Gå til innhold

Kaster bort min kristne tro...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kor 3,18:

Ingen må narre seg selv! Hvis noen av dere regner seg som vis i denne verden, la ham da bli en dåre, så han kan bli virkelig vis. For denne verdens visdom er dårskap i Guds øyne.

 

Kor 1,21:

For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud i hans visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror, ved den dårskap som vi forkynner. For jøder spør etter tegn, og grekere søker visdom, men vi forkynner en korsfestet Kristus. Han er en snublestein for jøder og dårskap for hedninger, men for dem som er kalt, både jøder og grekere, er Kristus Guds kraft og Guds visdom. For Guds dårskap er visere enn menneskene, og Guds svakhet er sterkere enn menneskene.

 

For jøder var Jesus en snublestein i den forstand at Han ikke var kongelig og spektakulær nok. For hedninger, som er betegnelse for de ikke-troende da og siden også, var og er hele vitnesbyrdet om Jesus Kristus dårskap. Fordi de ikke ser etter tegn fra Ham og ikke ser Ham fysisk, tror de ikke.

 

Men jeg er stolt over å kunne være tilhenger av dette som er ansett som dårskap/dumhet i verdens øyne. Jeg er selv et vitne om at Jesus Kristus virker aktivt og alltid er trofast mot dem som tror Ham - forbi ders egen fatteevne og logiske resonnement - nettopp fordi de tar Ham for den Han utgir Seg å være: universets Skaper, Guds egen Sønn.

 

Seriøst, om flere bare ville trå utenfor den komfortable, trygge sirkelen sine...! Om folk bare gadd å lete etter sannheten uten fordommer, og ikke site likeglade og stolte over sin egen visdom og kunnskap!

 

For noen er tingene ens alt en trenger, og så når de siden blir tatt fra en, er livet over.

 

 

Til syvende og sist vil det vise seg at Bibelen er troverdig, ved Jesu gjenkomst i skyene, slik Bibelen beskriver det. For dem som aldri har sett det og ikke tror, er det tåpesnakk!

 

Ettersom ingen gidder å lese Bibelen og undersøke hva den formidler, går alle glipp av de "bevisene" som Gud har gitt menneskene. Det er tragisk.

 

største rolle posten denne uka

Lenke til kommentar
Men jeg er stolt over å kunne være tilhenger av dette som er ansett som dårskap/dumhet i verdens øyne. Jeg er selv et vitne om at Jesus Kristus virker aktivt og alltid er trofast mot dem som oppriktig tror Ham (om så det tilsynelatende ikke virker slik) - forbi ders egen fatteevne og logiske resonnement - nettopp fordi de tar Ham for den Han utgir Seg å være: universets Skaper, Guds egen Sønn.

 

What? Er Jesus universets skaper ? Hvor ble jomfru Maria født da ? utenfor universet ?

 

Det er ufattelig hvordan et menneske kan hevde at det han ikke ser ikke eksisterer.

 

Nei det er faktisk ganske fornuftig, om jeg skriver her at jeg har 2 øyne så vil de fleste her på forumet sikkert tro på meg siden de har sett mange mennesker før med 2 øyne. Om jeg sier at jeg har 20 øyne, så vil nok veldig få her tro på det før de faktisk har sett at de eksisterer. Forskjellen er at ingen har sett ett menneske med 20 øyne, akkurat som at ingen har sett en gud, og ingen som lever i dag har sett Jesus heller. Jeg kan godt tenke meg at det fantes en profet ved navn jesus ved ca år 0 som ble korsfestet av romerne osv, men tror ikke på at han var noe mer enn en dødlig sånn som du og jeg.

 

Ja, om flere bare ville trå utenfor den komfortable, trygge sirkelen sin...! Om folk bare gadd å lete etter sannheten uten fordommer, og ikke site likeglade og stolte over sin egen visdom og kunnskap!

 

Jeg har letet lenge etter sannhet, svar på sentrale filosofiske spørsmål, meningen med livet, begynnelsen av vår tid. Det eneste jeg har kommet fram til som virker sannsynlig er naturvitenskap. Tror det er mange både troende og ikke troende som utfordrer filosofiens umulige spørsmål, men ikke forvent at alle skal finne de samme svarene.

