Gå til innhold

Warhammer Online: Mitt liv som Witch Hunter


Anbefalte innlegg

Ja kjære venner,

 

Ja..det er ikke bare bare å være witch hunter i et pvp dominert spill hehe..

 

For jeg vil vel strengt tatt påstå etter å ha spilt min toon fram til level 17, så er witch hunter best på pve. Dvs single target dps uten at noen andre driver å slå på meg hehe.

 

Jeg er riktignok ganske noob som WH og regner med at på level 40 begynner jeg å lese på hvordan jeg kan optimalisere armor, våpen og taktikk.

 

Men har merket meg at i rvr så er det som om jeg blir tvunget til å stå sammen med range og fyre av pistolen min...med medfølgende begrenset dps..

 

Dem hevder at WH kan snike seg bort til en fiende-healer og ta han ut fort og greit. Dette er ihvertfall feil. Dem fleste healers står sammen på rekke og dem beskytter hverandre på en måte..dvs dem faller fort under et konsentrert angrep fra flere fiender, men mot en enslig WH så klarer 2 healere seg svært lett. Og selv om en healer står alene, er ikke dps'en til en WH nok til å 1-2-3 shotte ham. Og da komemr hjelpen...= død WH.

 

Jeg angriper riktignok healers og range hyppig, men jeg dør ekstremt mye også.

 

Håper Mythic kan gjøre noe med denne klassen, som egentlig egner seg best til pve...

 

DET som er bra med WH er at det er garantert den klassen med best og tøffest utseende i WAR...ihvertfall om man bare ser på Order-siden. Så jeg kommer uansett ikke til å spille en annen klasse da men...

 

Men som sagt...litt synd at i massiv rvr så er jeg mer eller mindre henvist til å stå å fyre av pistolen min på avstand, om jeg ikke vil ha instant death...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det er ganske frustrerende...

 

Men det er klart at noe er ikke helt som det skal være når f.eks her i forgårs..open rvr..

 

vi (order) står på linje...vi er kanskje 20-30 stk der... en del for bortenfor står Destruction på linje mot oss...omtrent samme antall.

 

Pluttselig går en Chosen frem...ca sånn 1/3 avstand mellom oss og fienden. Han gjør ingenting, men får fokusert massiv ranged dps på seg fra vår side (order)..selv står jeg å fyrer løs med pistolen på ham...

 

OG det VÆRSTE er..Vi klarer rett og slett ikke å få ham ned..jeg mener...han får fokusert dps på seg fra hele våres kamplinje...og dem klarer å holde ham oppe. Dette virker noe søkt..

 

Til sammenligning hadde dette aldri skjedd i wow. Med fokusert dps fra så mange spillere er det ikke mulig å overleve...

 

Hele dette opplegget gjorde at det føltes så fryktelig ubalansert...og det gjør jo ikke saken bedre at destructionsiden hadde minst 5 slike chosen spillere...mot oss som muligens hadde 1 tank...(noe jeg ikke så noe til men det må jo ha vært en elelr annen dverg tank der)

 

Greit nok dem sier at BW skal være uber på dps...mene..vi hadde mange av dem i vår kamplinje...dem klarte IKKE å få ned han chosen-spilleren selv om...

Lenke til kommentar

Dersom healerne gjør jobben sin, skal det litt til å bringe ned en tank, focus fire eller ikke.

Jeg skjønner likevel ikke hva dere klager over - Order har en absurd overpowered AoE-RDPS-klasse, den beste tanken, og den beste healeren.

 

Effektive Witch Hunters klarer for øvrig å finne seg et mykt mål og burste det ned rimelig kjapt.

Lenke til kommentar

Opplever som oftest att jeg dør med min chars på destro siden oftere enn med de på order av den grunn av att healerne på destro er noen små egoistiske drittsekker som bare tneker på seg selv, mens de på order er engler sendt fra himmelen, spilte med en RP med engyen min, og vi var ustoppelige,b este healer jeg har vært borti, viste akkurat hva han skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Dersom healerne gjør jobben sin, skal det litt til å bringe ned en tank, focus fire eller ikke.

Jeg skjønner likevel ikke hva dere klager over - Order har en absurd overpowered AoE-RDPS-klasse, den beste tanken, og den beste healeren.

 

Effektive Witch Hunters klarer for øvrig å finne seg et mykt mål og burste det ned rimelig kjapt.

 

Vel..mulig vi har den beste tanken, men bare 0.00000000001% som spiller den klassen pga det er ikke særlig kult å være dverg...

