Gå til innhold

Far Cry 2 på Steam - ikke i Europa


Anbefalte innlegg

kjøpte Farcry 2 i dag på platekompaniet til 399,-. Til nå virka spelet mykje betre enn Crysis, som skuffa meg. Og er etter all oppfatning absolutt verdt kjøpet. At IGN gir spelet 8.9/10 og PC gamer gir spelet 94% er ikkje ein dårleg indikasjon heller.

 

Eit feilgrep ubisoft(?) gjer er å presse på antipiratsoftware og diverse sikkerheitsdilldall som er unødvendig for ærlege kundar, og samtidig eit middel for at folk piratkopierar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen for noe sutring det var her da. Far Cry 2 selges ikke for Europeiske Steam-brukere. HVA SÅ? Oh, boo-hoo så forferdelig! Satan, nå skal vi piratkopiere dette spillet! Steam er patetisk! Amerika er patetisk! Rasisme og krig! Jihad Jihad!!!

 

Seriøst, folkens. Slapp av. Steam er og blir et bra system, som tusenvis av mennesker (meg selv inkludert) verdsetter veldig mye.

Om dere synes Steam er så forferdelig lavmåls, så får dere vel da stikke i butikken og kjøpe spillet - i stedet for å være helt idiot, og begynne å prate om at dere skal piratkopiere det.

Fatter ikke at dere er så bitter fordi dere ikke får alle spillene, eller at dere kanskje må betale 50kr mer enn Amerikaner-venenene våre (som tjener $6 hver time) på et veldig lite utvalg av spill.

 

Slapp av.

 

EDIT: Forøvrig har Far Cry 2 Europeisk lanseringsdato 24. oktober (23. oktober her til lands). Kanskje det kommer for salg for oss på Steam i morgen da...

Det er noen av oss som ikke kjøper ting i butikk av prinsipp. Hvis man kjøper det i butikk vil man holde igang den fysiske distribusjonen.

 

Har et kommersielt band noen gang prøvd å lansere et helt album, KUN over internett? Hvilken suksess hadde dette, i så fall? Saken er biff. Spill, film og musikk vil "aldri" miste den fysiske distribusjonen. Det vil bare være for ulogisk, upraktisk og ulønnsomt.

 

PS: Når jeg sier "aldri" tenker jeg selvsagt ikke på hva vi gjør om hundre år, eller lignende.

 

Khogn, jeg er selvsagt enig i at det er en tåpelig strategi fra Ubi's side. Likevel synes jeg reaksjonene denne avgjørelsen har fått (spesielt i denne tråden) er langt over streken, og det er det jeg var ute etter å poengtere.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Har et kommersielt band noen gang prøvd å lansere et helt album, KUN over internett? Hvilken suksess hadde dette, i så fall? Saken er biff. Spill, film og musikk vil "aldri" miste den fysiske distribusjonen. Det vil bare være for ulogisk, upraktisk og ulønnsomt.

Jepp. Radiohead lanserte albumbet sitt på nett et par uker før de solgte en CD. Dette er ikke vanskelig å gjøre, i alle fall for aritster som er veletablerte og har en fanbase. Jeg har lest om andre artister som jeg ikke komemer helt på. Arctic Monkeys var kjemepopulære på MySpace før de fikk platekontrakt. I tilleg gjør vel mange indie-band dette, gjerne før de blir oppdager. Det er ikke ulønnsomt å distribuere ting på nett, med mindre du tenker på hvor få som kjøper på nett per i dag. Jeg synes absolutt ikke det er upraktisk å ikke gå på et stressende senter når jeg bare kan gå på nett, og høre artisten med mine egne høyttalere i ro. Verken ulogisk eller upraktisk i mine øyne. Hva skal jeg med CD-en uansett? Rippe den, og sette den på hylla?

 

Jeg tror likevel det er mange som sitter på gjerdet på en bedre løsning på nett.

Lenke til kommentar
Khogn, jeg er selvsagt enig i at det er en tåpelig strategi fra Ubi's side. Likevel synes jeg reaksjonene denne avgjørelsen har fått (spesielt i denne tråden) er langt over streken, og det er det jeg var ute etter å poengtere.

Vel, jeg er enig med deg. Det er ikke en menneskerett å kunne kjøpe alle spill på Steam så jeg ser ikke poenget med å grine, kjefte og rulle seg på gulvet bare fordi FC2 må kjøpes i butikk.

