Gå til innhold

Kort spørsmål angående dekodere


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på om det virkelig er slik at man MÅ kjøpe en dekoder for hver gang man skal ha et nytt abb. hos en ny leverandør eller flytter ut og skal ha et selvstendig abbonnement? Vi har snakket med CD og de sa om vi skulle ha sånt kort som skal puttes inn i dekoderen så måtte vi bestille en dekoder per kort også! Altså hvis vi nå hjemme kjøper 3 dekodere for å ha digitaltv på 3 tver, og så vil vi bytte til en annen leverandør (fra CD til rikstv for eksempel) så må vi kjøpe 3 dekodere til og så sitter med 6 dekodere der 3 ikke blir brukt? Om systemet er slik så blir man jo nesten låst til den man kjøpte først helt til et nytt system tar over for digitaltv (med tanke på hvor mye man betaler for dette. CD tar 2000kr minst per dekoder...)...

Eller er det slik at dette kortet er universelt og om jeg kjøper dekodere + et kort til hver hos CD så kan jeg bytte abbonnement til for eksempel rikstv og så fortsette å bruke de kortene + dekoderene jeg har men da bare betale eventuelle abb. månedspris + kortavgift til rikstv og dermed slippe å kjøpe helt nye kort og dekodere?

 

Håper på raskt svar ettersom vi må ordne dette snart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for hjelpen!

 

latterlig og dyrt system...

 

men jeg lurer på en ting til, om jeg flytter ut og tar med den ene dekoderen og kortet, kan jeg da bruke dem videre i den nye leiligheten hvis jeg fortsetter med CD? Altså å skrive et nytt abb. i et nytt sted under en ny person men med samme leverandør og så fortsette å bruke det gamle kortet og dekoderen?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Nytt abonnement medfører nytt kort. Og nytt kort går ikkje i gammal dekoder, fordi dekoderen vert parra med kortet fyrste gongen du stikk det inn, slik at han vert ubrukeleg med alle andre kort. Tullete system, med andre ord. Så skal du ta med dekoder og kort til ny adresse (gjeld ikkje kabel-tv) bør du enten endre eigar på eksisterande abonnement, evt. behalde det slik det er, men at du betalar rekninga.

EDIT: Er du ny kunde og bestiller nytt abonnement får du ofte dekoder og parabol for 1 kr., og fyrste året vert dermed ikkje så mykje dyrare enn det neste. I praksis vil det ofte vere etableringsgebyret som utgjer skilnaden.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet blir selve kortet "parret" med dekoderen, så man kan f.eks. ikke låne naboens

mens han er på ferie.

Derimot hvis du vil oppgradere pakken din, så trenger du ikke nytt kort, den

vil oppdatere etter at leveradør har aktivert den.

 

Hvis man vil ha flere dekodere og tv'r rundt om, så må man nok betale for det ja,

men man får gode rabatter.

Alternativt en HDMI switch og x antall 10 meter skjermet HDMI kabler,

samt alle tittere ønsker å se samme kanal til enhver tid.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet blir selve kortet "parret" med dekoderen, så man kan f.eks. ikke låne naboens

mens han er på ferie.

 

Det spørs hvilken leverandør du velger :)

Visse leverandører parrer dekoder og kort, mens andre ikke gjør det.

 

hvem er det som gjør/ikke gjør det?

 

Takk for all hjelpen btw! Utrolig kjipt system som koster flesk!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...