TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 07:38 Skrevet fredag kl 07:38 (endret) Sviskepott skrev (31 minutter siden): Jeg tror deg...men har en bruk for det i hverdagen? Har du det? Jeg syns det er et fasinerende tallsystem. 🤩 Jah, du har på en måte et poeng. Nesten ingen bruker romertall lengre. Jeg bruker det faktisk en skjeldent gang. 😌😏 Endret fredag kl 07:40 av TheDarkSycamore - SCM 1 1 1
Sviskepott Skrevet fredag kl 10:04 Skrevet fredag kl 10:04 I undervisningsøyemed her for eksempel. Tusen takk. 2
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet fredag kl 13:11 Skrevet fredag kl 13:11 TheDarkSycamore - SCM skrev (6 timer siden): Det er ikke så innmari vanskelig, fra 1 til 10 i romertall er ganske enkelt. I = 1 II = 2 III = 3 IV = 4 (På grunn av at dette skjer er rett og slett -1+5=4. Når et mindre romertall er forran et større romertall er alltids et minus tall.) V = 5 VI = 6 VII = 7 VIII = 8 IX = 9 X = 10 Når det begynner og komme til 40 det er da det kan bli litt ekstra vanskelig. Til og med jeg selv sliter av og til og huske hva som er hva. 😌😔 XL = 40 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 Håper dere to peninger ble bittelitt klokere, kanskje ikke så mye men bittelitt. 😊🤗 Her er en direkte link hvis dere er akstra nysgjerrig. 🙂☺️🙃 https://share.google/IYUD9PWFdY7acrwJY Vi synes at det er interessant med romertall. Men vi har aldri satt oss helt inni det.
Sviskepott Skrevet fredag kl 13:58 Skrevet fredag kl 13:58 Tror jeg må ha mat nå, for jeg ble sulten av å telle rare tall. 1
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet fredag kl 17:37 Skrevet fredag kl 17:37 Vi har spist middag nå.😋😋
N-4K0 Skrevet lørdag kl 03:12 Skrevet lørdag kl 03:12 Jeg syns romertall er fascinerende, jeg skulle ønske jeg hadde et fødselsår som var mindre komplisert å skrive med romertall, siden 1988 blir MCMLXXXVIII 😵 1 1
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet lørdag kl 03:33 Skrevet lørdag kl 03:33 Vi drikker vann nå.💧💧
Sviskepott Skrevet lørdag kl 06:46 Skrevet lørdag kl 06:46 Jeg har drukket vann og vil nå ha rekesmørbrød til frokost. 1
TheDarkSycamore - SCM Skrevet lørdag kl 07:08 Skrevet lørdag kl 07:08 Det var en søt flaggermus. 🥹🥹🥰 2 1
TheDarkSycamore - SCM Skrevet lørdag kl 08:29 Skrevet lørdag kl 08:29 Sviskepott skrev (46 minutter siden): Wow...søt, men skummel. 😕 Hvorfor skummel? Det er en fruktflaggermus. Jeg personlig liker flaggermuser. 🙃 1
Sviskepott Skrevet lørdag kl 08:54 Skrevet lørdag kl 08:54 TheDarkSycamore - SCM skrev (23 minutter siden): Hvorfor skummel? Det er en fruktflaggermus. Jeg personlig liker flaggermuser. 🙃 Lange tynne armer og bein som sitter fast i vinger...får meg til å tenke på skrekk og gru i barndommen. Dessverre. 1
N-4K0 Skrevet lørdag kl 09:50 Skrevet lørdag kl 09:50 Fruktflaggermus hadde vært velkomne hos meg hvis jeg bodde et sted hvor de er tilhørende 🥰 1 1
Sviskepott Skrevet lørdag kl 10:13 Skrevet lørdag kl 10:13 Kanskje det er bedre om en kjenner de fra barnsben av. Dyrene altså. Blir sikkert vant til å håndtere dem. 1
TheDarkSycamore - SCM Skrevet lørdag kl 10:22 Skrevet lørdag kl 10:22 Sviskepott skrev (1 time siden): Lange tynne armer og bein som sitter fast i vinger...får meg til å tenke på skrekk og gru i barndommen. Dessverre. Hva!! Javel, du om det. 🤨 1
TheDarkSycamore - SCM Skrevet lørdag kl 10:28 Skrevet lørdag kl 10:28 (endret) Her er enda flere cuties. 🥰🥹😍 Endret lørdag kl 10:33 av TheDarkSycamore - SCM 1
Sviskepott Skrevet lørdag kl 12:44 Skrevet lørdag kl 12:44 Jeg skulle gjerne hatt en litt større fugl, men det krever veldig mye å ha en og få den til å trives. 24/7 oppmerksomhet som den selvsagt fortjener, men jeg har ikke så mye å bidra med. Noen ganger må jeg ha stillhet og med en morsom bråkefugl som insisterer på å gjøre ablegøyer...da hadde det ikke gått. . .men de er veldig fine. 1
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet lørdag kl 13:04 Skrevet lørdag kl 13:04 Vi har vært på cafe i dag.☕☕🥨🥨😋😋
TheDarkSycamore - SCM Skrevet lørdag kl 16:07 Skrevet lørdag kl 16:07 (endret) Sviskepott skrev (3 timer siden): Jeg skulle gjerne hatt en litt større fugl, men det krever veldig mye å ha en og få den til å trives. 24/7 oppmerksomhet som den selvsagt fortjener, men jeg har ikke så mye å bidra med. Noen ganger må jeg ha stillhet og med en morsom bråkefugl som insisterer på å gjøre ablegøyer...da hadde det ikke gått. . .men de er veldig fine. Det er en vanesak. Forresten, det stemmer ikke at fuglene krever 24/7 oppmerksomhet. 🤔 Har selv hatt en fugl, nymfeparakitt. Tro meg, dem er virkelig bråkpeiser. Og om natten er de fleste fugler stille. 🙃 Og igjen, ta en pledd over dem, da roer de seg som regel ned. 😏 Endret lørdag kl 16:10 av TheDarkSycamore - SCM 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå