Gå til innhold

Gaming-PC m/ SLI? Hjelp til bygging? :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope, oppsettet ditt funker som fjell...i prinsippet skal det ihvertfall, men du vet med hw....de kan oppføre seg som ei 260kg stor dame med svart belte i karate av og til=)

hahha :)

 

Uansett, skal jeg gå for den P45 da, hvis det ikke er noe forskjell? Hadde tenkt til å gå for X38 men P45 er billigere... Så, jeg må ikke gjøre noe andre forandringer på systemet hvis jeg skal gå får P45 istedenfor X38? , eller har jeg missforstått? :)

 

Takk for all hjelp Fluesopp =D

Lenke til kommentar

Har ett siste spørsmål.. Nok en gang :)

 

Er http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1799082 bra nok? Og er 3 gram kjølepasta nok?

 

 

Og:

 

PSU-en jeg har valgt, står på AMD side nettsider at den kun støtter 1 skjermkort?

 

(http://game.amd.com/us-en/crossfirex_components.aspx?p=3#ATI%20Radeon%E2%84%A2%20HD%204870%20X2)

 

Har jeg missforstått eller må jeg ha en annen PSU for å kunne kjøre to 4870X2 kort? I så fall, hvilken? :)

 

EDiT: Tror jeg går for den vi valgte først :) Så oppgraderer jeg heller PSU den gang jeg skal kjøpe ett kort til! :)

 

Takk til alle som har hjulpet meg!!

Endret av oleerik
Lenke til kommentar

Bare så du er heeeeeeeelt sikker på at du vet hva du gjør, med P45 velger du bort støtte for skjermkort i Crossfire.

 

Uten at jeg skal vedde ballene mine på det (i motsetning til andre her) :) så tror jeg at du også mister muligheten for å utnytte skjermkortet ditt fullt ut, siden det må kjøres i Crossfire for å yte maksimalt.

Lenke til kommentar
Bare så du er heeeeeeeelt sikker på at du vet hva du gjør, med P45 velger du bort støtte for skjermkort i Crossfire.

 

Uten at jeg skal vedde ballene mine på det (i motsetning til andre her) :) så tror jeg at du også mister muligheten for å utnytte skjermkortet ditt fullt ut, siden det må kjøres i Crossfire for å yte maksimalt.

 

"Support ATI CrossFireX™ technology, up to Quad CrossFireX"? Det betyr vell at P45 støtter CrossFire?

Lenke til kommentar
Ikkeno'... :cry:

 

Tror jeg går og sjekker at alt henger der det skal og kommer tilbake når hjernen fungerer :)

 

Haha :)

Hjernen din fungerer normalt sett da, 99% uptime, var det ikke det gud lovte oss?

 

Uansett, takk for all hjelp :) hvis du orker å se igjennom en siste gang, hvis det er noe vits, hadde det vært flott =D Bestiller vell pc i dag..

 

Og, jeg blir 18 år i dag, så dette har vært en flott bursdagsgave fra dere alle!! :D

Lenke til kommentar

Ikke bruk vann, du trenger et løsemiddel.

 

Har en søster eller mor som har neglelakkfjerner "låner" du den. Bruk en plast- eller pappbit til å skrape av det meste, og vask så med neglelakkfjerner og bomull/Q-tips.

 

Har du ikke selv og ingen andre i nærmeste omgangskrets nevnte løsemiddel, så finnes jo det i alle dagligvarebutikker. Evt kan du gå på nærmeste bensinsasjon eller Vinmonopol og kjøpe Isopropanol ("Blåsprit")

 

Uansett, på nye komponter er det ikke kjølepasta :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

er en liten ting jeg stusser på. Hvis du har tenkt å kjøpe et 4870x2 kort og kanskje utvide med enda et seinere(altså crossfire), da er vel den strømforsyningen litt liten? 4870x2 drar helt syke mengder med strøm, og da kan det hende du trenger en større strømforsyning hvis du skal putte i enda et kort seinere? Jeg er litt usikker på hvor mye strøm 2 stk. 4870x2 faktisk drar da. Så er det jo også sånn at strømforsyningen er noe du kan ha lenge. Det og kabinett :).

 

Halvor

Lenke til kommentar
Hei,

 

er en liten ting jeg stusser på. Hvis du har tenkt å kjøpe et 4870x2 kort og kanskje utvide med enda et seinere(altså crossfire), da er vel den strømforsyningen litt liten? 4870x2 drar helt syke mengder med strøm, og da kan det hende du trenger en større strømforsyning hvis du skal putte i enda et kort seinere? Jeg er litt usikker på hvor mye strøm 2 stk. 4870x2 faktisk drar da. Så er det jo også sånn at strømforsyningen er noe du kan ha lenge. Det og kabinett :).

 

Halvor

 

Ja, har tenkt på dette. Men, en PSU som støtter crossfire, med oppsettet jeg har tenkt meg er ekstremt dyrt, og jeg venter heller til det blir litt mer på dette markedet med å kjøpe en slik PSU. Denne PSU-en holder lenge til slik jeg skal ha den en stund framover uansett :) Om jeg først skal kjøpe ett skjermkort til hadde jeg uansett kjøpt ny PSU, regner jeg med :)

 

Takk <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...