Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor får menn utenfor forholdet ofte skylda for utroskap?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det i grunn alltid mannen som får størst ansvar i utroskap?

 

 

Scenario 1:

Fredrik og Hanne er sammen. Fredrik kommer hjem og finner Hanne i seng med en annen mann. Hva gjør Fredrik?

 

Ut i fra det jeg har fått inntrykk av, er sannsynligheten ganske stor for at han ville banket opp, dengt til eller skjelt ut mannen for å ha "lurt" en dame til sengs.. Hvorfor dette? Hva har han gjort galt? Det er tross alt Hanne som er i et forhold, og har ansvaret for å holde seg trofast mot Fredrik (sett at de ikke har et åpent forhold, noe som ikke er tilfellet.)

 

 

Scenario 2:

Fredrik og Hanne er sammen. Scenario 1 har aldri funnet sted. Hanne kommer hjem og finner Fredrik i senga med ei anna jente. Hva gjør Hanne?

 

Hanne ville sannsynligvis banket opp, dengt til eller skjelt ut Fredrik for å ha "lurt" en dame til sengs. Virker ikke dette mye mer logisk, rasjonelt, fornuftig, intellektuelt, smart og logisk?

 

 

Scenario 3:

Fredrik og Hanne er sammen. Fredrik er homo og Hanne er en mann som også er homo, samt at scenario 1 og 2 aldri har funnet sted. Fredrik eller Hanne kommer hjem og finner Fredrik eller Hanne i seng med en annen mann. Hva gjør Fredrik eller Hanne?

 

Fredrik eller Hanne vill sannsynligvis skjelt ut Fredrik eller Hanne og latt den uskyldige mannen være i fred. Også logisk.

 

 

Scenario 4:

Fredrik og Hanne har vært gift i 17 år. Scenario 1, 2 eller 3 har aldri funnet sted. En dag finner Fredrik medisinske papirer som viser at Hanne egentlig er en mann som gikk gjennom en kjønnsoperasjon året før han eller hun møtte Fredrik. Hva gjør Fredrik?

 

For det første er klokka halv fem og jeg er for trøtt til å se for meg hvor mye han ville frika ut. For det andre har det ingenting med saken å gjøre, så vi driter i det.

 

 

Scenario 5:

Fredrik og Hanne er sammen. Scenario 1, 2, 3 eller 4 har aldri funnet sted. En dag kommer Fredrik hjem og finner Hanne i senga med ei anna jente. Hva gjør Fredrik?

 

Plystrer Fredrik, sier han "dæven" eller spør han om å få bli med? Er dette mer akseptabelt enn om det var en annen mann?

 

 

Scenario 6:

Fredrik og Hanne er sammen. Scenario 1, 2, 3, 4 eller 5 har aldri funnet sted. En dag kommer Hanne hjem og finner Fredrik og en annen mann i full anal fest på kjøkkenbenken. Hva gjør Hanne?

 

Sier Hanne "æsj"? Er dette mer eller mindre akseptabelt enn om det hadde vært ei jente?

 

 

Hva er deres syn på saken? Er det noen spesiell grunn til at mannen som oftest får skylden i slike saker? Eller er det bare at jeg har hengt for mye i samlivsdelen av forumet hvor det alltid er en haug med tråder om hvordan man hevner seg på lumske menn som lurer damene dems til sengs, og all litteratur jeg har lest, hørt og sett lyver?

 

 

Alle mine skrivefeil skyldes trøttheten.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett fra mannen sin side, så tror jeg det i de fleste tilfeller skal mye til å gå fysisk til angrep på en kvinne (heldigvis). Det er lettere å gå til angrep (fysisk og verbalt) mot en mann. Ivertfall tenker jeg på det viset.

 

Personlig er jeg mest spent på hva som ville skjedd med scenario 5:

Fredrik kommer hjem og finner Hanne i seng med en annen kvinne :)

Lenke til kommentar

Helt enig med Eivoleve.

Den generelle normen i samfunnet er at man ikke slår jenter. Jeg er helt enig i denne normen.

Men, den har ingen logisk kobling til utroskap.

Når dama er utro, og man får lyst til å slå henne, men ikke kan pga normen og egen moral, gjør ikke det det riktig å ta ut aggresjonen på middelet hun brukte. Det er målet/resultatet som er feilen her, ikke middelet. Don't kill the messenger.

 

Altså, fordi om man må avstå fra vold på kjerringa, gir ikke det grunnlag for å ta det ut på noen andre.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er helt enig. Noen ganger virker det som at jenter kan være verre med hverandre, og mange jenter begynner å "hate" hverandre før det i det hele tatt har skjedd noen ting.

 

Tragisk eksempel angående jenter:

 

Et kjærestepar er på fest.

På festen er det i tillegg en pen jente.

Gutten ser på de pene jenta.

Den pene jenta merker at han ser på henne og tenker: "han syns sikkert jeg er penere en dama"

Den pene jenta ser på dama hans med et overlegent blikk som sier: "jeg er bedre enn deg"

 

 

Og da er det i gang... Helt seriøst.

Lenke til kommentar
Tragisk eksempel angående jenter:

 

Et kjærestepar er på fest.

På festen er det i tillegg en pen jente.

Gutten ser på de pene jenta.

Den pene jenta merker at han ser på henne og tenker: "han syns sikkert jeg er penere en dama"

Den pene jenta ser på dama hans med et overlegent blikk som sier: "jeg er bedre enn deg"

 

 

Og da er det i gang... Helt seriøst.

 

Dette er kanskje litt på siden, men hva om enslige menn hadde sett på den pene jenta. Hadde de blitt ignorert eller studert litt nøyere? Og er det virkelig slik at mannfolk med kjærester oftere blir sjekket opp av andre jenter? Eller er dette en myte?

Lenke til kommentar
Tragisk eksempel angående jenter:

 

Et kjærestepar er på fest.

På festen er det i tillegg en pen jente.

Gutten ser på de pene jenta.

Den pene jenta merker at han ser på henne og tenker: "han syns sikkert jeg er penere en dama"

Den pene jenta ser på dama hans med et overlegent blikk som sier: "jeg er bedre enn deg"

 

 

Og da er det i gang... Helt seriøst.

 

Dette er kanskje litt på siden, men hva om enslige menn hadde sett på den pene jenta. Hadde de blitt ignorert eller studert litt nøyere? Og er det virkelig slik at mannfolk med kjærester oftere blir sjekket opp av andre jenter? Eller er dette en myte?

Kan vel ha litt med det at de som allerede har en partner, kanskje er mer utsøkt? Kun en tanke som streifer rundt datamaskinen min nå.

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at mannen alltid er den største synderen ved utroskap.

 

Hadde jeg hatt ei dame som hadde vært utro mot meg med en utenforstående som ikke viste om forholdet hadde jeg ikke vært voldelig eller bebreidet han for det.

 

Hun ville hatt ansvaret alene.

 

Og nei jeg ville aldri ha slått henne, men noen uber-brøl måtte hun nok ha tålt.

Endret av Archangel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...