 

For noen er tingene ens alt en trenger, og så når de siden blir tatt fra en, er livet over. Hva sitter man igjen med da?

 

Når livet er over sitter jeg igjenn med ingenting, verken mer eller mindre kan jeg forvente, men vil være passe fornøyd med meg selv om jeg har levd et langt og lykkelig liv.

 

Til syvende og sist vil det vise seg at Bibelen er troverdig, ved Jesu gjenkomst i skyene, slik Bibelen beskriver det. For dem som aldri har sett det og ikke tror, er det tåpesnakk! Men for dem som tror og så ser, er det utenomjordisk visdom.

 

Ja vilkårlig informasjon som er skrevet ned er automatisk troverdig og genrell sannhet. jeg lever i frykt for dommedagen

 

Men ettersom ingen gidder å lese Bibelen og undersøke hva den formidler, går alle glipp av de "bevisene" som Gud har gitt menneskene.

 

Har ikke lest hele bibelen, men har fått høre litt av vert sitert fra den, opp gjenom skolegang, forumer, diskusjoner osv. Har enda gått glipp av beviset, men har sikkert misset siden. Du kan jo ta beviset her ? eller vise til beviset ?

Lenke til kommentar
Her jeg bor blir jeg bare plaget av ei gammel dame fra JV. Selv om hun kommer fra miljøet sitt er hun så morsom, jeg prøver alltid å provosere når hun vil pushe på meg jesusblader, så sier jeg at jeg foretrekker satan osv. Plutselig begynner hun å snakke om Armageddon, litt av ei dame! Men det er klart at intelligens ikke er en ettertraktet kvalitet i de kretser.

De overtroiske er unnskyldt. Men det er vel også klart at det er en del "nerder" i mange slags miljøer..... Også av de som skal innbille andre at alle som er uenige med dem er nerder....

Endret av GisleLarsen
Lenke til kommentar
...

 

Har ikke lest hele bibelen, men har fått høre litt av vert sitert fra den, opp gjenom skolegang, forumer, diskusjoner osv. Har enda gått glipp av beviset, men har sikkert misset siden. Du kan jo ta beviset her ? eller vise til beviset ?

 

Jeg kommer ikke til å ha et foredrag om Bibelen og dens profetier. Bibelen er en helhetlig bok, man må vite og kunne om den for å forstå hva den snakker om til hvilken tid. Men for dem som leser overflatisk er den lukket, og man ser ikke noen sammenheng, og det var også slik med Jesu forkynnelse. Han talte i lignelser, i bilder. For dem som stolt mener de ikke trenger sannheten, vil Gud heller ikke presse den på dem. Han gir den kun til dem som oppriktig leter etter den.

Men mot slutten av denne verden, vil både de som trodde før de så og de som måtte se før de trodde tilkjennegi og erkjenne at Jesus Kristus er Herre. De vil også tilkjennegi at Guds dom over de rettferdige og vantro er rettferdig!

 

Fil 2,6-11:

Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse og ble mennesker lik. Da han sto fram som menneske, fornedret han seg selv og ble lydig til døden, ja, døden på korset. Derfor har også Gud opphøyet ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. I Jesu navn skal derfor hvert kne bøye seg, i himmelen, på jorden og under jorden, og hver tunge skal bekjenne at Jesus Kristus er Herre, Gud vår Far til ære!

 

Jes 2,11:

Sine stolte øyne må mannen slå ned, menneskenes hovmod skal bøyes, Herren alene er høy den dagen.

 

Salm 18,28:

For du frelser de hjelpeløse, men ydmyker dem som har stolte øyne.

 

Videre sier Jesus om Den Hellige Ånd som veileder kun de oppriktig troende i både bibellesning og det kristne livet:

Joh 14,15-17.21:

"Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. Og jeg vil be Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. ... Den som kjenner mine bud og holder dem, han er det som elsker meg. Og den som elsker meg, skal min Far elske. Ja, også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham."

 

Jeg skriver ikke dette fordi jeg tror dere vender om tankegangen ved å lese dette, men det er mitt lille bidrag på å spre denne verdifulle sannheten for dem som leter og som trenger det:

 

Matt 24,9-14:

Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

 

Slik forfølgelsen av de protestantene i middelalderen var, slik vil det også gjenta seg rett før Jesu komme. De som er lojale overfor Gud med hensyn til Hans ti bud, vil bli kraftig forfulgt av både romerkirken, protestanter og USA.

