Gå til innhold

Skal jeg kontakte Microsoft eller Siba


brultus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en litt over to år gammel 360 som har begynt å gi meg dirty disc veldig ofte. Den lager over tid riper i spillene, men får nå også dirty disc på helt nye spill. Den har aldri stått stående. Men, hvem kontakter jeg. Ringer jeg Microsoft eller kjører jeg Siba for 5 års reklamasjonstid?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siba hos oss driver hvertfall ikke med reperasjoner/innsendelse (gjor hvertfall ikke den gang), så da min xbox ble ødelagt fikk jeg med meg en ny ut døra med en gang. Så tror jeg ville tatt kontakt med siba først å høre hvertfall.. :) Personlig liker jeg også å ha et ansikt å snakke til når det komme til slike ting, ikke en random person på telefon. Lettere å få fart på ting, syns hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Det er nok best å kontakte Microsoft. Jobber selv med service på et tilsvarende varehus som Siba, og vet at Xbox er vriene å behandle. Er ikke helt sikker på at ting gjøres likt hos siba som hos oss, men regner med at levrandøren microsoft gir samme betingelser til tilsvarende kjeder.

 

Leverer du xboxen hos siba vil jeg tro følgende skjer:

Du leverer X-boxen over skranken og får beskjed om at den på inn på reklamasjon og sendes derifra til microsoft. For at Siba skal få lov av microsoft å sende inn xboxen må de vente på en spesialeske som sendes fra dem, for deretter å sende inn til microsoft. Av erfaring så vet jeg at slikt tar lang tid, da microsoft er trege med å sende sånt til butikkene.

 

Deretter vil den bli behandlet i køen til microsoft, og sendes tilbake til Siba etterpå. Forventet behandlingstid før du får ny/reparert xbox med deg hjem er ca 4-5 uker.

 

Om du kontakter Microsoft direkte vil følgende skje, og det er best å ringe:

Microsoft sender budbil hjem til deg iløpet av kort tid, plukker opp x-boxen, og den er inne til reparasjon. (Bare der har du spart opp til 2 uker). Den repareres (samme behandlingstid), og sendes tilbake med budbil (sparer ca 1 uke).

 

Jeg ville helt klart ring microsoft selv, da det går mye kjappere. Er noe usikker på om disse betingelsene kun gjelder innenfor Garantitiden, eller om de tar reklamasjoner også. Tar ikke Microsoft inn reklamasjoner på samme måte må du nok levere på Siba og belage deg på en god stund uten X-Box

 

Håper du fikk hjelp av svaret.

Lenke til kommentar
Hva man bør velge bør jo baseres på hva som er mest hensiktsmessig.

 

Men kjøper kan velge selv iflg forbrukerkjøpsloven. Om dette er selger/butikk, importør eller produsent.

Tror jeg tar den til Siba. Har hørt at MS tar betalt for andre rep enn rrod. Er det sant?

 

Tusen takk for mange svar.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev så kontakt Siba og si at det er feil med xboxen din.

 

Da har du reklamert til Siba, og kan gå på dem senere hvis servicen skulle ta lang tid eller hvis du skulle oppleve flere feil.

 

Du kan også spørre om du kan ta det med Microsoft selv, om det er i orden for dem.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i elbutikk og hadde uten tvil ringt rett til MS. Hvis du er redd de tar betalt for det, så spør når du snakker i telefonen med de. Hvis MS forteller deg at deres garanti er ute, så har du jo egen garanti hos Siba if kjøpsloven.

 

Det går nok fortere hvis du tar kontakt med MS.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i elbutikk og hadde uten tvil ringt rett til MS. Hvis du er redd de tar betalt for det, så spør når du snakker i telefonen med de. Hvis MS forteller deg at deres garanti er ute, så har du jo egen garanti hos Siba if kjøpsloven.

 

Det går nok fortere hvis du tar kontakt med MS.

Forbrukerkjøpsloven har man uansett. Selv mot Microsoft. Selv om garantien er gått ut gjelder de samme reklamasjonsreglene like mye for både Microsoft og Siba.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...