Gå til innhold

www.amotor.no - Ny søsterside, og hva vi (dvs jeg;) mener


Anbefalte innlegg

Enda en ny søsterside er på. Bak www.amotor.no står Aleksander Lyse (Hardware Norge medarbeider) og John Abrahamsen (moderator på forumet).

 

Akurat nå står det bare "Kommer snart..." på websiden, men for noen minutt så fikk jeg tatt en rask titt på hvordan siden ser ut og den er i standard utforming for å være med i HWN Nettverket.

 

Det er ikke mitt mål og stanse denne siden, men samarbeidet mellom amotor.no og resten av nettverket bør være begrenset. HWN nettverket er blitt kritisert for at nyheter fra gamer.no blir kommer på forsida til www.hardware.no Jeg personlig liker dette, men ved bilnyheter går grensa! Jeg vet at dersom det skal være aktuelt å fortsette å lese www.hardware.no så må ikke hver femte nyhet handle om at Toyota's F1 lag kommer på en delt sjetteplass i worldcuppen.

 

En annen ting jeg frykter for er forumet. Jeg antar at amotor.no i likhet med amobil, akamera og de andre sidene kommer til å få sin egen seksjon i forumet. I dag er det slik at på "newposts" og "last24hours" søket, to søk som er meget flittig brukt av meg og mange andre, så vises tråder fra alle kategoriene. Her vil jeg si at det bør være et krav at tråder på amotor.no sin del IKKE vises. Dersom det ikke er mulig å få til bør ikke amotor.no dele forum med resten av nettverket.

 

Kort sagt: Samarbeidet bør begrenses til at sidene kan dele server og at sidene kan liste hverandre opp i "søstersider" kolonna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har bare en ting å si angående dette nettverket nå;

"Quality over quantity."

Holder dere det, da går det meste bra...

 

Ellers er jeg enig i at amotor ikke skal blande seg med de andre forum og hw.no sin forside.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
å ska dere skrive om her'a ?  Rånere med wunderbaum og breifelger ?

Eller noe mere seriøst ? bare spør ?

 

Det blir seriøst ja, men vi skal kjøre en del ting ingen andre bilsiter har gjort...

 

Hva da? Vannkjølte seter! ;)

 

Nei, men seriøst, er litt nysgjerrig på hvor langt deres bilinteresse strekker seg når det kommer til å lage en seriøs side for og av bilinteresserte.

 

Lykke til!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Hva da? Vannkjølte seter! ;)

 

Nei, men seriøst, er litt nysgjerrig på hvor langt deres bilinteresse strekker seg når det kommer til å lage en seriøs side for og av bilinteresserte.

 

Lykke til!

 

Mvh kjello2

 

Det er folk med på prosjektet med masser av kunnskaper. Det er bare å vente. Det er ikke bare data som sitter høyt hos en del datafolk :)

Lenke til kommentar

Hadde vært kult å kunne blitt en del av dette nettverket da jeg hadde hatt lyst til å bruke en del penger på å fikse opp en bil litt og skrevet om det underveis. Kunne blitt underholdende :)

 

Men mangler kapital - i hvert fall før jeg har kommet igang med sommerjobb og slikt. Deltidsjobben jeg har nå er ikke tilstrekkelig!

 

Og en ting til, angående nettverket, den dagen det kommer www.ahelse.no og lignende, da blir dette bare latterlig! :lol:

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Jeg vil at dere skal kjøre og skrive om amerikanske biler, ikke bare europeere og japser.. Menneh, blir vi som liker det noensinne hørt av redaktører i vanlige bilblader osv? NEI :(.. Det er omtrent bare amcar som skriver om slikt (tenker da mest på amerikanske sportsbiler og "muskelbiler")

Lenke til kommentar

Gleder meg til denne siden kommer :)

 

jeg synes at amotor kan dele forumet sammen med de andre, men det med siste 24t eller lastpost plager ikke meg hvertfall, stå på karer :)

 

Forresten, jeg vil gjerne starte www.bmenneske.no om en stund ;)

 

Vil gjerne se litt om amcar der og, hjemme har vi selv to amcars, en 70 mpdel Camaro, 500 hester smallblokk :D grom bil!