 

Hvorfor skriver jeg dette, da?

 

Når det skjer, så vil forhåpentligvis noen skjønne at det Bibelen er troverdig og sann, men da er det kanskje allerede for sent? Det går ikke ut på å skremme, det går ut på hvordan forholdene faktisk er med hensyn til virkeligheten. For den som nekter å tro, kan jeg bare si vent og se. :)

Lenke til kommentar

Sukk.... Enda en som er til de grader forelsket i jesusen sin og ute av stand til å faktisk se flausene i den boka og i trua si... :no:

 

Personlig syntes jeg det er helt utrolig hva noen kristne, som sikkert er oppegående og normalt utviklet på alle andre områder, kan få seg til å tro på når det kommer til jesus, ånder og gud... Trist egentlig at denne overtroen har et så godt grep på noen at de totalt parkerer alt de eier av kritisk sans og durer i vei lik posten over her. Det verste er at de tror de beviser guds eksistens ved å sitere bibel sitater, noe som er vel og bra sammen med en gjeng ignorante bedehus tilhengere, men ikke går når de presenterer dette for vanlige oppegående mennesker. Det blir rett og slett for dumt og de, med sine enorme forelskelses skylapper, klarer ikke å se dette.

 

Så til mennesket: Welcome to the real world! Her er jeg redd du ikke KAN si at bibelen er helhetlig, for da blir du ledd loddrett ut. Bibelen er så full av motsigelser og ren uforfalsket løgn at skal du tro på dette sluddret er du NØDT til å være like forelsket som du tydeligvis er akkurat nå..... Vi andre har også lest boka, bare så det er sagt...

 

:)

Lenke til kommentar
Når det skjer, så vil forhåpentligvis noen skjønne at det Bibelen er troverdig og sann, men da er det kanskje allerede for sent? Det går ikke ut på å skremme, det går ut på hvordan forholdene faktisk er med hensyn til virkeligheten. For den som nekter å tro, kan jeg bare si vent og se. :)

 

Når det IKKE skjer vil du også se at bibelen ikke er sann... antagelig før, for før eller siden vil forelskelsen gi seg og kanskje, kanskje vil du også våkne og se hullene som du i dag tetter igjen med glatteste ansikt.....

 

Og jo, det er akkurat for å skremme dette står der, skremme de som tviler slik at de til slutt er buret inne i det tankefengselet du kaller kristendom...

 

:no: Syntes synd på deg jeg, men kanskje du en dag klarer å se verden slik den egentlig er, uten suttekluten gud....

Lenke til kommentar
Videre sier Jesus om Den Hellige Ånd som veileder kun de oppriktig troende i både bibellesning og det kristne livet:
Joh 14,15-17.21:

"Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. Og jeg vil be Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. ... Den som kjenner mine bud og holder dem, han er det som elsker meg. Og den som elsker meg, skal min Far elske. Ja, også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham."

 

Ja det er gjerne den enkleste måten forklare det på.

Person A: Den hellige ånd eksisterer

Person B: Det tror jeg ikke på hvor er han da ?

Person A: Nei du kjønner, han er kun observerbar for de som tror på han.

Minner litt om en fantasi venn.

 

Jeg skriver ikke dette fordi jeg tror dere vender om tankegangen ved å lese dette, men det er mitt lille bidrag på å spre denne verdifulle sannheten for dem som leter og som trenger det:

Alle har ulike syn på sannheten. Merkelig å kalle noe for den absolutte sannhet uten å greie å gi indikasjoner på at det i det hele tatt er troverdig.

 

Matt 24,9-14:

Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

 

Slik forfølgelsen av de protestantene i middelalderen var, slik vil det også gjenta seg rett før Jesu komme. De som er lojale overfor Gud med hensyn til Hans ti bud, vil bli kraftig forfulgt av både romerkirken, protestanter og USA.

 

En fornuftig ting av en almektig skaper å legge til i planen sin. Han elsker jo mennesket så høyt at å sette sine eneste trofaste følgere gjennom lidelse og forfølgelse er jo fornuftig.

