Gå til innhold

Far Cry 2 på Steam - ikke i Europa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Faen for noe sutring det var her da. Far Cry 2 selges ikke for Europeiske Steam-brukere. HVA SÅ? Oh, boo-hoo så forferdelig! Satan, nå skal vi piratkopiere dette spillet! Steam er patetisk! Amerika er patetisk! Rasisme og krig! Jihad Jihad!!!

Seriøst, folkens. Slapp av. Steam er og blir et bra system, som tusenvis av mennesker (meg selv inkludert) verdsetter veldig mye.

Om dere synes Steam er så forferdelig lavmåls, så får dere vel da stikke i butikken og kjøpe spillet - i stedet for å være helt idiot, og begynne å prate om at dere skal piratkopiere det.

Fatter ikke at dere er så bitter fordi dere ikke får alle spillene, eller at dere kanskje må betale 50kr mer enn Amerikaner-venenene våre (som tjener $6 hver time) på et veldig lite utvalg av spill.

Slapp av.

EDIT: Forøvrig har Far Cry 2 Europeisk lanseringsdato 24. oktober (23. oktober her til lands). Kanskje det kommer for salg for oss på Steam i morgen da...

Det er noen av oss som ikke kjøper ting i butikk av prinsipp. Hvis man kjøper det i butikk vil man holde igang den fysiske distribusjonen.

Endret av Fruktkake
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lolz

Du kommer ikke til å stanse fysisk distribusjon av spill/film/musikk med det første...

Litt enig med Jenssen, men samtidig lurer jeg på hva slags idiotisk kommersiell strategi det er å ikke legge spillet tilgjengelig for alle. Det pleier jo å øke salgstallene... så hvorfor forskjellsbehandlingen?

Skrevet (endret)
Det er noen av oss som ikke kjøper ting i butikk av prinsipp. Hvis man kjøper det i butikk vil man holde igang den fysiske distribusjonen.

Du kan jo spørre deg selv: Hva i all verden er poenget med å kutte ut fysisk distr. når man som kunde tjener null og niks på dette?

Når alternativet er Steam-smørja kjøper jeg det gladelig i butikk. Evt. har man også andre metoder som bryter lov om opphavsrett dersom man ønsker det.(Men dette bør man jo ikke gjøre™)

Endret av Vice
Skrevet (endret)
Faen for noe sutring det var her da. Far Cry 2 selges ikke for Europeiske Steam-brukere. HVA SÅ? Oh, boo-hoo så forferdelig! Satan, nå skal vi piratkopiere dette spillet! Steam er patetisk! Amerika er patetisk! Rasisme og krig! Jihad Jihad!!!

Seriøst, folkens. Slapp av. Steam er og blir et bra system, som tusenvis av mennesker (meg selv inkludert) verdsetter veldig mye.

Om dere synes Steam er så forferdelig lavmåls, så får dere vel da stikke i butikken og kjøpe spillet - i stedet for å være helt idiot, og begynne å prate om at dere skal piratkopiere det.

Fatter ikke at dere er så bitter fordi dere ikke får alle spillene, eller at dere kanskje må betale 50kr mer enn Amerikaner-venenene våre (som tjener $6 hver time) på et veldig lite utvalg av spill.

Slapp av.

EDIT: Forøvrig har Far Cry 2 Europeisk lanseringsdato 24. oktober (23. oktober her til lands). Kanskje det kommer for salg for oss på Steam i morgen da...

Der tar du feil. Far Cry 2 kommer ikke på Steam i Europa. Slik er det med alle Ubisoft-spill.

Og hvorfor skal vi ikke klage når utgiveren faktisk har hovedkontor i Frankrike? Steam er en genial plattform, men når utgiverne oppfører seg på denne måten er det naturlig å klage. Ingen som klager på Steam i seg selv her.

Endret av TCi
Skrevet

Den tekniske kvaliteten på Steam er det forsåvidt ikke noe galt med. Det er selve gjennomføringen som er helt på trynet. Høye priser, utestengelse av marked, opprettholdelse av kunstige prisforskjeller etc.

Skrevet

Nå skal vi ikke glemme at det er utgiveren som bestemmer prisen. Og enkelte har veldig lave priser på sine spill. Noen utgivere har dessverre en dårlig prispolitikk på Steam. Personlig har jeg fått tak i HL-serien og Crysis Warhead til en billig penge der, langt lavere enn retail.

Skrevet
Nå skal vi ikke glemme at det er utgiveren som bestemmer prisen. Og enkelte har veldig lave priser på sine spill. Noen utgivere har dessverre en dårlig prispolitikk på Steam. Personlig har jeg fått tak i HL-serien og Crysis Warhead til en billig penge der, langt lavere enn retail.