 

Vel hva er rimelig kjapt da? For å bygge opp til en heftig kombo med WH så kreves det 5 spesial slag først. Vært av mine slag gjør vel ja...70-100 hp skade pr slag..dvs ja..kanskje 500 hp skade der...også brenner jeg av komboen...så en ja..kanskje 400 hp der..dvs kanskje 1000hp borte etter en ja...5-10 sek. Hva tåler en healer på level 17 da? noe rundt 1500-2000hp?

 

I wow kunne jeg drepe en healer med min dps kriger på 4 sek om jeg var litt heldig. WH er milevis unne en dps kriger (wow) ihvertfall...

Lenke til kommentar
Opplever som oftest att jeg dør med min chars på destro siden oftere enn med de på order av den grunn av att healerne på destro er noen små egoistiske drittsekker som bare tneker på seg selv

 

De fleste som spiller Healer på Destruction er den samme typen folk som spilte Shadow Priests i WoW. Dessverre. Bøttevis med ubrukelige DoKs som gjør null healing og tilnærmet null skade.

Lenke til kommentar
Dersom healerne gjør jobben sin, skal det litt til å bringe ned en tank, focus fire eller ikke.

Jeg skjønner likevel ikke hva dere klager over - Order har en absurd overpowered AoE-RDPS-klasse, den beste tanken, og den beste healeren.

 

Effektive Witch Hunters klarer for øvrig å finne seg et mykt mål og burste det ned rimelig kjapt.

 

Vel..mulig vi har den beste tanken, men bare 0.00000000001% som spiller den klassen pga det er ikke særlig kult å være dverg...

 

Vel hva er rimelig kjapt da? For å bygge opp til en heftig kombo med WH så kreves det 5 spesial slag først. Vært av mine slag gjør vel ja...70-100 hp skade pr slag..dvs ja..kanskje 500 hp skade der...også brenner jeg av komboen...så en ja..kanskje 400 hp der..dvs kanskje 1000hp borte etter en ja...5-10 sek. Hva tåler en healer på level 17 da? noe rundt 1500-2000hp?

 

I wow kunne jeg drepe en healer med min dps kriger på 4 sek om jeg var litt heldig. WH er milevis unne en dps kriger (wow) ihvertfall...

 

Wow er ikke = War. Get over it. Du syter om noe på lvl 17!! Hva i all verden? Vent til du er lvl 40 og ting har satt seg i spillet før du klager.

 

Wow var ikke særlig gjennomtenkt på lvl 30 f.eks...

Lenke til kommentar
Opplever som oftest att jeg dør med min chars på destro siden oftere enn med de på order av den grunn av att healerne på destro er noen små egoistiske drittsekker som bare tneker på seg selv

De fleste som spiller Healer på Destruction er den samme typen folk som spilte Shadow Priests i WoW. Dessverre. Bøttevis med ubrukelige DoKs som gjør null healing og tilnærmet null skade.

Tror nok dette igjen kommer av det evinnelige max-dps maset som alltid oppstår. I WAR er samarbeid i PVP enormt mye mer viktig enn i WOW, og forhåpentligvis fatter folk det etterhvert. Tror greia nå er å bli med i et guild, sjansen for å møte folk som faktisk er interessert i å samarbeide om å oppnå noe der, er større enn i pugs.

 

Massiv RVR i WAR kan sammenlignes med raids fra WOW. Jeg personlig hadde ikke giddi å dratt på noe raid uten tanks og healers. Føler det er det samme i WAR. Tanken på å ta over et keep uten både folk som kan ta juling, gi juling og noen som kan trøste de som har fått juling, er ikke fristende.

 

Vel..mulig vi har den beste tanken, men bare 0.00000000001% som spiller den klassen pga det er ikke særlig kult å være dverg...

Dersom det faktisk er sånn, så lykke til videre! Jeg vet jo ikke hvordan det kommer til å bli, men tipper ting begynner å slå ganske hardt når man kriger og slåss seg mot en hovedstad. Er det bare én orderklasse som har heavy armor og skjold? I så fall må det jo være knot med PVE dungeons også. Fant en sånn en full av Night Goblins her om dagen, skal bare få et par ranks til på nakken, så er det inn der og sjekke ut forholda. Så dritfett ut :p

Lenke til kommentar
Dersom healerne gjør jobben sin, skal det litt til å bringe ned en tank, focus fire eller ikke.

Jeg skjønner likevel ikke hva dere klager over - Order har en absurd overpowered AoE-RDPS-klasse, den beste tanken, og den beste healeren.