 

Hvorfor skriver jeg dette, da?

 

Når det skjer, så vil forhåpentligvis noen skjønne at det Bibelen er troverdig og sann, men da er det kanskje allerede for sent? Det går ikke ut på å skremme, det går ut på hvordan forholdene faktisk er med hensyn til virkeligheten. For den som nekter å tro, kan jeg bare si vent og se. :)

 

Det respekterer jeg. Dette er et diskusjons forum og alle kan si sin mening om universets virkemåte. Problemet er at hva du bygger på troverdighet og bevis er noe som står skrevet i en bok, av folk du ikke kjenner, nesten 2000 år før du blir født. Problemet er at de aller fleste her som driver med det du kalte "tåpesnakk" i din forge post har andre kriterier til hva som er troverdig. De tar ikke for gitt at bare fordi noe er skrevet ned så er det uavhengig av hvor usanynlig det høres ut, automatisk sant.

Lenke til kommentar
Det er litt synd at vi ikke kan si "Hva var det jeg sa" for hvis vi har rett (som er veldig sannsynlig etter min mening) så kaster kristne bort livet sitt på tull og tøys.

Det som er mest forstemmende med det hele er at de på andre områder ofte er både oppegående og greie mennesker å prate med (kanskje rent bortsett fra at de har en hang til å automatisk tro på det overnaturlige, da dette liksom ligger i kortene...)

 

Syntes synd på religiøse mennesker jeg. Det er så mye de går glipp av når de på død og liv heller vil lese den lamme eventyr historien og kanskje få stram tiss av alle de herlige blodbadene som står der, den gangen gud virkelig hadde makt og slaktet alle de skitne vantro på de mest bestialske måter.. DET var tider det! :) Da glimtet stålet i kristendommen skikkelig da!

 

Tankefengsel er hva det er. Bare å gi opp å tenke, for gud gjorde det! End of story! Ikke noe å lure mer på. Gud så enkelt og banalt... :no:

Lenke til kommentar
Hvem har dessuten bestemt at alt det man ikke merker med sine begrensede 5 sanser ikke eksisterer?

 

Det er mye som eksisterer utenfor våre 5 sanser, du kan ikke observere f eks radio stråling med sansene dine, men du kan fint observere de med en radio (det kommer musikk da :D )

 

Tingen er at et logisk kriterium for at noe skal eksistere er at det vekselvirker med omgivelsne. Om det ikke vekselvirker er det ikke observerbart, men det gjør heller ingen andre ting med omgivelsne så det spiller faktisk ingen rolle om det eksisterer fordi det ikke har en dritt å si for resten av universet. Graden av vekselvirkning varierer mellom ulike fenomener, men at alle ting som eksisterer vekselvirker i mindre eller større grad med noe er vel definisjonen på at noe eksisterer.

 

Det vil si for kristendommen at dersom gud kan skape ting som mennesket, så vekselvirker han med materie, og da per definisjon burde han også være observerbar, følge de samme fysisike lovene som vi gjør, være underlagt tyngdekraft, lyshastigheten osv. Noe som setter en stoppe for almektighet. Skulle jo tro at Hubble teleskopet hadde fått et fint bilde av himmelen etter hvert

Lenke til kommentar

Nå har jeg i hvert fall fått sagt det jeg ville si. Når folk ser at det skjer som Bibelen forteller om (den omfattende forfølgelsen, ild som faller ned fra himmelen, omfattende mirakler, de forderdeligste naturkatastrofer og jordskjelv m.m.), vil man skjønne alvoret, og alle vil innrømme det helt til slutt. Da er det bare for sent.

 

Jeg hadde ikke formidlet dette så direkte om jeg ikke selv hadde lest og vært vitne til hvordan Bibelens profetier og løfter var gått i oppfyllelse i historien.

 

Forakt og hån fra andre mennesker kan og vil heller aldri stoppe dem som oppriktig er vitne til Jesu Allmakt og godhet. Det gjorde det ikke i middelalderen, til tross for de mest barbariske pinsler og torturmåter som ble tatt i bruk mot de troende.

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar

Godt spørsmål!

