Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bil på avbetaling, forsikring på selger?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg en Audi A8 til 110,000 nå med 50,000 av dem på avbetaling til bruktbilforhandleren. Men ettersom jeg er 19 bare og han da har utestående 50,000 i bilen sier han til meg at han kunne tenkt seg å forsikre bilen på selskapet hans med full kasko. For meg høres jo dette egentlig bare bra ut ettersom ansvarsforsikring for meg koster over 10,000 hos forsikringsselskapet, mens full kasko vil koste meg 6,000 i året bare om bilen da står på firmaet hans. Og han sa vi skulle skrive kontrakt på det etc.

 

Så sånn egentlig høres det ikke så farlig ut... men... hva om firmaet hans skulle gå konkurs? Eller noe annet? Er dette en utrolig dum idé? Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår jeg det riktig at du skal betale 60K til bruktbilforhandleren og at dere ikke skal gjennomføre eierskifte?

 

I såfall høres dette relativt muffens ut for min del.

Er dette en seriøs aktør du kjenner og som du vet andre har vært fornøyd med tidligere?

 

 

Blackburn

 

Stemmer det du sier, skal ikke gjennomføre eierskifte før avbetalingen på 50K er betalt. Kjenner ikke fyren men har sjekket ut bruktbilselskapet hans og om jeg husker riktig ble det etablert helt tilbake til tidlig 90-tallet, og han påstår selv han har over 100 bruktbiler. Høres bra ut. Mannen er selv 50 år gammel, har sjekket. Og han hevder selv han har jobbet med dette i drøye 30 år.

Lenke til kommentar

Hørtes skummelt ut.

 

Jeg ville nok heller ha fått bilen i mitt navn, og heller skrevet en gjeldskontrakt på de siste 50.000.

Men hvorfor bruker du ikke et vanlig finansieringsfirma/bank?

 

Hvis du gjør dette, risikerer du i teorien at han kan komme og hente bilen igjen, ettersom det faktisk er hans bil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...