Tja tviler egentlig på at at man får det noe særlig lavere enn retail. Nå har jeg ikke sjekket på en stund, men sist jeg sjekket var da HL Episode 1 kom ut og da fikk kunne man finne spillet til samme pris i butikken som på Steam... :thumbdown:

Skrevet

Tja tviler egentlig på at at man får det noe særlig lavere enn retail. Nå har jeg ikke sjekket på en stund, men sist jeg sjekket var da HL Episode 1 kom ut og da fikk kunne man finne spillet til samme pris i butikken som på Steam... :thumbdown:

Jo, du får det billigere ettersom dollarkursen aldri har vært 10:1.

Det er tommelfinger kursen du må regne med i butikken i Norge. (49.99 dollar i usa, 499 kroner i norge.)

Skrevet

Det er tommelfinger kursen du må regne med i butikken i Norge. (49.99 dollar i usa, 499 kroner i norge.)

Jo selvsagt, om man kjøper ting i USA så er det jo uansett billigere, selv med høy dollarkurs. Jeg snakker om prisen på Steam sammenlignet med pris på fysisk medium.

Skrevet

Som jeg sa tidligere er dette selvsagt avhengig av valutakursen. Og når dollaren har gått fra 5,2 til 7,2 kroner på mindre enn 2 mnd. blir det plutselig mindre lønnsomt å gå for Steam. For hvis du virkelig kjøper et PC-spill for 499 kroner på butikk går du for en dårlig deal. Jeg kjøpte CoD4 på utgivelsesdato for 349 kroner hos Platekompaniet, dvs. billigere enn på Steam... og så i går at prisen på FC2 hos Elkjøp var på 399,-

Skrevet

Som jeg sa tidligere er dette selvsagt avhengig av valutakursen. Og når dollaren har gått fra 5,2 til 7,2 kroner på mindre enn 2 mnd. blir det plutselig mindre lønnsomt å gå for Steam. For hvis du virkelig kjøper et PC-spill for 499 kroner på butikk går du for en dårlig deal. Jeg kjøpte CoD4 på utgivelsesdato for 349 kroner hos Platekompaniet, dvs. billigere enn på Steam... og så i går at prisen på FC2 hos Elkjøp var på 399,-

349,- for FC2 til PC hos Platekompaniet idag.

Øystein

Skrevet
lolz

Du kommer ikke til å stanse fysisk distribusjon av spill/film/musikk med det første...

Jeg skal ikke støtte den. Jeg betaler lønna deres.

Du kan jo spørre deg selv: Hva i all verden er poenget med å kutte ut fysisk distr. når man som kunde tjener null og niks på dette?

Når alternativet er Steam-smørja kjøper jeg det gladelig i butikk. Evt. har man også andre metoder som bryter lov om opphavsrett dersom man ønsker det.(Men dette bør man jo ikke gjøre™)

Ting _må_ ikke komme på Steam. De må bare være lett tilgjengelig. Jeg hadde foretrukket å kunne spille de selv uten Steam, om Valve gikk konkurs. Noe som slikt de har distribuert World of Goo. Direkte fra utviklerne. Ingen DRM eller kopibeskyttelse.

Skrevet
Der tar du feil. Far Cry 2 kommer ikke på Steam i Europa. Slik er det med alle Ubisoft-spill.

Bullshit. Dark Messiah kom da på steam?

Det er ett spill. Siden da har ingen fra Ubisoft kommet ut på Steam i Europa.

Skrevet

Veldig trist politikk de driver.

Dette ender kun i piratkopiering. Det er mange som velger steam framfor piratkopiering av den enkle grunnen at det er så lettvint. Disse folkene kommer aldri til å komme seg i butikken for å kjøpe det. Selv så kjøper jeg kun spill på steam, da jeg ikke er noen fan av å bytte dvd plater osv osv bare for å spille et spill. Steam er genialt og har så sinnssykt mange goder.

Det er trist at utviklerne/utgiverne skyter seg selv i kneet på denne måten.

Skrevet

Poenget er jo at du hadde feil, aksepter at du ikke var 100% rett og lev videre ;)

Skrevet

Eneste grunnen til at Dark Messiahs kom på Steam er på grunn av at den bruker Source motoren og utvilkerne valgte å bruke Steam som sin for DRM. Du må bruke Steam hvis du har butikkversjonen av dark messiahs og du vil spille online.

Skrevet

Ja, men fortsatt feil å si at det gjelder alle ubisoft spill da.

Uansett, man kan jo bare få en fra amerika til å gifte spillet til seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...