 

Først og fremst, så la meg få konstantere og fastslå at vi mennesker er uhyre redde for å ta feil. Noen ganger er vi det med rette, andre ganger spiller det ikke en så stor rolle hva vi tror og mener.

 

Når det gjelder sannheten om livet, så er det kritisk å vite hva som er sannhet. Ingen kan med rette hevde at det ikke er noen mening med livet. Det finnes ingen bevis på dette. Hva hvis de som hevder dette tar feil? Av én eller annen grunn er det få som stiller seg dette spørsmålet. Hva hvis livet er den ultimate test og vi mennesker vil stå til regnskap for det vi har brukt det til? Hvor forferdelig grusomt må det føles dersom det går opp for en for sent at livet hadde en mening som gikk en hus-forbi? Er det tryggere å tro at livet er meningsløst?

 

På den andre side kan ingen bevise at Bibelens Gud eksisterer. Men det er kilder. Massevis av kilder. Naturen og dens kompliksitet og myriadene av levende organismer og vesener (for ikke å snakke om menneskene) er kilder, Bibelen og dens oppfylte profetier og garantien om en ufattelig stor guddommelig, merkbar kjærlighet tilgjengelig til absolutt alle som tar imot den på jorden er en kilde. Vanlige menneskemasser som totalt forandres og endrer kurs i livet og som vitner om hva de selv har sett og opplevd er kilder (erfaring er en vanvittig verdifull kilde). Arkeologien er en kilde. Historien er en kilde (sammen med profetiene).

 

 

Selvfølgelig, lever man for denne verden og ikke vil vite mer om livet, så har det ingenting å si hva man står for og hva man ikke står for. Alle gode motiver og overbevisninger har ingen mening, og er fasader tynne og skrøpelige som eggeskall. Kjærlighet, f.eks, og selvoppofrelse, medlidenhet, osv., praktiseres i bunn å grunn bare for å fremme sin egen anseelse, forbedre "imaget" overfor andre mennesker, bli mer godtatt og føle seg bedre. Alt handler om hva JEG-et kan oppnå. Alt godt som man hevder finnes i menneskene er ren og kjær plastikk. Det er bare pga. regler og lover (hvor i all verden kommer de fra?) at menneskene ikke stjeler, lyver, osv.

 

Hvor kommer rettferdighetssansen fra? Hvem sier at det ikke er snilt å lyve/stjele dersom det fremmer ens egne hensikter? Dyr har ingen lover og regler slik mennesker har, og de greier seg tilsynelatende fint.

 

Med alt dette tatt i betraktning, så er det (objektivt sett) mye tryggere å undersøke for nøye enn det motsatte. Dette livet leves kun én gang, alle får én sjanse på seg: sjansen til å lete og studere hva dette livet, og liv generelt er ment til. De som fikk sjansen, men ikke benyttet den, er enda "skyldigere" enn dem som aldri fikk sjansen. Men alle vil få denne sjansen (sett bort ifra om de tar imot den eller ikke), og når alle har gjort det, er ifølge Bibelen hensikten med vår eksistens oppnådd, og verdens ende står for tur.

 

Det er nettopp dette jeg driver med, for Jesus sa selv i Matt 24 at verdens ende ville komme etter at alle hadde fått anledning til å velge. Var Jesus ikke litt radikal i dette utsagnet? Hvorfor skulle Han, om Han løy, si noe slikt?

 

Det kalles simpelthen føre-var-prinsippet. Generelt sett, så er det er bedre å være forberedt for noe som ikke kommer, enn det motsatte.

 

Men smatidig, når man ser hvordan profetiene om de fire verdensrikene som skulle oppstå på jorden (Babylon, Medo-Persia, Grekerriket og så Romerriket) i Danels bok i GT, har gått i oppfyllelse til punkt å prikke, og man vet at dette var skrevet lenge før det greske og det romerske riket oppstod (spør arkelologene), ikke minst Europa(!) ... Da skjønner hvem som helst at dette ikke er tilfeldighet!

 

Når det står, svart på hvitt, om hvordan man skal mislykkes i å forsøke å samle verdensrikene (etter romerrikets fall) til ett rike, og ser hvordan Hitler, Stalin, og alle de andre mislyktes... Da begynner man seriøst å lure på om alt det andre som står i Bibelen også er sant og vil skje.

