Gå til innhold

Gaming-PC m/ SLI? Hjelp til bygging? :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, du kom med en meget godt forslag, bruker faktisk Mist selv:D

Men det blir PcP and Cooling neste gang ja=)

Denne "offisielt støttet med CrossFire " er ikke så veldig viktig, det er bare et merke egentlig=)

 

Den Mist 1000watt er det vel kunn 2 kontakter til Skjermkort, altså kun kom til et 4870X2..

 

Jeg vil anbeffale min gigabyta OdinGT 800watt... Er modulære kabler..

Er program til å se hvor mye strøm vær enkelt kabel trekkerog du kan øke volt på kablene til cpu og skjermkortet...

 

Er 4 kabler til skjermkort, 2 av disse et 8pins noe som er et møst vis du skal overklokke et 4870X2... er kun hk,cpu og 2 av pciexpress kablene som ikke er modulære.. er 4 tempsensorer som kan kobless til psu og 2x3pin til vifter kan også kobles til psu.. Det er 2 kabler som er modulære med 3 x4pins, 2 kabler til som er modulære med 3xsata og 2 modulære til som er 6 og 8 pins til et eksta skjermkort i sli eller cf...

 

Du kan også selv velge hvor mange omdreininger viften skal gå ved vise tempraturer :D, samt velge selv om du vil ha på de blå diodene i vifta..

 

Abefalles på det sterkeste fra meg.

OdinGT 800w fra 1200,-

 

Edit:

Den gir 800watt konstant... Når jeg kjører med 2x3870X2 trekker den aldri over 650watt, dette med 3 hardisker... 200watt idel... Så 800watt skal holde vis de ikke dytter inn alt får mye dritt i pcen...

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Joda, du kom med en meget godt forslag, bruker faktisk Mist selv:D

Men det blir PcP and Cooling neste gang ja=)

Denne "offisielt støttet med CrossFire " er ikke så veldig viktig, det er bare et merke egentlig=)

 

Første gangen jeg started Mist'en måtte jeg legge øret mot den for å sjekke at den var i gang. Den er utrolig stille. Og så har jeg forelsket meg i de modulære kablene.

 

Holder på med et væskekjølt pc-bygg nå. Utrolig kjekt å kunne bytte om på kablene, og ikke minst å kunne kjøpe kabler som er lange nok til at de ikke MÅ gå korteste, gjennom et Lian Li fulltower, på veien til strømforbruker.

 

Litt off-topic dette, men oleerik tilgir oss sikkert ;)

 

 

Joda, du kom med en meget godt forslag, bruker faktisk Mist selv:D

Men det blir PcP and Cooling neste gang ja=)

Denne "offisielt støttet med CrossFire " er ikke så veldig viktig, det er bare et merke egentlig=)

 

Den Mist 1000watt er det vel kunn 2 kontakter til Skjermkort, altså kun kom til et 4870X2..

 

 

 

Mist'en er også modular, og to ekstra kabler til skjermkort koster 68,-

 

Men for all del, Odin ser slett ikke verst ut den heller :)

Endret av maN1C
Lenke til kommentar

Vil påstå ganske sterkt at PCP and COOLING er bedre enn ODIN, selv om jeg vet Odin er bra.

Men PcP sin 750w klarer betraktlig mer også=)

Og angående kabinett er jeg enig med OpelPower, er sykt viktig med god luft når du bruker X2 kort eller CF=)

 

 

Ps: Jeg er en forbanna fanboy av Pcp and Cooling som mange andre er :grin: når du først har prøvd de vil du ikke ha noe annet :!:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

De viftene som står i kabinnetet er gode, men du bør nok dytte inn en til i side døren også... Husk at med 2 slikke 4870X2 vil du ikke kunne bennytte så mange ab HDD plassene... er ikke plass til HDD foran skjermkortet da HDD stikker for langt ut i kabinnetet...

 

Jeg vurderer å bytte ut mitt 900 til 1200, fordi 900 er sinsykt trangt.. Velg 1200 ved SLI elller CF er det eneste jeg kan si...

 

Jeg har 3 vifter foran på mitt 900 får å vere sikker på at cpu, minnet, Skjermkorte/ne, hdd og PSU får nok luft.. Samt vifte i siden..

Bruker også ekstern dvdrom så å slippede kablene, og få en ledigg 5,25 brønn...

 

2x 4870X2 blir VARMT, og med disse i CF vil ok bli veldig varm også!

Derfor trenger du mere luft en det et 900 klarer å presse fram...

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Så nine hundred anbefales ikke? Det holder vell til ett x2 kort?

 

Det går an med 2 kot, men det er trangt som fy.. Og så blir det ikke noe serlig bra luftgjennom strømning...

 

Men SKAL du ha 2x 4870X2 ettervert så løner det seg å kjøpe et 1200... Men det er jo du selvsom velger da..

Lenke til kommentar
Så nine hundred anbefales ikke? Det holder vell til ett x2 kort?

 

Det går an med 2 kot, men det er trangt som fy.. Og så blir det ikke noe serlig bra luftgjennom strømning...

 

Men SKAL du ha 2x 4870X2 ettervert så løner det seg å kjøpe et 1200... Men det er jo du selvsom velger da..

Takk for tipset :) Har pratet litt rundt med bla. maN1C og Fluesopp, og skjønt at 900 holder til meg :) <3

 

Takk til alle som har hjulpet meg.. Utrolig at noen ofrer så mye tid til noobs som meg ;)

Har riktignok lært mye, og kommer ikke til å trenge så mye hjelp neste gang!

Lenke til kommentar
For et kort holder 900 helt greit=)

Og fremdeles så suger 4870x2 i crossfire rompe siden CF skalerer bra med 3 gpuer, men ikke med 4 gpuer:S

 

Alle har vært noobs, kunne ikke stort mer jeg når jeg begynte med klokking...men man lærer etterhvert.

Og trenger du mer hjelp så er det bare å spørre=)

 

Får et kort er 900 bra, og det er "bedre" med et 4870x2 og et 4870 i CF.. Virker nesten sånn også når jeg hadde 2x 3870X2....

 

Vis du skal klokke cpu osv, lykke til ;) ... Husker jeg slett som fy når jeg prøvde første gang... Biosen så bare ut som et blått hav med hvite fisker...

Lenke til kommentar
Opel: Liker du F1-diskene?, har tenkt på de selv.........

 

Egentelig ikke, får hk klarer vare 2048gb patisjon... Og jeg har bare en hastighet på 150mb/s... Men skal få meg en Sata kontroller snart, da blir nok hastikkheten noe bedre...

 

Men Nizzen klarete 350mb/s med 4 slike disker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...