Gå til innhold

Metal Gear Solid 4 til 360? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos MGS4 og Hideos påstand om at de slet med å trykke det inn på en 25 GB BluRay: Er det noen som har sett ham begrunne denne påstanden?

 

Har ennå ikke spilt MGS4, men jeg antar det - som tidligere spill i serien - bruker in-game rendering på cutscenes, og dermed er det ganske ufattelig hvordan de klarer å sløse så mye plass. En typisk DVD har DD5.1-lyd på 384 kbps, og én stakkars gigabyte gir plass til 1e9/(384e3/8)/3600 = 5.8 timer i denne lydkvaliteten. Textures tar sikkert også en del plass, men det får være grenser.

 

Hvis de faktisk har klart å søle bort 25 GB primært på lyd og textures, så ville overraske meg stort om det ikke var mulig å få spillet inn på en dual-layer DVD (8.5 GB) ved å kode lyd og bilde i lavere bitrate, uten merkbart tap i kvaliteten.

Lenke til kommentar

Ja, de bruker ingame-motoren til å rendre cutscenes.

 

Lyden er komprimert med ett høykvalitets Dolby-format, husker ikke hvilket, men det låt litt bedre enn vanlig DD5.1 DVD på mitt anlegg, inbiller jeg meg. :p

X360 støtter heller ikke dette lyd-formatet.

 

Uansett, om de skifter til det lydformatet du nevner, så har du vell ikke engang lyden på alle cutscenene i MGS4 engang på gigabyten din.

 

MGS4 har voldsomt mye video, selv om de bruker in-engine grafikkmotor på så å si alt, så tar det fremdeles stor plass.

Og ofte kjører dem videoer, samtidig som du kan gå rundt og gjøre ting. Eller flere videoer på en gang. :-/

 

Konami tok ikke ut årene på dette spillet, de tok ut påhengsen. :)

Spillet er i en klasse for seg selv, her er ingenting spart på.

 

Lyd på resten av spillet som er minst like omfattende som alle andre spill uten så masse video, grafikk, og lignende kommer i tillegg.

 

Alt dette var nok komprimert i filarkiv, og ble utkomprimert under hver act-installasjon, og her har de ikke sølt bort noe plass.

 

MGS4/MGO bruker også endel mye forskjellige assets, enn er vanlig.

I tillegg så kommer Konami-store assets o.l. på disken.

 

MGO vil være det første som blir kuttet, ved en evt. 360 versjon.

Konami Store som Metal Gear Online bruker vil ikke kunne settes opp på 360.

 

Personlig tror jeg ikke spillet kommer til 360.

For masse arbeid, men en PC-versjon kunne nok kanskje vært aktuellt.

Lenke til kommentar
La Xbox-eiere få en nedgradert versjon av praktspillet! PS3 har så mye annet kos allikavel. :ph34r:

 

Ja, vrient å komme over en såpass sterk portefølje som heavenly sword og resistance.

PS3 er en blurayspiller med konsolldelen montert som en ettertanke :p

 

Åfan. Jeg har blitt lurt jeg da :( Trodde det var motsatt!

Lenke til kommentar
La Xbox-eiere få en nedgradert versjon av praktspillet! PS3 har så mye annet kos allikavel. :ph34r:

 

Ja, vrient å komme over en såpass sterk portefølje som heavenly sword og resistance.

PS3 er en blurayspiller med konsolldelen montert som en ettertanke :p

 

Mens 360 er en potensiell brannfare forkledd som konsoll amirite? :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...