, kjip, partypooper" osv.

 

 

Men han kan jo ikke forvente å styre livet hennes. Vil hun røyke å feste la hun for all del gjøre det. Det skader jo hun mest. I allefall ikke han hvis han går hvis hun røyker i nærheten. Klarer han ikke å takle at hun vil leve slik han lever kan han jo heller finne noen med samme syn som han.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonymus_*
Har du noen gang hatt det morro?

 

Jeg synes du virker mer som en overbeskyttende forelder en en kjæreste, og jeg lurer på hvorfor hun i det heletatt orker og være sammen med deg.. No offence

Som det nevnes tidligere her, man har faktisk sine krav i ett forhold. Trådstarter prøver å komme seg på fester med jenta si, men sliter med dette ang. røykinga hennes. Akkurat det kan hun faktisk klare seg uten, ihvertfall når han er i nærheten.

 

Syntes det er dumt at denne tråden består av 80% personangrep ala "Overbeskyttende, psykopat, forelder, kjip, partypooper" osv.

 

 

Men han kan jo ikke forvente å styre livet hennes. Vil hun røyke å feste la hun for all del gjøre det. Det skader jo hun mest. I allefall ikke han hvis han går hvis hun røyker i nærheten. Klarer han ikke å takle at hun vil leve slik han lever kan han jo heller finne noen med samme syn som han.

 

I forhold må man ofte ofre noe for personen man elsker, ingen tvil om det. Dette har jeg fått merke mange ganger selv også! Er helt enig med trådstarter, du må bare si akkurat hvordan du føler det. Og til dere umodne personer som begynner å skrike om psykopat og festdreper: skjerp dere!

 

Hadde jeg vært deg ville jeg krevd at hun sluttet feks å røyke uansett dersom jeg ikke likte det. Hadde hun ikke gått med på det hadde hun elsket røykingen mer enn deg.

Lenke til kommentar

Stussa litt over psycho ordet som trådstartet beskyldes å være. Det høres jo ut som et mega problem for meg ihvertfall at hun må ut hver eneste bydige helge kveld og drikke. Ja alkohol er ikke bra og ja det er ikke noe særligt å ha ei sama som drikker hver eneste helg, ihvertfall ikke i helgen, da er det like greit å være singel. Og nei du er ikke eiersyk som noen påstår her i tråden at du er. :)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg ville jeg krevd at hun sluttet feks å røyke uansett dersom jeg ikke likte det. Hadde hun ikke gått med på det hadde hun elsket røykingen mer enn deg.

 

 

Nå er faktisk røyk avhenightsskapende, å er jo ikke sikkert hun vil selv. Kan jo hende hun prøver og slutte men ikke klarer det helt.

Endret av Leifhelge123
Lenke til kommentar
Gjest still anonymus
Hadde jeg vært deg ville jeg krevd at hun sluttet feks å røyke uansett dersom jeg ikke likte det. Hadde hun ikke gått med på det hadde hun elsket røykingen mer enn deg.

 

 

Nå er faktisk røyk avhenightsskapende, å er jo ikke sikkert hun vil selv. Kan jo hende hun prøver og slutte men ikke klarer det helt.

 

Dersom det baare er festrøyk i helgen burde dette ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Gode svar dere kommer med. A+ folkens.

 

Støtter trådstarter. Dog, jeg hadde nok ditcha henne for lenge siden. Jeg takler ikke folk som stikker på fylla hver eneste helg - og som absolutt må ha denne røyken.

 

Det er ikke snakk om å være festbrems, men heller ha et nøkternt forhold til alkohol. Hvis dama ikke klarer å ha det gøy uten å være sørpefull hver eneste helg, er det ikke verdt det uansett. Det finnes utrolig mange bedre, gøyere og ikke minst sunnere ting man finne på i helgene.

 

Gi henne et ultimatum: Ro ned på drikkinga, eller stikk.

