Gå til innhold

Kjøre et spill fra hd...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg liker å kopiere alle programmer/spill over på harddisken, for å slippe å drasse på CD'ene (har bærbar). Men et spill (et kjøpt eksemplar av Fellowship of the Ring) ville ikke. Det lot seg kopiere til hd, installeringen derfra gikk fint, men når jeg skal starte spillet, får jeg beskjed om at ingen disk er satt inn...

 

 

Er det en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe... og du trodde at du bare kunne kopiere? :roll:

Har du noen gang hørt om kopisperrer? tror nok du har opplevd den dårlige siden av det... du kan ikke bare kopiere den rett over til hd siden deler av cden er "gjemt" for en cd stasjon. tror dermed du ikke kan kopiere den direkte over til hd. du må nok bruke en prog. som kopierer alt på cden over på en annen cd, kalles også en 1:1 copy. alternativet er å lage en fil alla iso bare at den inneholder alt på cden.

rett meg hvis jeg tar feil da folkens :wink:

Lenke til kommentar
Bruk clonecd til å lage en iso fil på harddisken. Det følger det også med en virtual disk, som du kan bruke som en cd. Laster da inn iso filen direkte fra harddisk. Funker fint som bare det.

 

Manzon

 

Dette virker som en god ide. Jeg har laget en ISO-fil med CloneCD, men hva gjør jeg så? Hvordan stiller jeg inn den virtuelle disken?

Lenke til kommentar
Bruk clonecd til å lage en iso fil på harddisken. Det følger det også med en virtual disk, som du kan bruke som en cd. Laster da inn iso filen direkte fra harddisk. Funker fint som bare det.

 

Nei, avhengig av kopibeskyttelsen, så gjør det ikke nødvendigvis det.

 

i enkelte tilfeller når man skal cracke så må man vel gi slipp på filmene i spillet, må man ikke det? trodde iallfall det jeg...

 

Nei. Definitivt ikke. Du tenker på en ripp.

Lenke til kommentar
Du trenger en nocd-crack eller cracken fra warez-utgaven. Men dette har vi ikke lov til å snakke om. :)
vi har lov til å snakke om det siden det er til cd'er som er kjøpt, men vi har ikke lov til å henvise til sider hvor man finner ulovlige ting noe som den linken gjorde...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...