 

Nå at det er sagt hadde det vært genialt å kunne skaffe seg alt mulig på Steam. Kanskje i fremtiden...

Lenke til kommentar
Har et kommersielt band noen gang prøvd å lansere et helt album, KUN over internett? Hvilken suksess hadde dette, i så fall? Saken er biff. Spill, film og musikk vil "aldri" miste den fysiske distribusjonen. Det vil bare være for ulogisk, upraktisk og ulønnsomt.

 

PS: Når jeg sier "aldri" tenker jeg selvsagt ikke på hva vi gjør om hundre år, eller lignende.

 

Jeg er ikke helt enig med deg og jeg synes Rob og Ben i Second Take tar opp noen interessante poenger i forhold til piratkopiering på konsoll. Kanskje er pcn bedre rustet mot neste bølge av piratkopiering gjennom utbredelsen av plattformer som Steam og spill som WoW som må aktiveres over nett ... Aldri er et relativt begrep og jeg tror heller ikke fysiske medium vil forsvinne før 2010, men jeg har stor sansen for og stor tro på digital distribusjon over nett. Programvare, musikk, og film som tjenester tror jeg er fremtiden.

 

En drømmesituasjon hadde vært om vi kjøpte tilgangen til feks et spill og vi kunne bruke det uavhengig av hvor vi var og hvilken maskinvare vi satt på. Hadde det ikke vært bra om man kunne kjøpe feks Far Cry 2 og spille det både på PC, Xbox og PS3 uten å kjøpe 3 fysiske medium?

Lenke til kommentar
En drømmesituasjon hadde vært om vi kjøpte tilgangen til feks et spill og vi kunne bruke det uavhengig av hvor vi var og hvilken maskinvare vi satt på. Hadde det ikke vært bra om man kunne kjøpe feks Far Cry 2 og spille det både på PC, Xbox og PS3 uten å kjøpe 3 fysiske medium?

Jo ideellt sett så hadde det jo vært slik, problemet er bare at produsentene ønsker at det skal gå nøyaktig i motsatt retning.

Lenke til kommentar
En drømmesituasjon hadde vært om vi kjøpte tilgangen til feks et spill og vi kunne bruke det uavhengig av hvor vi var og hvilken maskinvare vi satt på. Hadde det ikke vært bra om man kunne kjøpe feks Far Cry 2 og spille det både på PC, Xbox og PS3 uten å kjøpe 3 fysiske medium?

Jo ideellt sett så hadde det jo vært slik, problemet er bare at produsentene ønsker at det skal gå nøyaktig i motsatt retning.

 

Er det ikke lov til å håpe at de blir tvunget til det av oss forbrukere? Jeg synes vi ser små skritt mot dette gjennom fjerning av DRM i musikk, slik at musikken ikke lenger er fastlåst til en leverandør/medium/enhet. Man har jo også klart det med telefonabonementer og roaming. Teleleverandørene så at de kunne tjene mer penger ved å la kunder av andre leverandører slippe inn på sitt nett. Hvorfor skal man ikke på sikt klare tilsvarende for spill? Jeg tror nok ikke dette kommer til å skje over natte, men jeg kan jo enn så lenge drømme.

Lenke til kommentar
Har et kommersielt band noen gang prøvd å lansere et helt album, KUN over internett? Hvilken suksess hadde dette, i så fall? Saken er biff. Spill, film og musikk vil "aldri" miste den fysiske distribusjonen. Det vil bare være for ulogisk, upraktisk og ulønnsomt.

Jepp. Radiohead lanserte albumbet sitt på nett et par uker før de solgte en CD. Dette er ikke vanskelig å gjøre, i alle fall for aritster som er veletablerte og har en fanbase. Jeg har lest om andre artister som jeg ikke komemer helt på. Arctic Monkeys var kjemepopulære på MySpace før de fikk platekontrakt. I tilleg gjør vel mange indie-band dette, gjerne før de blir oppdager. Det er ikke ulønnsomt å distribuere ting på nett, med mindre du tenker på hvor få som kjøper på nett per i dag. Jeg synes absolutt ikke det er upraktisk å ikke gå på et stressende senter når jeg bare kan gå på nett, og høre artisten med mine egne høyttalere i ro. Verken ulogisk eller upraktisk i mine øyne. Hva skal jeg med CD-en uansett? Rippe den, og sette den på hylla?

