Gå til innhold

wow eller lotro? hvilket spill bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet
fordi warhammer kan jeg ingenting om men jeg bare digger alt som har med ringenes herre å gjøre har sett filmene nesten så mange ganger at jeg kan replikkene. forresten skal jeg vurdere warhammer march etter lotro for jeg bare digger strategispill også. var på lotro .com men fant ingen trial. du kan godt pm-e meg Amir90

Vil minne deg på at Lotro har lite med filmene å gjøre men er ett eget produkt basert på bøkene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke spilt LOTRO selv, men for dem som sier historien er mye bedre så tar de jo en del feil. Warcraft unverset har utrolig komplex lore og den er veldig veldig interessant. Men

når det kommer til MMO's så er det relativt vanskelig å føre en lore videre i form av online spill.

Det er derfor offline aspektene av Warcraft er mye dypere når det kommer til lore.

Jeg har selv spilt WoW over lengre tid og vil si at det er et veldig bra spill. Men det har veldig mye å si på personelig smak, og jeg vil råde deg til å teste begge to. Hvis du for eksempel spiller igjennon warcraft 1-2-3 før du begynner på WoW vil du definitivt legge merke til mange kule detaljer, nesten alle dungeons/quests/raids er mye bygd på lore, og alt har sin historie.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å finne ut hvilket spill jeg liker best på 10/14 dager hvertfall. Venner av meg har hatet wow når dem først startet med det, syntes det var kjedelig og alt. Mens nå elsker dem det! :) LOTRO har jeg ikke mye til over for.

Kommer også ny patch til Wow om en måneds tid.

Skrevet
Jeg har ikke spilt LOTRO selv, men for dem som sier historien er mye bedre så tar de jo en del feil. Warcraft unverset har utrolig komplex lore og den er veldig veldig interessant. Men

når det kommer til MMO's så er det relativt vanskelig å føre en lore videre i form av online spill.

Det er derfor offline aspektene av Warcraft er mye dypere når det kommer til lore.

Du sier at Warcraft har dypere historie enn Lord of The Rings? HA! :!:
Skrevet

Du sier at Warcraft har dypere historie enn Lord of The Rings? HA! :!:

Ja, jeg lo litt selv.

Men for ett online spill trenger ikke historie være så viktig. Prøv mange forskjellige online spill og se hvilket du liker best. De aller fleste har trials du kan prøve.

Skrevet
fordi warhammer kan jeg ingenting om men jeg bare digger alt som har med ringenes herre å gjøre har sett filmene nesten så mange ganger at jeg kan replikkene. forresten skal jeg vurdere warhammer march etter lotro for jeg bare digger strategispill også. var på lotro .com men fant ingen trial. du kan godt pm-e meg Amir90

Men allikevel så vurderer du WoW?

Skrevet

Smak og behag.

Jeg opplever LOTRO som et betydelig mer "voksent" spill enn WoW, som har høy drittungefaktor og generelt sett barnslig design.

Skrevet (endret)

Problemet er jo at spillene ikke er som i filmene, det er ingen kule animasjoner, det er ingen heftige slåssekamper siden alt er statsbasert og 0 sanntidskontroll.

Det nærmeste du kommer heftige kamper som i LOTR filmene er Age of Conan hvor du kan stå på bakken og svinge sverdet ditt som du selv vil, og sende folk på hester flygende av hesteryggen for så å kutte hodet av han mens blodet spruter.

LOTRO oppfører jo seg som WoW og ser ikke helt ut som på filmene:

combat1.jpg

Beste rådet jeg har til deg er å ikke starte med noen MMO enda før det kommer noen som virkelig er bra. Alle har minuser

Warhammer Online: Genialt miljø med massiv PvP satsing. Men elendig animasjoner og grafikk og lyd. Slåssesystemet dummer deg ned og du føler deg som en tilskuer og ikke den krigeren du skal være.

Age of Conan: Genialt slåssesystem som gjør questing og PvP langt mer interessant, problemet er at spillet er massivt instansert som ødelegger hele MMO følelsen og det mangler masse innhold noe som har fått mange spillere til å slutte.

World of Warcraft: Stort miljø og masse innhold, men samme slåssesystemet som Warhammer her, 0 sanntidskontroll noe som igjen fører til massiv grinding av items siden det er kun det som gjør deg til en god spiller og ikke ferdigheter. Og hvor gøy er det da med rollespill egentlig hvis du ikke kan være unik ?

