Gå til innhold

Spill som ligner på Half Life 2...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det begyner å bli en stund siden jeg ble ferdig med Half Life 2, og lengter etter en lignende spill-opplevelse. Syns Half life 2 var UFATTELIG bra og "trenger" noe lignende.

Noen som har noen spill som ligner, med tanke på story og spillbarhet?

Stiller ikke så store krav til grafikk, bare det ikke er sidescrollende :p

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Skrevet
Hei!

Det begyner å bli en stund siden jeg ble ferdig med Half Life 2, og lengter etter en lignende spill-opplevelse. Syns Half life 2 var UFATTELIG bra og "trenger" noe lignende.

Har du spilt HL2 ep1, 2 ?

To ekstra "spill" til half life serien

Skrevet
Hei!

Har du spilt HL2 ep1, 2 ?

To ekstra "spill" til half life serien

Har spillt gjennom begge, ja. Kjøpte Orange box

Skrevet (endret)
Nå er jeg ikke helt sikker på dette, men jeg tror kanskje at Halo-spillene kan være noe for deg.

Får du det til PC, da?

Edit: Fant Halo 2 til PC

Endret av Moffe247
Skrevet

Left 4 Dead kommer ut om litt over 1 mnd,så du har noe å glede deg til hvertfall. Far-Cry 2 er jo også rett rundt hjørnet.

Begge spillene bør passe deg. Har du spilt Mafia? Det begynner å bli gammelt,men et glimmrende fps-spill.

Skrevet
Left 4 Dead kommer ut om litt over 1 mnd,så du har noe å glede deg til hvertfall. Far-Cry 2 er jo også rett rundt hjørnet.

Begge spillene bør passe deg. Har du spilt Mafia? Det begynner å bli gammelt,men et glimmrende fps-spill.

Var faktisk akkurat på Left 4 dead sin hjemmeside å så. Dette ser virkelig bra ut! gleder meg til anmeldelse!

Skrevet

Doom 3 er det eneste FPSet jeg gadd spille gjennom siden Half-Life 1, og jeg har The Orange Box. Men last ned en mod så du får lommelykt på våpenet først. ;)

Clive Barker's Jericho er også meget bra om du har konsoll. Du får det på PC også, men den registrerte sjelden de forbanna "survival event"ene. Dvs "bla bla bla bla trykk A på gamepaden selv om man har tastatur bla bla bla trykk B... bare kødda, du er død. Prøv igjen tyve, tretti ganger og håp knappen registreres ved en tilfeldighet." Men meget bra spill ellers. :)

Skrevet

Half-Life 1 hvis du ikke har spillt det. Ellers kommer jeg ikke på noen lignende spill.

Jeg anbefaler Prey hvis du ikke har spillt det, et spill jeg liker rundt like godt som half-life serien.

Skrevet (endret)

Jeg må si jeg synes det blir på grensen til tullete når en person spør om spill som likner Half life serien mtp historie og spillbarhet og får anbefaling om Counter strike tilbake. Da kan du jo like så greit si Mario.

Tilbake til topic. Når det gjelder liknende spill så finnes det ikke mange spill som er bygget opp slik som HL serien hvor det går frem og tilbake mellom action, "puslespill" og historie. De aller, aller fleste slike spill går veldig metodisk frem; action, mer hektisk action, enda mer hektisk action.

Du har selvsagt Half life 1 om du ikke blir skremt vekk av "dårlig" grafikk. Opposing forces synes jeg også er en meget god utvidelsepakke til Half life 1. Blue Shift kan jeg egentlig ikke anbefale.

Endret av Book
Skrevet (endret)

Det nærmeste jeg kommer på er F.E.A.R., men:

-historien er ikke på langt nær like engasjerende

-gameplayet er ikke like variert

-"tenke"-scener er erstattet med skrekkscener

Til F.E.A.R. sin fordel er kampscenene mye fetere.

Også evt. Far Cry men jeg synes spillet er litt kjedelig...

Endret av Khogn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...