Gå til innhold

Test: Nokia 6600 Slide


Anbefalte innlegg

"- Noe svak batteritid" når den ikke klarer mer enn 3 timer taletid med 3G eller 4 timer med GSM??

Tydelig at redaksjonen har rosa Nokia-briller på, når andre telefoner med 5 timer taletid for 3G og 10 timer med GSM slaktes for "elendig batteri". Men noe skal jo Nokia ha igjen for å spandere på amobil-skribenter London-turer osv...

 

Hva slags grunnlag har du for og påstå noe slikt? Hva vet du i det hele tatt om hva som blir spandert, om det i hele blir spandert noe?

Se på karakterene, karaktersnittene på de forskjellige produsent merkene.. Tør vedde en god del på at snittet er veldig likt på Nokia som Sony Ericsson, og når Nokia er verdens største mobilprodusent(stemmer ikke det?) så burde de klare og gjøre noe riktig?

 

Ja den telefonen har elendig batteritid, men tror du at det kan være andre faktorer som spiller inn på karaktersetningen som gjør at det ikke drar ned så alt for mye.. Pris kanskje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Lionel Luthor: Jeg vet kanskje mer enn du tror...

Eksempel: http://www.amobil.no/artikler/nokia_5800_xpressmusic/56663

Under artikkelen står det: "Reisen til og oppholdet i London ble i sin helhet betalt av Nokia. Amobil har ingen redaksjonelle forpliktelser i forbindelse med reisen."

 

Slikt er selvsagt helt i strid med alt som heter god presseskikk, men det er en bitteliten formildende omstendighet at de tross alt opplyser om det...men ingen skal forsøke å innbille meg at en dette og andre ytelser til redaksjonsmedlemmer ikke påvirker objektiviteten.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Tror det er ganske normalt med slik sponsing. Det er sikkert bare Amobil som har en ekstra forkjærlighet for Nokia ;)

 

Jeg skjønner ikke stresset i det hele tatt med disse tingene. På meg virker det som om amobil har gjort alt riktig. De ønsker vel å være helt i forkant av de som måtte befinne seg på mobilfronten til enhver tid. Jeg ville faktisk heller vært skeptisk dersom amobil hadde takket nei til å få sjekke den mobilen ut på forhånd. Dette skjer naturligvis i alle medier i dag, både VG, TV2, AP etc etc. Amobil fortjener kredit for at de faktisk opplyser om dette, noe som er mer enn andre publikasjoner bruker å gjøre.

Lenke til kommentar
@Lionel Luthor: Jeg vet kanskje mer enn du tror...

Eksempel: http://www.amobil.no/artikler/nokia_5800_xpressmusic/56663

Under artikkelen står det: "Reisen til og oppholdet i London ble i sin helhet betalt av Nokia. Amobil har ingen redaksjonelle forpliktelser i forbindelse med reisen."

 

Aha! Var det ikke amobil som lagde en sak på en produsent, der de hudflettet dem for å ha prøvd å sponse en tur? Var vel en gps-produsent, om jeg ikke husker feil? Hvorfor får ikke Nokia så ørne flagrer når de gjør samme stuntet?

Amobil tatt med buksene nede nok en gang.

Og eksemplet med batteritid beviser jo atter en gang min påstand. Og hvorfor er det ikke trukket for "mangler GPS", slik amobil gjør når de tester andre produsenter? Ups, enda et bevis! Nå burde tilogmed de med Nokiabriller klare å se forskjellsbehandlingen ;)

Lenke til kommentar
snip

 

Du kom i forkjøpet der arehei, jeg var klar til å lime inn samme lenkene + et par med Samsung hvor det påpekes at de har spandert en tur til Sør-Korea.

 

Så nei, det er ikke noe spesielt for Nokia poe, og argumentene dine om betalte turer/opphold fra produsenter er vås.

 

Hvis du kan finne saken om kritikken mot en gps-produsent (noe jeg ikke fant ved å søke), så går jeg ut i fra at det var fordi produsenten forventet omtale mot å spandere en tur. Da er det riktig å være kritisk.

Lenke til kommentar

Det er så latterlig..

 

Her har vi en oversikt over snittet på de siste testene Amobil har gjort av SE og Nokia:

 

De 14 sist testet SE telefoner: 4,571 i snitt.

De 14 sist testet Nokia telefoner: 4,357 i snitt.

 

Kan dere please klapp igjen nå.. På tide og ta av de doggete Sony Ericsson fanboybrillene deres og slutte med idiotisk beskyldninger om at alle andre er Nokia fanboys og at Amobil favorittiserer..

Lenke til kommentar
snip

 

 

Så nei, det er ikke noe spesielt for Nokia poe, og argumentene dine om betalte turer/opphold fra produsenter er vås.

 

Hvis du kan finne saken om kritikken mot en gps-produsent (noe jeg ikke fant ved å søke), så går jeg ut i fra at det var fordi produsenten forventet omtale mot å spandere en tur. Da er det riktig å være kritisk.

