Gå til innhold

Pes 2009 Demo. Meninger.


Alec90

Anbefalte innlegg

Ikke noe som får meg til å kjøpe dette spillet i år desverre, ikke mye forandring på PES de siste årene.

 

Har kjøpt alle PES spillen siden PES3(?iallefall de første PES spillet til ps) kom, og droppet fifa siden den gang. helt til i fjor så bestemte jeg meg fortsatt for PES, men ble lei ganske fort, hadde spillet i 3 mnd og byttet det bort. Kjøpte da Fifa08 som jeg fortsatt ikke angrer på. Har ikke spillt så mye fotballspill siden pes4. Føler att fifa har tatt steget forbi PES nå, så i år blir det nok kjøpt FIFA å ikke PES.

 

For MEG er det nå FIFA som har tatt over som det beste fotballspillet, men det er nok smak å behag:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt hvordan folk alltid trekker paralleller mellom salgstall og kvalitet. Det er først i det siste folk først har fått øynene opp for PES. Før visste nesten ingen hva PES var. Fifa er derfor synonymt med fotballspill for mange. Det er alt de kjenner. Det er ingen tvil om at f.eks. Fifa 2001 var latterlig langt bak den konkurrerende utgaven av PES. Uansett om Fifa solgte bedre det året.

 

Har du forresten kilde på tallene dine?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
folk får krangle så mye de vil,fakta er at fifa selger dobbelt av pes så hvem folk synes er best er vel klart for de fleste

 

Bruker du seriøst salgstall som et argument? Crazy Frog selger som pokker det og, men det betyr da ikke at det er et musikalsk vindunderverk for det!

 

Litt off-topic, men en tanke som dukket opp i hodet mitt: IQ-snittet på Fifa-fans må da værer lavere enn PES-fans?

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar
Dere som spiller PES/Fifa på PC, bruker dere kontroller eller piltaster? Kjenner en som bruker piltaster, holder meg selv til 360 da :)

 

 

Jeg spiller på 360 nå, men spilte PES 4 og PES 5 på PC. Brukte da piltastene (og eide forsåvidt:P)

 

Før det spilte jeg FIFA, det også med tastatur. Tror mitt første fotballspill var FIFA World Cup 98. Fantastisk intro til det spillet:D

 

 

MINNER!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Litt off-topic, men en tanke som dukket opp i hodet mitt: IQ-snittet på Fifa-fans må da værer lavere enn PES-fans?

 

Var dette ment seriøst? Hvis ja, så synes jeg synd på deg.

 

Akkuratt som jeg tror at IQ snittet på the Wire fans er større enn IQ-snittet til en Mot i Brøstet-fan, og at snittet til en Radiohead-fan er større enn snittet til en Jay C-fan, så tror jeg at snittet til en PES fan er større enn en Fifa-fans, ja.

 

Selvsagt finnes det kloke hoder i Fifa-gjengen også, som enten enda ikke har sett lyset eller som rett og slett ikke er så opptatt av fotball (altså sporten, ikke sirkuset), men SNITTET, det står det dårlig til med. (EDIT: I forhold til PES-fansen sitt altså).

 

Veldig mange flere unge folk som spiller Fifa enn PES, for eksempel.

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar
Har du kilder på att mer unge folk spiller Fifa enn PES da kanskje?

 

Kødder du?

 

Nei jeg jeg gjør ikke det! Du kan ikke bare slenge ut ett slikt utsangn som om det var fakta bare fordi DU mener det!

 

Men la oss holde oss on topic, jeg er ferdig med denne diskusjonen.

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

Fikk fullversjonen igår, og dette er 100 ganger morsommere enn FIFA 09 som jeg har hatt siden release.

 

Fifa har utseende og lisenser å briljere med, men jeg klarer bare ikke å engasjere meg i forhold til gameplay. Det blir for likt med tanke på hvordan man spiller, og jeg blir fort lei.

 

PES 2009 spilte jeg et par timer igår, og jeg koste meg glugg ihjel med multiplayer som overgår PES 2008. De har gått tilbake til PES 5 "feelingen" og dette er virkelig en opptur siden 2008 versjonen.

 

Demoen i forhold til retail er relativt annerledes, mtp. fart og "arcade" preg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...