Gå til innhold

Nintendo kunngjør ny DS (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en stund labbet rundt og vært ute etter en ny DS. Antar jeg får kjøpe denne.

Har skjermene samme oppløsning som før?

Det tror jeg. Siden alle spillene er laget for den vil det være en klok besluttelse å holde den.

Tjo, forsåvidt. Men om man f.eks. gir den dobbelt antall piklser begge veier, vil man kunne oppskalere eldre spill uten at det ser for ille ut. Da kunne man åpnet for en brukbar videofunksjon, og nye spill kunne blitt gitt ut i to oppløsninger.

Lenke til kommentar
Har en stund labbet rundt og vært ute etter en ny DS. Antar jeg får kjøpe denne.

Har skjermene samme oppløsning som før?

Det tror jeg. Siden alle spillene er laget for den vil det være en klok besluttelse å holde den.

Tjo, forsåvidt. Men om man f.eks. gir den dobbelt antall piklser begge veier, vil man kunne oppskalere eldre spill uten at det ser for ille ut. Da kunne man åpnet for en brukbar videofunksjon, og nye spill kunne blitt gitt ut i to oppløsninger.

 

Neppe. Siden skjermen bare er 17% større, vil det si at hver piksel vil bli mye mindre, siden du trenger fire ganger så mange piksler for å doble begge veier. Det betyr også at det kreves kraftigere hardware for å drive alt dette, og at tekst og små detaljer blir voldsomt mye mindre. Jeg tror heller at målet med større skjerm er at man skal få mindre bruk for lupe mens man spiller DS. :)

Høyere oppløsning (og to forskjellige oppløsninger å forholde seg til) vil kreve mye mer av utviklerne, og få kostnadene til å skyte i været, siden modeller og teksturer må være mye mer detaljerte, samtidig som de må se akseptable ut på lav oppløsning.

 

Jeg vil se mer på nøyaktig hva man får med DSi, og om fordelene overveien nedturen med å droppe GBA-spillene mine så venter jeg til etter nyttår.

Lenke til kommentar

Større skjerm vil det bety lavere batterikapasitet?

 

Syns de kanskje kunne ha spandert på seg noen akselerometere, alla noe den i Wii motion plus, for å se hvordan utviklerne vil ta i bruk den.

 

Står "i" for noe spessielt, eller er det en i som Apple har det, bare at de slenger den bak :p

Lenke til kommentar
Har en stund labbet rundt og vært ute etter en ny DS. Antar jeg får kjøpe denne.

Har skjermene samme oppløsning som før?

Det tror jeg. Siden alle spillene er laget for den vil det være en klok besluttelse å holde den.

Tjo, forsåvidt. Men om man f.eks. gir den dobbelt antall piklser begge veier, vil man kunne oppskalere eldre spill uten at det ser for ille ut. Da kunne man åpnet for en brukbar videofunksjon, og nye spill kunne blitt gitt ut i to oppløsninger.

Hadde vært sykt kult om man kunne se film på DSi, selv om ikke det er noen bedre oppløsning på skjermen. Selv om ikke nintendo selv lager en funksjon for film kommer det garantert til å være noen samrtinger som gjør dette mulig. Håper jeg

Endret av anma4
Lenke til kommentar
Har en stund labbet rundt og vært ute etter en ny DS. Antar jeg får kjøpe denne.

Har skjermene samme oppløsning som før?

Det tror jeg. Siden alle spillene er laget for den vil det være en klok besluttelse å holde den.

Tjo, forsåvidt. Men om man f.eks. gir den dobbelt antall piklser begge veier, vil man kunne oppskalere eldre spill uten at det ser for ille ut. Da kunne man åpnet for en brukbar videofunksjon, og nye spill kunne blitt gitt ut i to oppløsninger.

Hadde vært sykt kult om man kunne se film på DSi, selv om ikke det er noen bedre oppløsning på skjermen. Selv om ikke nintendo selv lager en funksjon for film kommer det garantert til å være noen samrtinger som gjør dette mulig. Håper jeg

Har da vært mulig i år og dag å se film på DS-er. Med en backupbrikke, litt konvertering av filmfilene og et minnekort, så er det ingenting som står i veien for det.

Lenke til kommentar
Større skjerm vil det bety lavere batterikapasitet?

 

Står "i" for noe spessielt, eller er det en i som Apple har det, bare at de slenger den bak :p

 

Nja, om batteri- og skjermteknologien har holdt noenlunde tritt de siste årene så er batteritid pr volumenhet batteri større enn for DS Lite. Mindre strømkrevende kretser, mer effektive batterier.