Lenke til kommentar

Ah, husker de gode gamle dagene da pappa hadde en Camaro...

Han solgte den til fordel for en Harley-Davidson Heritage Softail 1400ccm

Digg det og, Camaroen var ikke akkurat bra på vinterføre, men KONGE om sommeren...

 

Savner den svarte rakkeren...

*snufs*

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Så mye kritikk da Leipsland :D.

 

Du får nok ikke vite noe om amotor.no så lenge du ikke går inn på den selv. Forumet skal alt etter døme være seperat fra dette. Jeg skjønner ikke hvorfor du tørner helt Anders, er du mot miljø forurensing pga. biler elns? Det er allyse som har laget designet, så du tar nok grundig feil i at hw.no bruker ett fast design :wink:.

 

For deg som leser så har amotor.no lite eller ingen ting med hw.no å gjøre. Vi deler serverplass med hw.no. Det er vel det meste akkurat nå...

 

Fint og høre at du interreserer deg for F1 også da.

Lenke til kommentar

Kan en artikkel om dette passe i amotor.no?

 

PC i bil:

Sette inn en PC i bilen (hw.no) med dockingstasjon for PDA (barbara.no) og tilknytning til internett ved hjelp av WLAN (barbara.no/hw.no) og bluetooth med mobil (amobil.no).

 

PCen skal selvfølgelig være dualboot Linux og Windows (windows.no) og kunne styres fra knapper på rattet (dette må kanskje programmeres--> sourcecode.no?). Den må også være vannkjølt, moddet og overklokket (overklokking.no).

 

For å øke nytteverdien må den selvfølgelig utstyres med kameraer(akamera.no) (til f. eks. rygging og til å kunne se (og ta opp) det som skjer i baksetet(tull.no?)).

 

For å gjøre dette billig kan sikkert en del av utstyret kjøpes brukt (bruktmarked.no).

 

For køer og rushtid, kan det være greit å ha litt spill på PCen slik at en ikke skal kjede seg (gamer.no).

 

 

(jeg tuller nå) :wink:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du tørner helt Anders, er du mot miljø forurensing pga. biler elns?

 

Jeg tørner på ingen måte helt Abrahamsen, men jeg advarer mot og frykter jo at HWN nettverket skal bli enda mer utvaska enn det allerede er. Jeg ønsket å forsikre meg om at jeg skal slippe å lese om biler når jeg leser datanytt.

 

Det er allyse som har laget designet, så du tar nok grundig feil i at hw.no bruker ett fast design :wink:.

 

Tror du missforstod litt hva jeg mente. De fleste (alle?) sidene i nettverket har er layout som er forholdsvis lik. Ta og se gjennom alle sidene så ser du at det allyse lagde har klare fellestrekk med de andre sidene :)

 

For deg som leser så har amotor.no lite eller ingen ting med hw.no å gjøre. Vi deler serverplass med hw.no. Det er vel det meste akkurat nå...

 

Jeg håper det forblir slik, og lykke til med siden :)

Lenke til kommentar

amotor.no høre kult ut. Jeg håper at denne siden vil omtalle ikke bare bil og biltester men også bil prosjekter som f.eks. hvordan montere PC i bilen og slikt...

(kan mye om dette emne jeg siden jeg har vært ansvarlig for å montere anlegg i forskjellige biler basert på PC (miniITX, Shuttle) :woot: ). Får jeg rå så står bilen min for tur med det blir ok lenge til! :(

 

Jeg håper også at denne siden blir ikke typisk Tysk propaganda hvor stortsett tyske biler omtales! Toyota! :woot:

 

Og så håper jeg at det blir ikke typisk side som samler nyheter fra Dinside.no og bilnorge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...