 

Jeg tror likevel det er mange som sitter på gjerdet på en bedre løsning på nett.

 

Det er ganske logisk at indie-band, som gjerne har problemer med å skaffe seg platekontrakter, "lanserer" sine album på nett. Samme som at folk legger ut videoer på YouTube. Men hva skjer så? Jo, om de er flinke og blir kjent, får de kontrakter - kontrakter som fører til lansering av fysiske plater/filmer.

 

Radiohead lanserte albummet sitt på nett, for så å lansere plata. Jeg mente et band som lanserte albummet KUN over nett. Da mener jeg altså et kjent band, ikke et som enda ikke har platekontrakt.

 

Forøvrig kjøper jeg albummene på CD. Jeg kjøper CD-plata, og så laster jeg ned eller ripper plata inn på PC'en. CD'ene hører jeg på i bilen. Muligens synes du dette høres idiotisk ut (og jeg ser det), men sånn er det de fleste gjør det. CD'er har dessuten bedre lydkvalitet enn vanlig MP3, og mange mennesker synes det er godt å kunne ha albummet, filmen eller spillet fysisk i hendene sine.

 

CD'er selges det fortsatt mye av. Mer enn det som er nødvendig for å fortsette distribusjonen. Det samme gjelder både film og spill.

Greit nok, jeg skal ikke pirke mer. Om du velger å ikke kjøpe fysiske spill av prinsipp, så får du bare gjøre det da. Jeg ønsker deg lykke til med ditt korstog, selv om at jeg ikke akkurat tror det kommer til å gå i boks så lenge vi lever. :)

Lenke til kommentar
Hmm. Nå har jeg tilgang til å kjøre det på Steam. Andre som har det?

Ja, til 55 dollars... dvs nøyaktig samme pris som i butikk men uten manual eller kart.

 

Og da er mye av hensikten med Steam borte, for min del. Det er uaktuelt å betale full pris for et utelukkende digitalt produkt - iallefall når SecuROM fremdeles følger med. Fornøyd med CE-en min, jeg.

Lenke til kommentar
Faen for noe sutring det var her da. Far Cry 2 selges ikke for Europeiske Steam-brukere. HVA SÅ? Oh, boo-hoo så forferdelig! Satan, nå skal vi piratkopiere dette spillet! Steam er patetisk! Amerika er patetisk! Rasisme og krig! Jihad Jihad!!!

 

Seriøst, folkens. Slapp av. Steam er og blir et bra system, som tusenvis av mennesker (meg selv inkludert) verdsetter veldig mye.

Om dere synes Steam er så forferdelig lavmåls, så får dere vel da stikke i butikken og kjøpe spillet - i stedet for å være helt idiot, og begynne å prate om at dere skal piratkopiere det.

Fatter ikke at dere er så bitter fordi dere ikke får alle spillene, eller at dere kanskje må betale 50kr mer enn Amerikaner-venenene våre (som tjener $6 hver time) på et veldig lite utvalg av spill.

 

Slapp av.

 

EDIT: Forøvrig har Far Cry 2 Europeisk lanseringsdato 24. oktober (23. oktober her til lands). Kanskje det kommer for salg for oss på Steam i morgen da...

Der tar du feil. Far Cry 2 kommer ikke på Steam i Europa. Slik er det med alle Ubisoft-spill.

 

Og hvorfor skal vi ikke klage når utgiveren faktisk har hovedkontor i Frankrike? Steam er en genial plattform, men når utgiverne oppfører seg på denne måten er det naturlig å klage. Ingen som klager på Steam i seg selv her.

 

DU tar feil, nå er far cry 2 lansert på steam.

Lenke til kommentar
kjøpte Farcry 2 i dag på platekompaniet til 399,-. Til nå virka spelet mykje betre enn Crysis, som skuffa meg. Og er etter all oppfatning absolutt verdt kjøpet. At IGN gir spelet 8.9/10 og PC gamer gir spelet 94% er ikkje ein dårleg indikasjon heller.

 

Eit feilgrep ubisoft(?) gjer er å presse på antipiratsoftware og diverse sikkerheitsdilldall som er unødvendig for ærlege kundar, og samtidig eit middel for at folk piratkopierar..

La meg si det med en gang, den kopibeskyttelsen er en historie nå, Den er allerede hacket, folk kan laste ned og spille. Nok en gang, kan man spørre seg, HVA er vitsen med disse "anti-pirat" tullet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...