Gå til innhold

Se Blu Ray fra harddisken på ps3?


espkul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Max filstørrelse på 4,5 gig om jeg ikke tar helt feil..

 

bare tullball.. alle hd-filmene jeg har på ps3 disken er 8-20gb. Ps3 er ikke FAT32 må du huske :)

 

Til trådstarter: Du kan som folk sier ikke kopiere inn fra en Blu-ray plate, men om du har en blu-ray film som er konvertert over til feks x264 så er det jo bare å kjøre på(ved hjelp av mkv2vob)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Max filstørrelse på 4,5 gig om jeg ikke tar helt feil..

 

bare tullball.. alle hd-filmene jeg har på ps3 disken er 8-20gb. Ps3 er ikke FAT32 må du huske :)

 

Til trådstarter: Du kan som folk sier ikke kopiere inn fra en Blu-ray plate, men om du har en blu-ray film som er konvertert over til feks x264 så er det jo bare å kjøre på(ved hjelp av mkv2vob)

 

Ah stemmer det.. Men om du har en HD koblet til med USB er filstørrelsen vel maks 4,5 gig iom. at det kreves at den er fat32. Amirite?

Lenke til kommentar
bare tullball.. alle hd-filmene jeg har på ps3 disken er 8-20gb. Ps3 er ikke FAT32 må du huske :)

 

Trodde Ps3 var FAT32 jeg. Hvordan får du lagt inn disse 8-20gb filene dine?

Har ikke hørt om noen som har fått det til jeg..

 

Selv så bruker jeg ofte mkv2vob når jeg skal konvertere filmer til Ps3'en. Dette programmet deler også opp filmene i 4gb store filer så det fungerer med FAT32 filsystemet

Endret av 8ball
Lenke til kommentar
bare tullball.. alle hd-filmene jeg har på ps3 disken er 8-20gb. Ps3 er ikke FAT32 må du huske :)

 

Trodde Ps3 var FAT32 jeg. Hvordan får du lagt inn disse 8-20gb filene dine?

Har ikke hørt om noen som har fått det til jeg..

 

Selv så bruker jeg ofte mkv2vob når jeg skal konvertere filmer til Ps3'en. Dette programmet deler også opp filmene i 4gb store filer så det fungerer med FAT32 filsystemet

 

du har virkelig blitt lurt trill rundt av noen ja, du har ikke hørt om noen som har fått det til? du overfører jo på samme måte som du gjør til vanlig, ved hjelp av tversity, om de ikke "får til" dette så klarer de vel ikke å overføre noe som helst:)

 

1. NEI ps3 kjører på ingen måte fat32!

 

2. Ja mkv2vob kan dele filmer opp i 4gb store filer, men dette er jo laget for systemer som kjører fat32, dette gjør ikke ps3

 

3. For å få filene inn på ps3:

 

- Kjør mkv2vob, da får du en fil på 8,10 eller 20gb avhengig av hvilken filmkvalitet du har lastet ned, deretter overfører du jo bare filen til ps3 ved hjelp av TVersity

 

 

Dersom du skal overføre fra ekstern harddisk så må denne være FAT32, og da må selvsagt filene også væra maks 4,5gb.. Men bruk tversity så får du så store filer du vil

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Høres kanskje dumt ut, men hvordan overfører man fra PCen til psen? USB kabel av noe slag?

 

nettverkskabel eller trådløst internett

 

Fenixen:

Jeg er ikke helt "in" på Tversity, gidda å forklare hvordan jeg skal få en fil på 8Gb jeg har kjørt igjennom mkv2vob over på ps3'en?

Lenke til kommentar

Det kan jeg vettu;

 

1. Installer Tversity på pcen

2. Del ønsket mappe inne på library i ps3

3. Gå inn på ps3 og sjekk at tversity dukker opp under video menyen

- Dersom tversity ikke dukker opp automatisk er det en konflikt med en brannmur av noe slag. Det kan også hjelpe å trykke restart/recreate library under settings i tversity.

 

4. Så fort du finner Tversity serveren på ps3 går du inn på denne og finner filmen du vil kopiere.

5. Trykk "trekant" -> velg deretter kopier

6. Vips filmen er kopiert over og du kan spille den av :)

 

 

Dersom du får problemer så bare si fra :)

Lenke til kommentar
du har virkelig blitt lurt trill rundt av noen ja, du har ikke hørt om noen som har fått det til? du overfører jo på samme måte som du gjør til vanlig, ved hjelp av tversity, om de ikke "får til" dette så klarer de vel ikke å overføre noe som helst:)

 

Har aldri prøvd å overføre filer med tversity. Har kun trådløst for tiden, og da går det alt for sent. Så derfor har jeg kun brukt en ekstern disk.

Men jeg skjønner jo nå at jeg må få trekt en kabel i gjennom stua og koblet den opp til pc'en. Takker for informasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...