Gå til innhold

Pes 2009 Demo. Meninger.


Alec90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan summere opp det jeg har skrevet i andre tråder, pluss annet småplukk.

 

Det som trekker ned.

- Grafikken gjør at jeg får rennabæsj. Dette er 2008, skjerp dere, Konami.

- Innleggene treffer din spiller nesten uansett. Har ikke sett så mange perfekte innlegg etter hverandre siden FIFA 2001. Motstanderne gjør også det de kan for å unngå å markere deg.

- Vanskeligste vanskelighetsgrad er for lett.

- Berbatov finnes ikke på United (bagatell, men likevel)

- Gjennombruddspasningen er ikke rask nok, pasningene føler seige generelt.

- Lyden er dårlig.

- Keeperen er passiv så det holder. Tar ikke ballen omså den spretter rett ved siden av han.

- Jeg er ikke kar om å telle hvor mange tunneller jeg har sett.

 

 

Skuddene føles veldig bra når du treffer godt. Gameplayet er også veldig bra, om enn ikke like bra som på FIFA. Positivt at United er lisensiert.

 

Veldig grinete innlegg, men alt funker bra, bortsett fra det som jeg har kommentert, som ikke er så negativt som jeg skal ha det til, egentlig. Det er bare ved enkelte tilfeller at dette går meg på nervene.

 

Definitivt bedre enn PES 2008-demoen.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk sutrer så mye. I mine øyne er FIFA-demoen ingenting i forhold til dette.

Jeg synes spillet virker konge!

 

Negative ting: Dommeren har ikke blitt noe bedre. Fikk et straffespark som ikke var straffe i det hele tatt, og motstandere fikk til og med rødt.

 

Positivt: Grafikken (HVORFOR KLAGER FOLK PÅ DETTE?!?!)

 

- Returene til målvaktene er bedre( går ikke hele tiden til motstander som før)

 

- ALT GÅR SAKTERE, 08 var jo som en hockeykamp. Føler at de har gått tilbake til PES5 - fealingen

 

- Store spillere er ike superhelter lenger. PES 08 online var dominert av folk som ikke kunne fotball, bare løpe med Ronaldinho, Eto'o osv. Tror ikke det kommer til å funke lengre.

Lenke til kommentar
Føler at de har gått tilbake til PES5 - fealingen

 

Wohoo! I Pes5 var jeg konge på haugen både i vennegjengen og på Live! Hadde vel rundt 400 seirer og 30-40 tap og da var jeg alltid møkkalag som Herenveen,Twente o.l....helt motsatt i Pes6 og 2008! Happy jeg:-)

 

Det mest spennende for meg i år er onlinebiten, den kommer til å avgjøre om det blir kjøp eller ei. Håper det kommer anmeldelser før slippdato, for dette blir kjøpt den dagen om jeg ikke hører noe annet...dum som jeg er.

 

Edit: Eller var det Pes4 jeg var god i? Faen, jaja, skal bli best igjen!

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Kjøpte faktisk Fifa 09 uten å ha prøvd PES-demoen. Har alltid gått for PES, men etter elendige PES 08 og den svært gode Fifa 09-demoen følte jeg meg sikker på at Fifa var rette veien å gå i år. Laster ned PES nå. Skal prøve demoen før jeg prøver Fifa 09. Bare for å se om jeg har valgt rett eller ikke! :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Personlig så er jeg meget uenig i det meste som blir sagt her inne.

FIFA vinner etter min mening på et område og det er det visuelle, grafikken er rett og slett bedre (uten at det nødvendigvis betyr at jeg synes de glinsende plastansiktene ligner spesielt mye på de virkelige spillerne).

 

Når det kommer til gameplayet så synes jeg det er langt bedre enn det jeg ble presentert i FIFA09 demoen, det flyter langt bedre og det føles rett og slett bedre.

Lenke til kommentar
FIFA 09 eier dette lett da :)

PES har alltid suget synes jeg, spesielt PES3 eller noe slikt, ræva spill med øst england osv....

 

Her er vel alt oppsummert i to setninger hvorfor jeg aldri stoler på suXX/roXX brukerinnlegg. Du er sikkert en grei fyr Toman, men å skrive innlegg om et spill du knapt har prøvd og ikke liker pga tidligere spill i serien?:-) Finnes heldigvis et par andre spillere jeg som klarer å gi en *litt* mer nyansert skildring av hva som fungerer/ikke fungerer på FIFA/PES.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Jeg er PES-fan, lett.

Men om jeg hadde fått en kamp med Fifa demoen vs PES demoen den gangen jeg begynte å spille spill så hadde nok Fifa fått pengene mine de neste 15 årene.

 

Jeg skal si hva jeg synes er annerledes i PES fra fjorårets utgave:

 

Skudd med feil fot: Er en i farta mot mål med Henry og den naturlige skuddfoten i den gitte situasjonen vil være hans venstreben, så ville han i fjor ha skutt med venstre ut fra sine ferdigheter med venstrefoten. Disse mener jeg å huske var gode. I år så begynner han nesten uansett å stokke med beina, og skyter et dårlig skudd med sin rette fot.

Test litt frem og tilbake med forskjellige spillere, og det virker å være ganske konsekvent.

Er det feil eller ikke? For tidlig å si. Uvant i alle fall. Hva synes andre?

 

 

Manual-pass: I fjor måtte man bevege høyre stikke dit man ville sentre/ta dødball og så trykke spaken inn. I år beveger man bare spaken uten å trykke den inn. Uvant igjen, men dette synes jeg var en bra endring, siden inntrykking av en spake kun duger til å crouche i FPS-spill. Men det vil ta tid å trene det inn, samt at "snurrerundt-finta" man oppnådde ved å rotere høyre spake er borte. Brukte den aldri uansett..

 

Tempoet: Spillet går noe saktere enn det gjorde i fjor. Trolig en positiv endring, men det tar tid å venne seg til.

 

 

Hva som irriterer meg hittil:

 

Som i fjor så er den usynlige veggen av en halvsirkel rundt motspillerens spiller som tar innkast umåtelig irriterende.

 

 

 

Kommenter gjerne mine kommentarer. jeg fyller på mer etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg er medlem av pesnorge (www.pesnorge.net) og der diskuteres det selvfølgelig heftig nå, rundt demoen.

 

Men han ene brukeren (som var med i EM i Roma, og der har prøvd det fulle spillet), mener demoen er langt ifra det den fulle versjonen er. Han går til og med så langt og sier at demoen bare er "rotete". Han sier blandt annet at tempoet er enda saktere i fullversjonen, og at taklingene er mer realistiske..

 

Jeg digger forsåvidt demoen.

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
PES vinner på gameplayet nok en gang. For å være kort og konkret:

 

Fifa er gøy i to uker, maks en mnd. PES er gøy til neste utgave.

 

Ja, jeg er pes-fanboy.

 

Så rart. Jeg kjøpte PES08 ifjor, spilte det i 4-5 mnd, kjøpte Fifa08, gikk aldri mer tilbake til PES.

 

Og etter å ha prøvd PES demoen så er jeg ikke imponert. Spillet går fortsatt veldig fort, og føles litt arcade. Det som dog alltid har vært bra med PES er friheten, ellers så er Fifa09 vesentlig bedre. Hadde EA bare klart å få inn friheten som i PES så hadde Fifa09 så å si vært perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...