Endret av Avean
Skrevet
World of Warcraft: Stort miljø og masse innhold, men samme slåssesystemet som Warhammer her, 0 sanntidskontroll noe som igjen fører til massiv grinding av items siden det er kun det som gjør deg til en god spiller og ikke ferdigheter. Og hvor gøy er det da med rollespill egentlig hvis du ikke kan være unik ?

hvordan kan du si noe sånt?

det er litt sant! men ikke alt for sant!

du trenger ikke være mad mann max på grinding!

og pvp er mye bedre en AOC synes nå jeg.

dessuten trenger du ikke så sykt bra gear for å være flink, du trenger bare å ha kunnskap om din class!

Skrevet

Trengs ikke så mye kunnskap for å lære seg og da er det opp til itemene man har som avgjør kampen. Noe som igjen får folk til å grinde etter det beste utstyret. Akkurat det jeg ikke liker med MMO's idag, AoC gjorde det litt bedre men fortsatt lenge igjen til jeg føler jeg virkelig kan satse på et MMO. Uten tvil kuleste sjangeren siden det er en åpen verden, men når spillbarheten er så døvt så blæh ! Jeg vil ha action og spenning, ikke tall og plasmaeffekter.

Skrevet

gå og spill BF2...

any way..hvis du hadde satt deg inn i classen din så kunne du vite at man faktisk kan drepe folk "naked"..

sier bare Noone og kishkumen :)

Skrevet

hvordan kan du si noe sånt?

det er litt sant! men ikke alt for sant!

du trenger ikke være mad mann max på grinding!

og pvp er mye bedre en AOC synes nå jeg.

dessuten trenger du ikke så sykt bra gear for å være flink, du trenger bare å ha kunnskap om din class!

I og med at de fleste har kunnskap om sin klasse, så går det på gear.

en med kunnskap og bra gear vs en med kunnskap og dårlig gear = Bra gear wins.

Skrevet

EVE online er tingen^^ finnes ikke mer brutal pvp enn i EVE. blir du sprengt så blir du sprengt. du mister skipet ditt å må starte å spare opp til heelt nytt ett. spillt AOC/WOW/LOTRO+ litteranne warhammer online. spillte WoW siden betan men må si jeg har gått kraftig lei alle: HI GUSY GIEFZ GOLDZ PLIXPLIX!? NID FOR NEW SKILLZ

Skrevet

Jeg ville valgt -eller i det minste gitt en sjans til- Age of Conan. Har spilt WoW, har forsøkt Warhammer Online, og må innrømme at selv om AoC også har sitt å stri med, vil jeg fortsatt være med å se utviklingen. AoC er min mening, fordi:

*Stemning (deilig lydspor, god grafikk og generelt stemningsfull feeling)

*Mer engasjerende/inkluderende kampsystem. Hadde jeg ønsket Point'n'click, hadde jeg satsa på "hjerter" elns :p

*Morsomt med et norsk-utviklet spill (selv om mange nok bruker dette som motargument)

*Generelt voksen og imøtekommende spillerskare (Det er ihvertfall min erfaring).

Skrevet

Jeg hadde høye håp for lotro da det kom, men ble veldig skuffet.

Det samme gjelder aoc som jeg hadde VELDIG stort håp for, men som desverre datt i samme renne.. Spillet er veldig pent og vakkert, det samme gjelder lotro - men det holder ikke i lengden desverre.

Det eneste mmorpg spillet som har kommet etter wow som har noe å by på etter min mening er WAR.

Da tenker jeg altså spillbarheten og hvor lenge folk vil fortsette spillet. Disse spillene er jo tross alt laget for å vare. WAR har helt vill PvP å by på, men har en lang vei å gå for å konkurere mot WoW når det gjelder PvE..

Jeg vet det er mange som liker lotro og aoc, så ikke drep meg for meningene mine her :p

Jeg anbefaler WoW eller WAR, men du har vel tatt et valg allerede :)

Skrevet
jeg kan veldig mye om lotr så kansje jeg velger det fordi jeg kan historien og verdenen så mye men wow er et helt nytt spill for meg selv om det er flest folk som spiller wow. så hvilket skal jeg velge? kommer nye folk til å slutte seg til lotro i stedet for wow siden wow er så gammelt? og hvor mange spiller lotro i hele verden? er det sånn 100 000?

Hallo. Jeg synes Wow er best. Jeg liker godt PVP. Det er bare så digg å møte en ally når man er horde å drepe den. Jeg skal starte opp med wow igjen nå. Jeg kan sende deg en RAF mail så kan du prøve det i 10 dager. Liker du det kjøper du det og da blir kontoene våre linka. Så vist vi spiller sammen i party da. Så går vi opp lvl 3 ganger fortere. Send PM vist du er intrisert. Jeg skal spille horde bare så det er sagt.

Skrevet
LOTRO oppfører jo seg som WoW og ser ikke helt ut som på filmene:

Nå var det bildet der sannsynligvis tatt fra en privat server... Umulig å støte på draker i Bree-Land og aldri 4 samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...