Gå til innhold

DX 11-støtte i 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
60 Hz på CRT hadde jeg ikke holdt ut i mange sekundene. Bare av ren nyskjerrighet, hvilket merke og modell er den 19-tommeren som skal klare 20xx * 19xx på 60 Hz?

 

Skal finne det ut når jeg kommer hjem:-)

 

20xx*19xx er jo nesten firkantet. :p

Sikker på at du ikke snakker om 2048x1536?

 

60Hz på CRT er være døden ja. :confused:

 

Mulig at det er 2048x1536 :blush: men det skal jeg også sjekke ut..

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Hehe,

 

Selv synes jeg helt klart at den økte størrelsen på skjermen, og den flimmerfrie himmelen (+ litt bedre skarphet synes jeg) veier mer enn nok opp for litt input lag/etterslep.

 

And yes, size does matter. :woot:

 

Men det får nå være opp til hver enkelt. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Du har rett i at oppløsningen er 2048x1536 ;) , og navnet på skjermen er Samsung SyncMaster 900SL Pluss :green: Er veldig fornøyd med skjermen egentlig, ingenting slår crt i gaming... men den er jo så j... svær :whistle:

Beklager flisespikkingen, men jeg var litt skeptisk til at en 19-tommer støttet så høy oppløsning. Jeg sjekket manualen og der står det maks 1600x1200 ved 85Hz og ingen høyere oppløsninger selv ved lavere oppdateringsfrekvens. En test mener at den er litt for uklar på 1600x1200 til at det det gå an å skille individuelle pixler. Se bildet av musepekeren i testen. Min teori er at uskarpheten stammer fra SL (Short Length)-teknologien. Det som gjør at den ikke er like lang (dyp) som andre 19-tommere.

 

Det gjør at du trykt kan senke oppløsninga noe uten å miste noen reell detaljgjengivelse. F.eks til 1280x960 ved 100Hz. Bieffekten er at ytelsen vil gå opp i alle grafikkintensive spill, inkludert COD4. Din nåværende Radeon HD 3870 vil altså holde bra.

 

PS. Du må gjerne være takknemlig for at jeg sparer deg for tusenlapper :p

Lenke til kommentar
Det gjør at du trykt kan senke oppløsninga noe uten å miste noen reell detaljgjengivelse. F.eks til 1280x960 ved 100Hz. Bieffekten er at ytelsen vil gå opp i alle grafikkintensive spill, inkludert COD4. Din nåværende Radeon HD 3870 vil altså holde bra.
Samt at han sikkert får 10 år mer ut av øynene :p.

 

He he.. takk for opplysningen. Kanskje jeg "holder" ut en stund til.. men det er godt mulig at lysten på ny hw tar overhånd laugh.gif
Ta heller fram loddepennen :cool:. Endret av haalo
Lenke til kommentar
60Hz på CRT er være døden ja. :confused:

 

Min gamle CRT kjørte en max oppløsning på 1280x1024 i 60Hz og der var det lite

merkpart flimmer og missnøye med bildet. Var vel en 17" Viewsonic eller en Syncmaster

om jeg husker rett.

 

Hører ofte dette om at 60Hz på CRT er så forfedelig, jeg må nesten bare tro at det er

snakk om drittskjermer ^^

 

Og jeg har helt fine øyne.

Lenke til kommentar

Har aldri sett en skjerm (med 60 Hz) som ikke flimrer. Har også sett en del gode, og dårlige, og var ikke store forskjellen.

 

60 Hz er jo å blir 60 Hz. Dårlig skjerm eller ei. Spesielt når det er mørkt i rommet, og hvit bilde så blir det "forferdelig".

 

Altså, du burde da fint merke at noe flasher opp , selv om det kun er med 1/60 dels sekund. Og kan du merke det, ja så betyr det vel strengt talt også at du kan se flimmer på en skjerm med 60 Hz.

Selv om du har gode øyne, så kan man jo venne seg til det.

 

Har (naturligvis) selv hatt CRT i flere år, men husker at jeg selv da ble sliten i øynene, og kunne vel egentlig se flimmeren. (ikke det at jeg la særlig merke til det, eller tenkte så mye over det)

 

Neidu, selv om det er 100 Hz på CRT'en, så holder jeg meg unna. (blir naturligvis langt bedre)

 

Min gamle CRT kjørte en max oppløsning på 1280x1024 i 60Hz og der var det lite

merkpart flimmer og missnøye med bildet. Var vel en 17" Viewsonic eller en Syncmaster

om jeg husker rett.

Mener en venn av meg hadde en slik 17" Syncmasterskjerm.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
De burde klare å lage kort som utnytter DX10 fullt ut først, tenker da på ytelsen. Ser ikke helt vitsen med DX11 hvis kortet ikke yter godt nok.

Hva legger du i å "utnytte DX10 fullt ut"? Jeg ser ikke uansett ikke grunnen til at vi trenger raksere kort for å kunne utnytte DX11 funksjoner som multi-threaded resource handling (for å lettere utnytte multi-core CPU'er bedre), tessellering eller compute shader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...