Batterikapasiteten henger nok mer an på hvor mye batteri som blir ofret for å redusere tykkelsen.

 

i = improved/interactive? Ser en liten Applefaktor her, men vi må tenke på at det er mange andre firmaer som bruker i'er i produktnavn. Mobilen min er en SE W580i, bilmodeller finnes som 'GT' og 'GTi' osv.

 

Ut fra det jeg har lest så lanseres DSi som et alternativ, ikke for å erstatte DS Lite. Siden bakoverkompatibiliteten er brutt så 'må' de fortsatt tilby Lite. Du kan nok heller ikke forvente massevis av spill som krever at du har kamera, men kanskje som en bonusfunksjon i enkelte utgivelser. Jeg tror DSi vil ligge noe over Lite i pris, uten betydelige priskutt på Lite. Nintendo vil jo helst at folk kjøper en DSi slik at de får høy omsetningen på DSi Channel. Om de setter ned Lite-prisen vil folk kjøpe Lite og være tilfredse med den. Og ihvertfall ikke kjøpe enda en DS.

Lenke til kommentar

Hmmm, for meg er det større skjerm som frister mest. Diagonalen er 77 mm (Fra Wikipedia) på skjermene, så hvis vi legger til 17% med vekstfaktor 1.17, får vi 90.09 mm. Dette Høres jo greit ut.

Vi får håpe batteritida ikke blir så veldig mye mindre. En tabbe for nintendo ville vært å ha mindre batterilevetid enn PSP. Hadde vært stilig med OLED-skjermer.

Så var det nok en enhet med kamera og SD-Kort. Dette har mange i sin mobil og er ikke så intressant for meg. Hadde vært kjekt med bluetooth til å overføre data, men det er tross alt en håndholdt spillkonsoll, så det ville vært å spør om for mye.

Synd at det ikke er GBA-slot til GBA-spill og diverse ekstrautstyr.

Hadde vært digg å hatt muligheten til å overføre spillene some du har kjøpt på Wii til DS'en når nedlastbare spill først skal være tilgjengelige.

 

Alt i alt, jeg kommer nok til å skaffe en DSI.

 

Kjekke linker (Ser at DSI er bredere enn DSL og har flyttet power-knapp):

http://www.nintendo.co.jp/ds/dsi.html

http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/news/2...s_dsi_9691.html

Japansk wikipedia på DSI i babelfish

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Står "i" for noe spessielt
i = improved/interactive? ... Mobilen min er en SE W580i
Når det gjelder din Sony Ericsson-telefon står i-en for internasjonal versjon, til forskjell for 3G-strippende versjoner man selger i Nord- og Sør-Amerika som feks K790a (en K800i med GSM850 og EDGE istendefor GSM900 og UMTS).

 

Nokia derimot har lansert oppgraderte modeller som i-versjoner med feks E61i og N93i, men det skjer i mindre grad enn før (3510i, 6230i 6610i osv.).

Lenke til kommentar
Hmmm, for meg er det større skjerm som frister mest. Diagonalen er 77 mm (Fra Wikipedia) på skjermene, så hvis vi legger til 17% med vekstfaktor 1.17, får vi 90.09 mm. Dette Høres jo greit ut.

Vi får håpe batteritida ikke blir så veldig mye mindre. En tabbe for nintendo ville vært å ha mindre batterilevetid enn PSP. Hadde vært stilig med OLED-skjermer.

 

Kjekke linker (Ser at DSI er bredere enn DSL og har flyttet power-knapp):

http://www.nintendo.co.jp/ds/dsi.html

http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/news/2...s_dsi_9691.html

Japansk wikipedia på DSI i babelfish

 

Takk for linkene. Det er arealet som blir 17% større, ikke diagonalen. Selve diagonal går fra 3" til 3.25, en vekst på ca. 8%.

 

Babelfishen sier at ladetiden minkes, men at batteriet ikke varer like lenge, så da har vi fått svar på det.

OLED-skjerm hadde vært topp.

Lenke til kommentar

Kanskje Nintendo har tenkt slik:

DSi = I

Wii = We

Som i at DS fokuserer på singleplayer mens Wii fokuserer på multiplayer.

 

Jeg skulle ønske at de hadde fått til en logo på topplokket. Den ser litt naken ut i forhold til DSlite. Det er dog batteritiden som er viktigst for meg. Jeg dropper DSi hvis batteriet har fått en merkbar nedgradering.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...