 

Så de andre forventer ikke omtale når de spanderer tur? Tja, litt merkelig. Da skulle vel Nokia spandere tur på meg neste gang? Og det var ikke min påstand. Det ser du vel.

Men resten av min kritikk står, ukommentert, ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Så de andre forventer ikke omtale når de spanderer tur? Tja, litt merkelig. Da skulle vel Nokia spandere tur på meg neste gang? Og det var ikke min påstand. Det ser du vel.

Men resten av min kritikk står, ukommentert, ser jeg ;)

 

Det er forskjell på å forvente eller ønske omtale, i motsetning til å kreve det. Den forskjellen regner jeg med du ser, om du har noe som helst innsikt i journalistiske prinsipper (Vær varsom- og tekstreklame-plakaten).

 

Kommentaren din om at det ikke trekkes for manglende gps er sikkert bare synlig om man går med Sony Ericsson-briller, for tiden bruker jeg briller fra HTC og Apple. ;)

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å forvente eller ønske omtale, i motsetning til å kreve det. Den forskjellen regner jeg med du ser, om du har noe som helst innsikt i journalistiske prinsipper (Vær varsom- og tekstreklame-plakaten).

Tekstreklameplakaten, pkt. 8 er rimelig klar på at slik sponsing som amobil har mottatt skal unngås dersom man vil fremstå med litt integritet og troverdighet:

"Utgifter til redaksjonell virksomhet bør betales av redaksjonen selv. Redaksjonelle medarbeidere skal som hovedregel ikke delta på reiser som er betalt av utenforstående interesser. Det bør heller ikke mottas varer eller tjenester av en slik størrelse at det bærer preg av å være kompensasjon for redaksjonelle ytelser."

 

Tror du forresten at telefoner og gadgets som redaksjonen tester alltid blir levert tilbake etter testingen?

 

 

Kan forresten også sitere pkt. 6, med tanke på a enkelte artikler her virker mer som direkte kopiering av pressemeldinger og PR-materiell enn noe som minner om journalistikk:

"Unngå ukritisk videreformidling av PR-stoff. En særlig aktsomhet og kildekritisk vurdering er nødvendig når redaksjonen mottar tips og materiale fra profesjonelle informasjonsleverandører. Dersom redaksjonen publiserer tekst, bilder, grafikk, lyd- eller videoopptak som er hentet fra PR-materiell, skal det gjøres oppmerksom på dette."

Endret av Newton
Lenke til kommentar
@Lionel Luthor: Jeg vet kanskje mer enn du tror...

Eksempel: http://www.amobil.no/artikler/nokia_5800_xpressmusic/56663

Under artikkelen står det: "Reisen til og oppholdet i London ble i sin helhet betalt av Nokia. Amobil har ingen redaksjonelle forpliktelser i forbindelse med reisen."

 

Aha! Var det ikke amobil som lagde en sak på en produsent, der de hudflettet dem for å ha prøvd å sponse en tur? Var vel en gps-produsent, om jeg ikke husker feil? Hvorfor får ikke Nokia så ørne flagrer når de gjør samme stuntet?

Amobil tatt med buksene nede nok en gang.

Og eksemplet med batteritid beviser jo atter en gang min påstand. Og hvorfor er det ikke trukket for "mangler GPS", slik amobil gjør når de tester andre produsenter? Ups, enda et bevis! Nå burde tilogmed de med Nokiabriller klare å se forskjellsbehandlingen ;)

 

Vil starte med å si at du fortsatt ikke har noen skikkelige argumenter her poe.

 

Batteritid går ikke bare på samtaletid, noober (ikke rettet mot noen spesiell). Man gjør da annet enn å SNAKKE i telefonen sin? Det går f.eks. an å surfe, høre på musikk, lese/sende meldinger, kjøre programmer osv. "Batteritid" og "taletid" er faktsik to forskjellige ord med hver sin betydning.

 

Og en ting til poe; "bevis" er ikke et ord som betyr "noe som hentyder til at". Bevis er noe som forteller fakta, ikke påstander, så slutt med de "bevisene" dine.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
latterlig diskusjon, kan like gjerne spekulere i konspirasjonsteorier. uansett, skjønner ikke helt dere som kritiserer den blanke plasten som er brukt. dekslet på 6600 både ser, kjennes og høres ut som metall..

 

Men da er det metall? Plugg det i stikkontakten og se om det leder strøm, så blir vi heeelt sikre...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte meg akkurat denne telefonen (hentet på posten idag) og her er mitt førsteinntrykk:

 

-Kjempegod skjerm, som påpekt i artikkelen.

-Konstruksjonen virker solid. Bakdekselet er ihvertfall helt sikkert metall. Mistenker at fronten også er det, men usikker... Den er tung, noe som forsterker kvalitetsinntrykket.

-I mine øyne en meget lekker mobil. Om ikke "designperle" så pen, digg, stilig, fet... pick one.

-God lydkvalitet

 

En ting jeg plages med er treg overføringshastighet over USB. Er det vanlig at man kun får 300-400KB/s til musikktelefoner? Tar jo flere minutter å overføre et eneste album... :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...