 

My 0.02$

Lenke til kommentar

Beklager seint svar men :)

 

Den praten vi skulle ha gikk ikke helt som forventet :p Jeg har nok overreagert litt i det siste. 4 uker siden så var hun med en venninne og kjæresten til henne til Sverige og handla litt. Hun ville ikke si "vi skal drikke" for hun vet at jeg ikke liker det. Men det som irriterer meg er at hun ikke har mot nok til å si det rett ut. Jeg fikk prata med henne den kvelden som jeg sa jeg skulle gjøre. Men det eneste jeg fikk frem var at hun ikke hadde drukket den gangen jeg trodde hun hadde. Så der dreit jeg meg egentlig litt ut så jeg glemte å nevne det med festrøyking, så har ikke fått snakket med henne om det ennå. Men skal nevne det for jeg har tenkt å ha med henne på en fest så da vil jeg si det i den sammenhengen.

 

Her er "festene" hun har hadd den siste måneden.

 

For 4 uker siden som jeg skrev over så var hun med en venninne og kjæresten til henne med til Sverige en tur og handla litt. Det ble jo så klart litt drikking senere på kvelden som er greit nok, og hun venninna hennes sa til meg at det var så lenge siden de hadde vært sammen å kosa seg så jeg sa ikke noe på det.

 

For 3 uker siden så hadde hun en liten "reunion" fest med nære venner som er på en måte tradisjon på bygda hun bor i. Sånn lokalt fest lokale. Er jo bare hyggelig det!

 

Så 2 uker siden så hadde hun besøk av 3 søskenbarn og da ble det fest på lørdagen den uka de var der. Det også er helt greit for min del.

 

Men så denne helga som var som viste seg å være noe annet enn jeg trodde så kanskje jeg har overdrevet litt? Hun sier at hun ikke har noen planer helgene fremover og spør om vi skal gjøre noe. Vi var på Fritt Vilt 2 i helgen som forsåvidt var koselig :)

 

Jeg tror jeg vil gi det litt tid før jeg begynner å si at hun fester for mye, for hun gjør jo i grunn ikke det om man ser på noe av festinga som ren tilfeldigheter.

 

Skal at opp det med fest røykinga med henne så fort jeg har muligheten. Eneste jeg gruer meg litt for er at hun skal syns jeg begrenser "friheten" hennes for mye. Er jo ikke så mye å forlange, men nå har jo dette pågått 1 helt år, så litt merkelig at jeg bare plutselig vil at hun skal kutte ut det nå. Men vi får se ;) Ultimatumet blir : Fest med meg og drit i fest røyking, eller fest uten meg og driv med fest røyking.

Lenke til kommentar
Nå scora du akkurat noen poeng hos meg i alle fall. Du forstår at de gangene du har nevnt er "tilfeldige/uheldige" omstendigheter.

 

Et godt råd fra meg er å ikke stille ultimatum. Det kommer veldig sjelden noe godt ut av å gjøre det, bare et lite tips. :)

 

Jeg er litt lett på avtrekkeren og kan være en smule paranoid.

 

Angående det med ultimatum, så har du kanskje rett. Det blir vell ikke at jeg sier "MEG ELLR RØYK" men heller si det på en rolig og fin måte at jeg ikke takler å holde rundt deg/kysse deg om du lukter røyk. For det stemmer jo :) Så kan jeg vell nevne at selv om hun ikke vil slutte for sin egen del(altså helsa) så kan hun i hvertfall kutte det ut slik at jeg klarer å dra på fest med henne.

Lenke til kommentar

Jeg og trådstarter er ganske like føler jeg!

 

Jeg liker ikke å feste, liker ikke å drikke, og hverken røyker, snuser eller doper meg. Fulle folk synes jeg bare er ekle.

 

Typen min liker å ta seg ei fyll , og det er ikke alltid jeg synes det er så artig å sitte alene hjemme 3 lørdagskvelder på rad :whistle: Det er en vanesak da, og i det siste har det blitt mindre og mindre festing på han. Det har jeg ikke NOE imot:)

Lenke til kommentar
Lite konstruktiv, men må si det: Festbrems!

