Gå til innhold

Kjøpe Fallout 3 til PC eller PS3?


Anbefalte innlegg

Men gjør det egentlig særlig utslag på spillgleden om en har høyere treffsikkerhet/føler at kontrollene er mer presise? Jeg har ikke fått inntrykk av at Fallout 3 er et veldig hektisk spill, og med V.A.T.S-systemet kan en jo ta ting i sitt eget tempo.

 

Jeg synes det ja, men som seg sa, det er jo personlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre at folk har forskjellige meninger, i hvert fall. Selv har jeg gått mer og mer lei av FPS-spill til PC, og foretrekker den stemningen en nesten dobbelt så stor skjerm (40" vs. 23") og et godt surroundanlegg tilfører i de fleste settinger. Selvfølgelig er det visse unntak. Unreal Tournament-serien, for eksempel, synes jeg blir for hektisk til at jeg foretrekker den på konsoll.

 

Nå har jo Fallout 3 allerede blitt beskrevet som "Oblivion with guns", og det passet veldig godt på Xbox 360 i mine øyne. Faktisk syntes jeg at PC-versjonen bar litt for mye preg av å være en slags slapp port. Uansett så gjenstår det å se hvordan Fallout 3 blir i så måte. Jeg tror i hvert fall at det passer utmerket på konsoll etter hva jeg har sett :)

Lenke til kommentar
Godt å høre at folk har forskjellige meninger, i hvert fall. Selv har jeg gått mer og mer lei av FPS-spill til PC, og foretrekker den stemningen en nesten dobbelt så stor skjerm (40" vs. 23") og et godt surroundanlegg tilfører i de fleste settinger. Selvfølgelig er det visse unntak. Unreal Tournament-serien, for eksempel, synes jeg blir for hektisk til at jeg foretrekker den på konsoll.

 

Nå har jo Fallout 3 allerede blitt beskrevet som "Oblivion with guns", og det passet veldig godt på Xbox 360 i mine øyne. Faktisk syntes jeg at PC-versjonen bar litt for mye preg av å være en slags slapp port. Uansett så gjenstår det å se hvordan Fallout 3 blir i så måte. Jeg tror i hvert fall at det passer utmerket på konsoll etter hva jeg har sett :)

 

Vel, som poengtert, så er jo det bare snakk om hvor man plasserer konsollen/maskinen. Det er jo uproblemetisk å kombinere surroundt og 40-tommer med en PC. Personlig synes jeg ofte man blir litt "distansert" når man sitter i en sofa foran en TV, jeg liekr egentlig å ha begge muligheter, til tider liker jeg TV bedre, andre ganger vanlig skjerm.

 

Og hva legger du i slapp port? Er det noe du mener er dårligere på PC-versjonen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mulig koble PC-en til TV-systemet, men akkurat det hadde vært litt i overkant knotet med mitt oppsett. Forstår poenget ditt, dog :)

 

Slapp port som i at menysystemet var klumpete og lite intuitivt i forhold til på konsollversjonen, hvor det gav mening med tanke på knappeoppsettet. Selve spillet var det ikke noe å utsette på.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det mulig koble PC-en til TV-systemet, men akkurat det hadde vært litt i overkant knotet med mitt oppsett. Forstår poenget ditt, dog :)

 

Slapp port som i at menysystemet var klumpete og lite intuitivt i forhold til på konsollversjonen, hvor det gav mening med tanke på knappeoppsettet. Selve spillet var det ikke noe å utsette på.

Kom moder veldig tidlig som fikset på menysystemet og gjorde det mer PC vennlig ;) .

Lenke til kommentar
Holder meg til Pc .

.

Me too.

 

Har tre barn som ikke ville hatt godt av å se en verden som den i fallout 3.. pluss pluss.... :)

 

Er for gammel til konsoller med mine femti år tror jeg... blir ihvertfall aldri fortrolig med de innskrenkede kontrollene på disse konsollene jeg, mulig jeg tar feil og er litt forutinntatt men....

 

Rart med hva en er vant med....

Dessuten har jeg nettopp gitt mitt gamle gode chieftec bigtower nye "innvoller" i form av nytt 750 Watts power, nytt hoved kort og ny CPU (Quadcore)pluss et nytt skjermkort... jøss, er jo nesten hele pc'n det jo :dribble: og crysis warhead går så det flyr... Deilig!