 

Effektive Witch Hunters klarer for øvrig å finne seg et mykt mål og burste det ned rimelig kjapt.

 

Vel..mulig vi har den beste tanken, men bare 0.00000000001% som spiller den klassen pga det er ikke særlig kult å være dverg...

 

Vel hva er rimelig kjapt da? For å bygge opp til en heftig kombo med WH så kreves det 5 spesial slag først. Vært av mine slag gjør vel ja...70-100 hp skade pr slag..dvs ja..kanskje 500 hp skade der...også brenner jeg av komboen...så en ja..kanskje 400 hp der..dvs kanskje 1000hp borte etter en ja...5-10 sek. Hva tåler en healer på level 17 da? noe rundt 1500-2000hp?

 

I wow kunne jeg drepe en healer med min dps kriger på 4 sek om jeg var litt heldig. WH er milevis unne en dps kriger (wow) ihvertfall...

 

Er ikke kult å være dverg???????? Er faen meg helt konge :dribble:, spilte med noen ironbreakers forledn, alle med two-hander, vi var som en plog, meg bak med en healer og dem ber pøste på med dps og holdt oss i live når en annen Mdps eller tank kom for nær, bare synd at order ikke er så populært da, har kulere klasser etter min mening.

Endret av Necromancer911
Lenke til kommentar

Problemet med å spille WH alene er mangel på teamplay. Selv om jeg ikke har spillt en WH selv så ser jeg en haug med muligheter der de kan være usakelig effektive. Classen er helt klart ikke på linje med witch elfen, men det er fordi WE er OP, ikke fordi WH er for veik.

 

Tenk deg at du spiller med to venner. En Iron Breaker og en Rune Priest. IBen charger inn i massene, mens du står klar med en backstab. Du stabber og begynner å bli DPSet. Guard oppe. Du tåler dobbelt så mye. Du få heals, du tåler 4 ganger så mye. Du har en tank ved siden av deg som tar vekk fokus fra deg. Om du velger rette targets, posisjonerer deg riktig, bruker landskapet til din fordel og trekker deg i tide så vil du ikke dø i det heletatt. Bare tenk hva du kan utrette med en full group eller to som er koordinerte. Synes dere at WAR skal være et spill uten taktikk der stab = kill? (som Witch elfen kan atm og som det ble nevnt at man kan i Wow) Det er lamt, kjedelig og lite utfordrende. Takk gud for at Mythic kan gamedesign!

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Det er nok mange nye WAR-spillere som er for godt vant med WoW, og ikke har testet så mange andre MMO før.

 

Misforstå meg ikke, jeg liker både WoW og WAR, men det er to helt forskjellige spillemekanikker.

 

Jeg liker tanken på at jeg som sorceress ikke kan løpe inn i fiendens rekker som en annen bajas. Det er klart kjedelig at jeg blir tatt ned på sekunder av melee med store, stygge økser, men det er sånn spillet fungerer.

 

Det er gruppe mot gruppe, realm mot realm, raid mot raid, og det er det som gjør det så morro. Alle har sin rolle i gruppen, og det er der min sorceress briljerer :). Liker absolutt at spillet fungerer sånn til forandring fra WoW hvor alle klassene skal være "balansert" opp mot hverandre.

 

Stein, saks papir er tingen!

Lenke til kommentar
Det er nok mange nye WAR-spillere som er for godt vant med WoW, og ikke har testet så mange andre MMO før.

 

Misforstå meg ikke, jeg liker både WoW og WAR, men det er to helt forskjellige spillemekanikker.

 

Jeg liker tanken på at jeg som sorceress ikke kan løpe inn i fiendens rekker som en annen bajas. Det er klart kjedelig at jeg blir tatt ned på sekunder av melee med store, stygge økser, men det er sånn spillet fungerer.

 

Det er gruppe mot gruppe, realm mot realm, raid mot raid, og det er det som gjør det så morro. Alle har sin rolle i gruppen, og det er der min sorceress briljerer :). Liker absolutt at spillet fungerer sånn til forandring fra WoW hvor alle klassene skal være "balansert" opp mot hverandre.

 

Stein, saks papir er tingen!

 

Det er det jeg liker med spillet også, man kan ikke bare hoppe inn i massene, sånn som for eks man kunne med en warlock kunne i wow, tactics baby, tactics.

