Gå til innhold

Test: Canon EOS 1000D


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg leser stadig om at 1000d mangler så mange funksjoner i forhold til 450d, men det er gjerne alt som står også.

 

HVA er det som mangler? (Bortsett fra det med spotmålingen?)

 

Det har jo nøyaktig samme valg på både hjulet og knappene bakpå, så hva er det som er så viktig som mangler?

Jeg jeg har et 300d nå, og tror ikke jeg savner noe på det? Har 1000d færre muligheter enn 300d?

 

Så vidt jeg har skjønt har 450d større skjerm, en sensor som skrur av skjermen når en legger ansiktet inntil, og tar flere bilder pr sekund. Dette er jo helt uvensentlige ting, i hvert fall til mitt bruk.

Flere forskjeller?

Lenke til kommentar

Mhm. Akkurat det med seriebilder bruker jeg ytterst sjeldent, så det er ikke akkurat noen krise. Er ikke store avvikene i listen til dpreview ser jeg. Fikk tilbud om å komme ned igjen en dag på fotovideo med eget minnekort, så kunne jeg teste de ut selv, men ut fra det jeg leser tror jeg det er like greit å gå for 1000d med en gang. hadde vært artig med en sammenligning av specs og funksjoner opp mot 300d :)

Lenke til kommentar

Hehe, ja, at 1000d / 450d er bedre kan en jo se på 15 meters avstand.

Byggekvaliteten er en helt annen! Var ute i kveld og tok noen nattbilder fra Ekeberg nedover mot byen. Ingen tvil om at kameraten min sitt Nikon d80 tar bedre bilder :)

 

Kjøpte mitt 300d når det kom, så det har vært med meg noen år nå. Ikke umulig det blir en liten ekstra julepresang i år :)

Lenke til kommentar

Det du søker etter, er "Live view". EOS 1000D har det, og de fleste av andre kameraene du får kjøpt i dag, har det. Canon EOS 400D, Nikon D40, Nikon D60, Sony A200 og Sony A900 er vel de eneste av dagens modeller som ikke har det?

 

Hvor godt det er løst, er en annen diskusjon.

 

På grunn av vekt osv, så er det å bruke søkeren som oftest en bedre måte arbeide på.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...