Gå til innhold

EA dropper Tiberium (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke umulig at EA faktisk har en form for kvalitetskontroll, bare at den den ikke er like viktig på titler som uansett selger godt. Hvis det er ting som ikke har like stor hype så må imidlertid produktet være godt.

 

Alikevell, jeg tror at kostnad vs stipulert inntjening satt opp mot andre produkter er vell så viktig. EA har blitt en pengemaskin, og vi kan tydeligvis ikke forvente oss det vi får fra mindre "spesialiserte" utviklere.

 

Det i seg selv er greit nok, de får lage og selge det de har lyst til. Grunnen til at jeg missliker EA er imidlertid at de kjøper opp de gode utviklerne og drukner dem i organisasjonen. Hva skjedde med Janes CS? De fjerner gode nisjeprodusenter og pøser ut svada for massene, isj...

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/05/542703.html

 

Jeg skulle til å skrive en lang rant om at folk må slutte å whine over dette med at EA "plutselig" har utviklet kvalitetskrav, noe jeg er sikker på at de har hatt hele veien. Den lange ranten baserte seg imidlertid på at jeg trodde gamer.no også hadde en artikkel om det dagbladet.no skriver om i ovennevnte link, men det har de altså ikke, så dere som bare henger her og spyr ut alskens svartmaling av EA er unnskyldt - enn så lenge.

 

Det får heller bli en kort rant om at folk som i stor grad innehar ovennevnte holdning til det som er spillverdenens mest omdiskuterte utgivernavn kanskje burde sette seg ned og lese litt om det de så innbitt hater, for å prøve å forstå det litt mer.

 

De som har lest noen av mine tidligere innlegg her på forumet vet at jeg på ingen måte er noen fan av EA sin melkeku-taktikk i henhold til verken sportsspill, skytespill eller The Sims, men innimellom støtter de jammen opp om noen skikkelige perler også, og selv om de ikke alltid er internt utviklet så har de alltid et ord med i laget - og i så måte er resultatene absolutt ikke gale.

 

For tiden koser jeg meg med Spore, som både som spill og web 2.0-produkt er utrolig festlig, NHL09, som løfter sportsspill til en ny standard hva gjelder innlevelse og online-samhold, og Burnout Paradise, som nettopp fikk en ganske stor utvidelsespakke - helt gratis. Tilfeldigvis er de alle utgitt av Electronic Arts.

 

Det var tidenes monsterdigresjon; det er egentlig litt synd at Tiberium blir lagt ned. Selv om jeg aldri kom helt under huden på Renegade var det et kult konsept, og jeg er blitt veldig glad i C&C-universet. Får bare glede meg til RA3 istedet. :)

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar

Er jo kjempepositivt at EA faktisk kanskje begynner å sette krav til spillene sine.

De har mange gode konsepter, men de ender alltid opp med spill som ikke har lang levetid av diverse grunner.

De ødela command & conquer serien, westwood klarte å lage magi når de eide rettighetene.

Spore spillte jeg i 3 timer å var dødslei, ikke spillt det siden. var jo det samme om og om igjen bare i ulike stadier.

Kvalitet ovenfor kvantitet!

 

Se bare på hvordan Blizzard tester spillene sine før de gir de ut, det er noe vi gamere bør respektere!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...