Gå til innhold

Minimums-vekt for å bli tjenestedyktig


Galexon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal på sesjon den 17. oktober, og lurer i den forbindelse på om det er noen minimums-krav til gutter når det gjelder vekt? Jeg er en lettvekter, men tror jeg vil inn i forsvaret. Lurer derfor på om jeg kanskje veier for lite, rett og slett.

 

Hvis noen vet det, så vil jeg takke på forhånd for at dere tar dere tid til å svare:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde alt fra beinrangel til sikkelige bamser på 140 kg i vårt kompani.

 

Såfremst du ikke dør under 3000 metern, så tror jeg nok du kommer inn. Regelen er vel noe sånn som at sålenge du ikke har noen "defekter" som garantert vil hindre deg i tjenesten din, så blir du erlklært tjenestedyktig.

 

Har aldri hørt om noen vektbegrensning i noen deler av skalaen hva angår vanlig førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar
Så lenge kroppen din fungerer sånn ellers til daglig kommer ikke militæret til å si noe på vekten din. Sånn av ren nyskjerrighet. Hvor mye veier du?

 

Det er jeg faktisk litt usikker på. Er ei god stund siden jeg både har vært på vekta og siden jeg målte høyde. :p

 

Ok:) men ingen fare. Du kommer til å få en kjempetid i militæret!

Lenke til kommentar

Heisann.

Vil bare legge inn et lite svar til tråden selv om den begynner å eldes litt.

 

Jeg kom inn i militæret i Januar 2008, veide 54kg og var 176cm høy.

Var ikke så veldig tynn, men tynnere enn de fleste rundt meg.

 

Etter rekrutten(luftforsvaret) som varer ca 7 uker, veide jeg 72kg, og pr idag er den oppe på 76kg. Dette er mer eller mindre kun muskler som jeg har lagt på meg.

 

Bittelitt fett, men det er på grunn av den gode maten her nede på Rygge flystasjon. ;) Men greit å ha litt isolasjon til vinteren.

 

 

Selv om du er et "beinrangel" nå, så kommer du ikke til å se slik ut på slutten av rekrutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...