Gå til innhold

Comeback fra Nintendo etter dagens storlansering?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Det virker på meg som at folk kjøper Wii kun fordi det er en Wii.

De kjøper maskinen, spiller i noen timer, og lar den stå et sted der folk kan se den.

Hvordan Wii fungerer:

En fyr i vennegjengen kjøper en, og alle i vennegjengen kommer for å teste. Det virker überkult når de spiller sammen, og alle løper hjem for å kjøpe en. Når alle har dratt hjem er vår venn allerede lei av Wiien sin, men det er for sent. Alle vennene hans har allerede kjøpt en Wii og invitert masse venner på spillkveld. Det tar ikke lang tid før disse blir lei av konsollen sin heller, men da har allerede alle vennene kjøpt en og fått masse venner på besøk.

 

En ond sirkel. Men det finnes sikkert de som fortsatt spiller på Wiien sin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, gleder meg til Punch-out jeg. Så jo dritkult ut, helt tro mot NES-orginalen. Nye spillet til de som lagde Earth defense force så jo ok ut også -> Dynamic Slash http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=337265

 

Hva er greia med å hate Wii forresten? Så mye fanboyisme i denne tråden at jeg blir svimmel.

Liker man ikke maskinen er da det helt greit, men er det så sinnsykt nødvendig å tute ut sitt hat på alskens forums som en eller annen svovelpredikant?

Er meget fornøyd med min Wii, 360 og DS jeg. Blir sikkert fornøyd med PS3 når jeg kjøper meg den omsider også.

Endret av ostesaks
Lenke til kommentar

Hva Nintendo har å tilby er egentlig veldig likegyldig for min del, er jeg ikke interesert i de spillene de lager ja så får det være slik. Men nå har Wii og støtte fra andre selskap enn Nintendo så interesange spill kommer i tidens løp. F.eks High voltage's motor ser interesang ut selv om spillet høres litt osteaktig ut.

Endret av TCi
Fjernet off-topic
Lenke til kommentar

Nintendo har vært veldig flinke med gode oppfølgere til klassiske Nintendo-serier: Zelda: TP, Mario Galaxy, Smash Bros. Brawl, Mario Kart Wii, Metroid Prime 3, Excite Truck, Super Paper Mario og WarioWare: Smoot Moves. Snart kommer også Animal Crossing Wii, Punch-Out! Wii og Sin & Punishment 2. I tillegg vet vi at et nytt Mario, Zelda og Pikmin er under produksjon, så akkurat på den fronten synes jeg ingen kan klage.

 

Det jeg har savnet er at Nintendo ikke har prøvd særlig mye nytt utenom casual/party-spillene, men spill som Disaster: Day of Crisis, Dynamic Slash, Cosmic Walker og Another Code Wii virker å være originale tilvekster fra Nintendo. Det eneste jeg er usikker på er kvaliteten på spillene. Nintendo annonserte hele 12 Wii-spill, så jeg frykter det blir litt kvantitet foran kvalitet. Jeg er blant dem som heller ser at Nintendo lager ett virkelig, virkelig bra storspill enn 20 middels gode spill hvert år.

 

Uansett er det store problemet til Wii tredjepartsstøtten. Joda, mange spill, men når et opprinnelig Gamecube-spill (RE4) og et PS2-spill (Okami) er de mest kriterroste, sier det en god del om ressursene som brukes på Wii. Det ser imidlertid ut å lysne noe neste år med spill som MadWorld, The Conduit, Monster Hunter 3 etc.

Lenke til kommentar
Det jeg har savnet er at Nintendo ikke har prøvd særlig mye nytt utenom casual/party-spillene, men spill som Disaster: Day of Crisis, Dynamic Slash, Cosmic Walker og Another Code Wii virker å være originale tilvekster fra Nintendo. Det eneste jeg er usikker på er kvaliteten på spillene. Nintendo annonserte hele 12 Wii-spill, så jeg frykter det blir litt kvantitet foran kvalitet. Jeg er blant dem som heller ser at Nintendo lager ett virkelig, virkelig bra storspill enn 20 middels gode spill hvert år.

 

De har jo en del forskjellige studio + mange at flere av spillene er outsourcet til andre spillstudio. Tror klagingen om mulig hadde blitt enda større om de skulle gitt ut ett spill i året...

Lenke til kommentar
Da kan jeg ramse dem opp da:

Metal Gear Solid 4 ca 93 og resten av serien det høyeste er vel Metal Gear Solid 2 som har nesten 95, God Of War 1 og 2 opptil 93%, Final Fantasy alle opptil 12 har vel i snitt godt over 91%, Ratchet And Clank serien over 90 i snitt, Jak And Daxter serien godt over 90 den og, Gran Turismo serien godt over 91%, så ikke si Sony ikke har noen spill som er over 90, blir bare for dumt..

 

 

PS3, m8. fins ingen ff til ps3 enda, gow er uendelig tragisk, men siden du nevner det så må jeg vel motsi; fins ikke gow til ps3 enda. mgs er ikke laget eller sponset av sony og startet på nintendo konsoller, og mgs1 var også egentlig ment til n64, men fikk ikke plass elns antar jeg=Þ (vet i allefall at ff7 ikke fikk plass og derfor måtte downgrades til ps1=Þ), ratchet and clank vet jeg ikke, si skal ikke si noe, hellr ikke jak and dacter, men gran turismo er heller ikke laget av sony/sponset av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...