 

Hvorfor kan du ikke ta deg en øl eller to sammen med henne? Er jo ikke akkurat sånn at man må drikke seg sørpe fordi man er på fest, eller har du et for strengt kosthold?

 

First of all, ha respekt for hannes valg. Om han liker å holde seg i form og ta vare på anatomien sin, then let him. Det finnes ikke en damn shit som er negativt med det.

 

 

Hvorfor i alle dager skal hun føye seg etter deg bare fordi du er kjip og kontrollerende? Hun har tydeligvis aldri vært typen som har sittet inne i en helg, og du skriver selv at hun har roet seg. Det virker som om hun gir, men får fint lite tilbake. Festrøykingen handler ikke om dobbeltmoral, men om at det er digg. At du lar henne gå på fest, er ganske sykt. Som om hun ikke kan gå på fest om hun vil.

 

Du skriver: Jeg filosoferer og tenker altfor mye. Selv om du liker å tro noe annet virker du som en usikker, ureflektert sutrekopp.

 

Du har missforstått hele greien. Han kommer til Diskusjon.no for hjelp og tips. Ikke en haug med upassende drittsnakk som ikke fører noen vei, du har tydeligvis ikke lagt mye på minnet etter de forholda du har hatt, eller befunnet deg i en lignende piccle.

Man må sette visse guidelines i et forhold. Det er det som er det vakre med det hele. Hun må skjønne at hun er i et forhold og kan ikke leve slik hun ellers ville gjort det. Da er hun ikke moden. Et forhold er et nett av gjensidig respekt og forståelse. Om han vil at forholdet skal utvikle seg vidre, må han sette foten ned. Fortelle hva han føler and don't keep anything back. Så for hun takkle det på sin måte. Vil hun fortsette eller er festingen videre.

 

Jeg sier selvsagt ikke at festingen burde stoppe heeelt opp. Hun må beholde visse verdier. Viss ikke blir det destruktivt for deres relasjoner.

 

Du må selvsagt også ta deg sammen, hun har sitt liv og du har ditt. Er man i et forhold bør man være moden nok til å avse litt til typen/dama.

 

 

Hvorfor i alle dager skal hun føye seg etter deg bare fordi du er kjip og kontrollerende? Hun har tydeligvis aldri vært typen som har sittet inne i en helg, og du skriver selv at hun har roet seg. Det virker som om hun gir, men får fint lite tilbake. Festrøykingen handler ikke om dobbeltmoral, men om at det er digg.

 

At du lar henne gå på fest, er ganske sykt. Som om hun ikke kan gå på fest om hun vil.

 

Again. I et voksent og modent forhold kan man ikke gjøre som man vil lenger. Man har ikke kun seg selv å tenke på. Man prøver å starte et liv her, ilag. Ikke individuelt.

 

 

 

For meg virker dog svaret enkelt. Uavhengig av hvor glad du er i jenta, blir dette ikke å funke om ingen av dere føyer et eller annet. Personlig ville jeg avslutta forholde. Og funnet noen som er mer som meg selv, slik at jeg kan dele mine gleder med henne, og hun omvendt.

Lenke til kommentar

Jeg ga klar beskjed til damen med en gang vi begynnte å "finne hverandre" om at jeg ikke likte at hun festrøykte og det ble ikke ett eneste kyss/klem når hun røykte. Gikk vel en eller to "turer på byn" før hun sluttet og nå er vi gift :p Høres sikkert helt utrolig klisjéaktig ut, men det er helt sant.

 

Røyking ser jeg ingenting positivt med, og hun ville heldigvis heller ha meg enn giftpinnen. At det lukter vondt og dermed er ganske så sjenerende for en evt partner er også et flott argument i tillegg til helse osv. Om du er flinkere til å bli oftere med henne ut (en trenger jo ikke å drikke alkohol) så vil det nok gå fortere om hun ikke får klemme/kysse osv samtidig (vil jeg tro) :) Er som oftest lettere å få det en vil med honning enn med eddikk (er det ikke sånn ordtaket er?). Min bedre halvdel har i alle fall aldri klaget i etterkant på at hun sluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...