 

Holder en knapp på PC fremfor konsoller jeg :) Uten at jeg helt kan si at jeg ordentlig har prøvd ut konsoll :blush:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde forhåndsbestilt PS3 utgaven av spillet (Collector's edition). Etter å ha lest følgende avsnitt i anmeldelsen på gamespot returnerte jeg den og bestilte PC utgaven istedet:

 

It's a shame, in light of these impressive design elements, that the PlayStation 3 version is shockingly inferior to the others from a technical perspective. Although the Xbox 360 and PC versions display the occasional visual oddity and bland texture, these nitpicks are easy to overlook. Sadly, the jagged edges, washed-out lighting, and slightly diminished draw distance of the PS3 release aren't so easy to dismiss. We also experienced a number of visual bugs on the PS3. Character faces disappeared several times, leaving only eyeballs and hair; limbs on robots went missing; some character models had an odd outline around them as if they were cel-shaded; and the day-to-night transition may cause odd streaks on the screen as you move the camera around. This version doesn't even offer trophies, whereas the Xbox 360 and PC versions offer Xbox Live/Windows Live achievements.

Lenke til kommentar

Kjøp PC-versjonen av Fallout 3 grunnet at PS3 og X-Box 360 versjonen av spillet bare kjører medium grafikk. Sjekk denne tabellen med rangering av skjermkort http://www.bethsoft.com/bgsforums/lofivers...hp?t896906.html

 

Her ser vi at PS3 og X-Box 360 får en dårlig 'medium' ranking.

 

Samme så jeg på Oblivion. Det var møkkdårlig på X-Box 360 sammenlignet med hvilke innstillinger man kan kjøre på en brukbar PC.

 

Og man trenger ikke rare PC-en på Fallout 3 for å kjøre max settings.

Lenke til kommentar
Kjøp PC-versjonen av Fallout 3 grunnet at PS3 og X-Box 360 versjonen av spillet bare kjører medium grafikk. Sjekk denne tabellen med rangering av skjermkort http://www.bethsoft.com/bgsforums/lofivers...hp?t896906.html

 

Her ser vi at PS3 og X-Box 360 får en dårlig 'medium' ranking.

 

Samme så jeg på Oblivion. Det var møkkdårlig på X-Box 360 sammenlignet med hvilke innstillinger man kan kjøre på en brukbar PC.

 

Og man trenger ikke rare PC-en på Fallout 3 for å kjøre max settings.

 

Ikke så overraskende akkurat, nyere skjermkort er jo vesentlig kraftigere enn det begge konsollene klarer å levere, de tilsvarer vel kanskje et godt kort i 7-serien.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fatter ikke at folk gidder å kjøpe X-Box 360 eller PS3 for å spille på. Spillene er svinedyre også. Dessuten er FPS spill elendige å spille med Gamepad. Mye mer presisjon med mus på sikting og manøvrering.

 

Så får man ofte mye bedre grafikk på en brukbar PC.

 

Sånn jeg ser det er det noen argumenter for: 1. Billigere om man kjøper få spill 2. Enklere oppsett 3. Noen spill finnes bare til konsoll., for meg veier 3 tungt nok til at jeg har konsoller i tilegg til PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fatter ikke at folk gidder å kjøpe X-Box 360 eller PS3 for å spille på. Spillene er svinedyre også. Dessuten er FPS spill elendige å spille med Gamepad. Mye mer presisjon med mus på sikting og manøvrering.

 

Så får man ofte mye bedre grafikk på en brukbar PC.

 

Fordi det er slik de tjener penger. Kjøp en billig konsoll og kjøp dyrere spill.

Lenke til kommentar
Fatter ikke at folk gidder å kjøpe X-Box 360 eller PS3 for å spille på. Spillene er svinedyre også. Dessuten er FPS spill elendige å spille med Gamepad. Mye mer presisjon med mus på sikting og manøvrering.

 

Så får man ofte mye bedre grafikk på en brukbar PC.

 

Fordi det er slik de tjener penger. Kjøp en billig konsoll og kjøp dyrere spill.

 

Dyrere spill med dårligere grafikk enn samme spillene på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...