Gå til innhold

Gaming-PC m/ SLI? Hjelp til bygging? :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På Netshop skiller det nå 125,- mellom de to prosessorene. Jeg ville da gått for E8500.

 

 

Vell, jeg kjøper hovedsaklig fra amentio, men det er jo smak og behag :)

 

 

Takk for alle hjelp hittil! Utrolig god hjelp!

 

Hmm, tror jeg sparer noen kroner og følger pstub sitt råd :)

 

Hvilke av brikkene anbefaler du? Vil helst at de skal være tilgjengelige på komplett meeter eller amentio :)

 

EDIT: Ser på de kingston greiene du linka, ser fine ut :) De er greie?

Endret av oleerik
Lenke til kommentar

Både Crucial og Kingston er greie( ihvertfall når du ser på pris), når du ikke har store planer om å klokke så er det egentlig samme hvilken du tar=)

Kingston sin HyperX-serie er ganske så bra=)

Men sjekk litt rundt åssen hket du har valgt er med 4x1 brikker, for noen hk er utrolig sære på 4x1 og andre ikke=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Takker hittil!

 

3485 ASUS VGA-Card Radeon HD4870X2 Amentio

1,449 ASUS P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 (P5E) Amentio

606 Kingston HyperX DDR2-1066 2GB (TO SETT!) Amentio

1405

INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz Amentio

525 Seagate Barracuda 7200.11 500GB Komplett.no

1218 CORSAIR 620HX Powersupply 620W Meeter

726 ANTEC Nine Hundred Ultimate Gamer Case Amentio

210 SAMSUNG DVD Recorder 22x SATA Black Bulk Amentio

9624

 

 

Nå lurer jeg på en siste ting. Hvilken PSU? Har valgt Corsair 620HX med 620W, Men denne hadde bare meeter.. vil helst holde meg itl komplett og Amentio, noen andre forslag til enten PSU eller nettbutikker som har denne?

 

Og.. holder 620W?

 

 

Både Crucial og Kingston er greie( ihvertfall når du ser på pris), når du ikke har store planer om å klokke så er det egentlig samme hvilken du tar=)

Kingston sin HyperX-serie er ganske så bra=)

Men sjekk litt rundt åssen hket du har valgt er med 4x1 brikker, for noen hk er utrolig sære på 4x1 og andre ikke=)

Takker.

 

Hvor kan jeg sjekke dette? Noen som har erfaring? Finner ikke mye klokt fra google

Endret av oleerik
Lenke til kommentar

Jeg har en forkjærlighet for Netshop siden de har en hentebu i Oslo, der man kan hente varer samme dag om man bestiller før kl 10. :)

 

Hvilken RAM du ender opp med må du nesten finne ut av selv. Det du skal se på er hastighet, der høyere er bedre, og timings, der lavere er bedre.

 

En stor fordel ved å velge 4 GB sett fremfor 2 GB, er at når du bruker alle 4 minne-slottene, så fører det til mye større belastning på kontrolleren som styrer minnebrikkene. Du kan derfor kjøre to brikker på høyere hastighet enn 4 brikker. :)

Lenke til kommentar

Uææ..

 

:)

 

Vell, ser at det er tryggere med 2x2gb istedenfor ja..

 

Hva med PSU? Hvilken ville du anbefalt?

 

Kunne du klart å funnet noe tilsvarende rammen du linket på komplett eller amentio? Klarer ikke å finne noen slike sett med 4Gb ram.. (Delvis fordi amentio søkingen er vanvittig dårlig)

Lenke til kommentar

Kan finne et greit par...men hva er prisen du tenker på?

Og komme med et forslag på psu=)

 

Her er et minnepar som jeg vet er greit:

https://prisguiden.no/product.php?productId=90155

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=90034

 

 

Og 750-varianten til Corsair koster 100kr mindre enn den jeg linker til nå tror jeg det var hos amentio, så da anbefaler jeg denne...hvis du har råd da of course. Og den er grisegod:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=76455

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Kan finne et greit par...men hva er prisen du tenker på?

Og komme med et forslag på psu=)

Flott..

 

Pris.. Ikke alt for dyrt, samtidig som det skal være bra :);)

 

Takk!

 

Fungrer PC8000 til hovedkortet ASUS P5E, som jeg har tenkt til å kjøpe?

 

 

Utrolig hvor hjelpsomme folk er<3

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=76455 .. Passer denne til mitt hovedkort?

Endret av oleerik
Lenke til kommentar
vel for tiden er vel Intel X38 noe å bruke

i tilegg til ATI Radeon 4870 X2

 

OCZ PC6400 4GB Dual Channel

Seagate Baracuda 7200.11 500GB

Corsair 620HX

Antec Three Hundred

Radeon HD 4870 X2

:)

 

X48 kanskje? X38 begynner å bli litt gammelt nå. Over 1.25 år snart. :p

 

Men snart står jo Nehalem og X58 for tur da. Kanskje verdt å vente på det for å se hva du tror. :)

Lenke til kommentar
vel for tiden er vel Intel X38 noe å bruke

i tilegg til ATI Radeon 4870 X2

 

OCZ PC6400 4GB Dual Channel

Seagate Baracuda 7200.11 500GB

Corsair 620HX

Antec Three Hundred

Radeon HD 4870 X2

:)

 

X48 kanskje? X38 begynner å bli litt gammelt nå. Over 1.25 år snart. :p

 

Men snart står jo Nehalem og X58 for tur da. Kanskje verdt å vente på det for å se hva du tror. :)

 

Se igjennom listen jeg har laget, og gi meg forslag til endringer ut i fra den? :) Høres dyrere ut med X48, og da må jeg vell gjøre en del forandringer?

Lenke til kommentar

Jeg har et oppsett som likner veldig på det du legger opp til, men du skal ha et skjermkort som er mye bedre enn det jeg bruker.

 

Du kommer ikke til å ha noen som helst problemer med gaming i "overskuelig" fremtid :)

 

Litt nysgjerrig, hva tenker du å spille og hvilken skjerm tenker du bruke?

Lenke til kommentar

Strømforsyningen ser ut til å ha uttak for 4 skjermkort, så det skulle ikke være problem med flere skjermkort. :)

 

Uansett, skjermkortet på listen din er det råeste av det råeste som finnes på markedet, og kan som tidligere nevnt kjøre Crossfire intert på det ene kortet.

 

Skulle du kjøpe et til av samme kortet, vil du i praksis ha 4 skjermkort og dét kommer det til å være lenge til du trenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...