Gå til innhold

Nehalem Overclocking at Intel Sweden


Anbefalte innlegg

så lenge det ikke blir færre bios instillinger å plages med, så er vi vel fornøyde :lol:

Var godt å høre at det gikk greit å få stabile overklokkinger.

 

Regner med det ikke er no vits i å spørre om top GHz, men hva med volt-settinger på ram og chipset og slikt? Det har jo versert my rykter om limit på ram-volt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På hotellet derimot der hadde DP plutselig fått navnet Hakoon. De må ha tenkt noe sånn som "der er en to av en bokstav der, vi tar to o-er vi, det må gå bra"

 

Men ellers hadde vi det ekstremt gøy, Intel er skikkelig hyggelige. Og så var det digg å være med på noe datarelatert der faktisk maten var sinnsykt bra! Det var den ikke i Nederland syntes jeg ivertfall :p

Hva? Liker du ikke mat som er dynket i majones eller søte sauser altså ? :p

Lenke til kommentar

Ja det glemte jeg nesten. Vi benchet som DP sier her i 13 timer i strekk med Nitro på CPUen og alt fungerte helt knirkefritt. Det er ingenting annet enn imponerende. At danskene drepte ene 4870x2 kortet sitt pga dårlig isolering, det er en annen historie :innocent:

 

OS palmen var noe av det latterligste jeg har sett på lenge. Men den fungerte jo veldig bra da, så da måtte jeg bite i meg det og :p

 

Og nei mat som er dynket i majones OG søte sauser får en nok av i løpet av noen dager. Men det var det heldigvis lite av i Sverige ;)

Lenke til kommentar
Så det yter generelt mer med 3 kanalers minne kontra 2, Om det er likt antall GB.

 

Om tilgjengelig båndbredde er mye mer enn det som faktisk trengs merker man ikkeno på ytelsen om den økes eller senkes. Et velkjent eksempel er jo HTT-linken på K8-CPUer. 1000Mhz stock, men du kan senke den ned til minst det halve før du merker NOEN forskjell. Hvor langt ned er jeg usikker på, har aldri følt noe behov for å sette den lavest mulig. Har en erindring om at den kan senkes til 300 elns før det gir utslag, men skal ikke si det helt sikkert - er bare et tall som dukker opp i minnet, muligens noe jeg har lest på xs.

 

...men om dette jeg nå har nevnt er tilfellet med tri-channel aner jeg jo ikke, det vet bare de som ahr testet dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...