 

Er det da idioti å tro at de siste få profetiene også vil oppfylles, når 20 andre allerede har gjort det? (En illustrasjon).

Lenke til kommentar
Det gjorde det ikke i middelalderen, til tross for de mest barbariske pinsler og torturmåter som ble tatt i bruk mot de troende.

Du er klar over at det var de KRISTNE som pinte og torturerte de som IKKE trodde den gangen, ikke sant? Eller har du fått hele historien snudd på hode?

 

Den gangen, i kristendommens storhets tid, ble alle som ikke trodde på den kristne gud toturert på det groveste, forfulgt, fenglset og fordømt av det du i dag holder som din kristne "kjærlighets" tro.... Den gangen var det "tro eller dø!!" Les historien din gutt! Ikke bare fly der og skap deg og tro at det kun har vært kristne som har lidd for sin tro! Det er så utrolig mange flere som har lidd, og død grusomme skjebner, fordi de IKKE trodde på våset du flyr og holder opp så høyt..... Egentlig burde du skamme deg, men det ser du kanslje ikke i forelskelses rusen du svever på akkurat nå er jeg redd. Er MEGET glad vi ikke har det to tusen år gamle regime du tror på til å bestemme i dag! MEGET glad....

Lenke til kommentar
Boken er skrevet av mennesker for lenge siden, og er gått igjennom omfattende revisjoner fra originalmanuskriptet. Den du leser i dag er ganske annerledes fra de originale hebraiske skriftene.

 

Forresten, Dødehavsrullene (datert før år 100) som ble funnet i 1940-årene påviser at Bibelen i dag er svært lik den som ble skrevet i eldgammel tid. Søk på det!

Lenke til kommentar
Det gjorde det ikke i middelalderen, til tross for de mest barbariske pinsler og torturmåter som ble tatt i bruk mot de troende.

Du er klar over at det var de KRISTNE som pinte og torturerte de som IKKE trodde den gangen, ikke sant? Eller har du fått hele historien snudd på hode?

 

Den gangen, i kristendommens storhets tid, ble alle som ikke trodde på den kristne gud toturert på det groveste, forfulgt, fenglset og fordømt av det du i dag holder som din kristne "kjærlighets" tro.... Den gangen var det "tro eller dø!!" Les historien din gutt! Ikke bare fly der og skap deg og tro at det kun har vært kristne som har lidd for sin tro! Det er så utrolig mange flere som har lidd, og død grusomme skjebner, fordi de IKKE trodde på våset du flyr og holder opp så høyt..... Egentlig burde du skamme deg, men det ser du kanslje ikke i forelskelses rusen du svever på akkurat nå er jeg redd. Er MEGET glad vi ikke har det to tusen år gamle regime du tror på til å bestemme i dag! MEGET glad....

 

Jeg har lest historien og fulgt med i historietimene! :)

 

Husk at det var ikke de kristne som forfulgte. Det var katolikkene, den frafalte kirke. Det var pavemakten som torturerte og drepte alle some ikke var enige med dem i middelalderen, inkludert protestanter. Martin Luther var en protestant, han skjønte at den katolske kirke ikke fulgte Bibelens prinsipper og ikke anerkjente Guds lov. Det var de som forandret helligdagen fra lørdag til søndag. Alt dette er profetert om i Bibelen, og det står om hvordan kristne skulle bli forfulgt i 1260 år, og om hvordan pavemakten skulle "sette seg fore å forandre tider og lover".

 

Det står også om hvordan pavemakten (som er gjengitt som dyret med sju hoder og ti horn) igjen vil komme til makten, sammen med et annet dyr, som utifra beskrivelsen er USA.

 

Selv om det er vanskelig å tro, så vil friheten om ikke lenge være historie i USA...

 

 

Fordi man ikke leser og er villig til å studere Bibelen nøye, inkludert symbolikk og billedbruk, forstår man ikke. Johannes Åpenbaring er en apokalyptisk bok, men fordi det er brukt symbolikk og bilder (ellers ville Bibelen for lengst være utryddet av fienden!), gir mange opp og mystifiserer bøkene.

 

Johannes åpenbaring sier seg selv. Det er ingen lukket bok, men en åpenbaring! Den er verken mystisk eller magisk.

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...