 

Jeg har spillt en wh opp til level 15 og det var ganske gøy, utfordrende men gøy, det er ikke klassen for å løpe inn og pawne shiten ut av alle, men heler litt "hit-and- run taktik"

Endret av Rest1peace
Lenke til kommentar

Som melee dps kan du egentlig glemme å slåss mot tanker av alle sorter på like vilkår, fordi de er hard counter-klassene til MDPS. Det er den typen klasse du som MDPS skal unngå, fordi de stort sett kan spise deg til frokost mens de fremdeles sover.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Som melee dps kan du egentlig glemme å slåss mot tanker av alle sorter på like vilkår, fordi de er hard counter-klassene til MDPS. Det er den typen klasse du som MDPS skal unngå, fordi de stort sett kan spise deg til frokost mens de fremdeles sover.

Øh, nå spiller jeg ikke mdps, men mange av disse classene har mye som ignorerer armor som regelrett SLAKTER tanker. Jeg er av oppfattningen av at disse classene (som kan ignorere armor) er anti tanks, ikke motsatt.

Lenke til kommentar

Vel...at man som magiker ikke kan løpe rett inn i en haug med fiender er jo en selvfølge..derfor man står å pelmer på avstand.

 

Men en WH MÅ jo helt inn på fienden for å være effektiv. Og greit nok...om det er en eller noen få fiender så kan jo man sammarbeide litt. Men saken er at når først WH er ute av sin dårlige usynlighet så er han så godt som død kort tid etter. Vet det ikke er wow osv, men om man sammenligner med wow så kunne ihvertfall rogue komme seg unna igjen. WH er dømt til døden:(

 

Og det hjelper jo ikke særlig på at klassen man skal sammenlignes med (Witch elf) er synnsykt mye bedre...men ok..WE blir sikkert nerfa.

 

Som WH har jeg vel egentlig bare ett angrep foreløpig som ignorerer armor. Men da må det angripes bakfra...og destruction tanks har vel ganske heftig med HP også så...

 

Men ok...jeg er ikke level 40 enda. Men siden man kan delta og faktisk yte noe allerede fra level en i realm-kampen så er det jo absolutt på plass med noenlunde balanse allerede fra level 1.

 

Og selvsagt...som i wow så er sammerbeid ALLTID best, men man skal kunne føle man yter alene også i et spill.

 

Og dette med at Order mangler "kule" klasser er et stooort problem. Hvorfor spiller så mange folk destruction? Fordi dem faktisk vil spille ond? Hmmm..man vet aldri, men jeg vil tro flesteparten gjør det fordi toonsene deres faktisk ser småkul ut...dem er ihvertfall stor og sterk og tøff..noe som er en sinnsykt stor penisforlenger for verdens nerder :p

Lenke til kommentar

Jeg spiller destruction fordi de har greenskins. Genial rase, med genial historie og masse artige quests. Har spilt en del i de andre områdene også, men koser meg desidert mest i greenskinland. Massevis av mørk humor. Til sammenligning spilte jeg alliance og GNOM i wow.. jeg bruker ikke mmo's som penisforlenger. Tror de fleste jeg møter in-game er folk jeg uansett ikke har noen interesse av å flashe utstyret mitt for :!: *helikopter*

 

Når det gjelder armor ignore; er ikke weapon skill = armor ignore? (blandt annet) Er i alle fall det hos meg (orc), og det påvirker vel alt jeg har av slag og spark. (kommer fortsatt ikke over at jeg har ballespark ability)

 

Digger at spillet ikke forsøkt balansert rundt 1v1, og håper det aldri kommer til å bli det. Holder meg unna 1v1 fights, for det er ikke det min char er til for. Føler at jeg har vært med så det holder fra rank 1 til nå, men jeg har aldri utrettet en dritt aleine i RVR sammenheng. I PVE briljerer jeg (synes jeg selv), men i RVR grupper jeg opp med da boyz.

 

Og jeg synes synd på den som prøver å soloe oss :)

Lenke til kommentar

Ja jeg vet ikke helt hva weaponskill gjør egentlig...

 

Vet det er folk på warhammer alliance forumet som virkelig går inn for å finne ut om dem ulike klassene osv...får vel lese der på hvordan jeg skal optimalt bruke min WH. For det er helt klart at jeg ikke kjenenr WH godt nok.

 

Men det jeg har lest...er at dem fleste mener at WH er den desidert vanskeligste klassen å mestre i WAR. Det er jo en synd og skam...for jeg er ganske casual og liker ikke for mye stress. Men jeg syntes WH ser så kul ut at jeg rett og slett ikke klarer å la være å spille den.

 

Det jeg leter etter er noe nyttig å gjøre i rvr uten å måtte sitte på TS og koordinere angrep osv...

 

Vet også at mange mener at WH er "broken" på warhammer allianse..jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...