Gå til innhold

Innrykk MP Sessvollmoen 5.januar 2009


tiiine

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke gjør det så bra på testene ved innrykk, men at man får karakter 2 og består akkurat på dem er det bra nok til å få være med videre? Hvis man fortsatt viser interesse selvom testresultatene ikke er perfekte?

 

For jeg er ikke i så god form nå, for jeg er litt dårlig til å trene meg selv og alene. Men jeg er ganske sikker på at når jeg kommer inn der og trener med alle de andre, og ikke er på jobb hver dag i barnehage som jeg er nå :p så vil jeg fort komme i bedre form og få det raskt inn i min daglige rutine å bli mer glad i å trene :p men jeg er litt redd for at det er forsent å komme i god form etter en liten stund inne i MP.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
de 6 første ukene på rekrutten var temmelig hard. vi begynte med 149 stykker. no er vi bare 39 stk igjen på sessvolmoen og 18 stk på bardufoss. mangen som røk, men har du trent litt på forhånd og har motivasjon til å gjennomføre så er det ikke vanskelig å komme gjennom seleksjonen. bare til å gi gass.

fantastisk følelse å gjennomføre helvetesuken og bli valgt inn på militærpolitiskolen.

 

hverdagen no den siste tiden har vært:

kl 6 er det revelje, starte å vaske rom fram til ca kvart på 7, deretter eter en man, stiller rom til inspeksjon kl halv 8. deretter kan det være en del undervisning og liknende. har hatt om åsted og avhørsteknikker no i det siste. senere på dagen blir det lunsj. så 3 timer med AT( arrestasjonsteknikk) så kanskje litt skyting. pleier å være ferdig ca 4-5 tiden på ettermiddagen. noen dager kl 8. men som oftest tidligere.

men i rekrutten var det mye mindre lukrativt, men tøft

 

lærer så sinnsykt mye her.

 

no de siste ukene før vi er ferdig med utanningen så er det ikke så mye tid til planlagt trening med troppen. da er det mest egentrening på fritiden som gjelder. er treningshall og styrkerom på leiren. fine muligheter for sykling og løping på nydelige stier her i skogen.

etter at vi som kom inn på skolen, så har ingen falt av lasset. men det er en teoretisk mulighet å bli sendt vekk dagen før du reiser herfra sessvoll, men det er liten sjanse for viss du bare beholder hodet litt kaldt.

 

hadde nettop no i forrige uke beretløpet. så no går vi med rød trå og rød beret. får korporal stripene snart. det er slike ting som en i rekrutten bare drømmer, så når en endelig greier det så er det en fantastisk følelse.

bare gled deg, fantastisk periode til å teste en selv, møte nye folk og den slags :D

 

Bare så det er sagt... så er tobjorn_89 ganske stor og sterk :):p Så du burde trene litt om mp er noe du virkelig vil!

 

hehe... hilsen admass Bardufoss.... you know who I am torbjørn :p

 

Jeg venter bare på innkalling der jeg håper det står at jeg har kommet inn som MP! Husker noen ca hvor lang tid det var fra de fikk innkalling til innrykk?

Det skal i prinsippet gå 3 mnd fra du får innkallelse til du har innrykk.. men noen får det ikke før 2 mnd før... men det er minstetida!

Lenke til kommentar

and BTW!

 

SAMTILIGE har en forbedring i rekrutten. Fra første testen, til re-testen pleier de aller fleste å forbedre resultatene sine ganske mye!

Løp selv 3000m på 13:50 på testen, og 11:40 på retesten... blant annet.. så at resultatene dine er dårlige nå behøver ikke si at du ikke kommer inn... hvis man ligger veldig nærme snittet 2 på testen, bare mangler noen få push eller sitt ups er du så å si sikret å være med fram til retesten.

 

Men ingen score på de fysiske testene har noe å si om du ikke er skikket, eller ikke er den de leter etter..

Jeg var også på MP innrykket på sessvoll den 29 juli, men røyk ut helt i slutten.. etter helvetesuka, selv om jeg var med på den også. Dette fordi jeg ikke orket så mye å slikt.. (gikk 30 timer første dagen, I STREKK)

 

men ser nå at jeg angrer at jeg ikke ble MP, fordi det er en knall tjeneste! Alle andre avdelinger har som regel stor respekt for de som går med rød beret. Det er også derfor de krever litt av de som skal bære den!

 

Skal selfølgelig også stå åpen for spm. Bare å sende pm

Lenke til kommentar
Det skal i prinsippet gå 3 mnd fra du får innkallelse til du har innrykk.. men noen får det ikke før 2 mnd før... men det er minstetida!

Nuvel, folk har fått innkalling senere enn det også, tett opp til en uke eller to før innrykk, men da er det spesielle omstendigheter (typisk at de ber om å bli innkalt).

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke har forstått det feil så er det snakk om førstegangstjeneste som MP og ikke befalsutdanning. Trodde det kun var fysisk krav for utdanning i forsvaret og ikke en førstegangstjenest?

Da tar du skrekkelig feil :) Det er ingen fysiske krav for å få gjennomføre førstegangstjenesten, men forskjellige stillinger (og hele avdelinger) kan ha fysiske krav.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke har forstått det feil så er det snakk om førstegangstjeneste som MP og ikke befalsutdanning. Trodde det kun var fysisk krav for utdanning i forsvaret og ikke en førstegangstjenest?

Da tar du skrekkelig feil :) Det er ingen fysiske krav for å få gjennomføre førstegangstjenesten, men forskjellige stillinger (og hele avdelinger) kan ha fysiske krav.

 

Okei, jeg ønsket MP som førstevalg på sesjon og hvis jeg blir kalt inn så er det da noen fysiske krav for å fullføre skolen?

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke har forstått det feil så er det snakk om førstegangstjeneste som MP og ikke befalsutdanning. Trodde det kun var fysisk krav for utdanning i forsvaret og ikke en førstegangstjenest?

Da tar du skrekkelig feil :) Det er ingen fysiske krav for å få gjennomføre førstegangstjenesten, men forskjellige stillinger (og hele avdelinger) kan ha fysiske krav.

 

Okei, jeg ønsket MP som førstevalg på sesjon og hvis jeg blir kalt inn så er det da noen fysiske krav for å fullføre skolen?

Jepp... vil du inn i MP er det noen få krav å oppfylle...

 

3000 på 15 min

4 hangups

16 push

20 sit ups

Om jeg ikke husker helt feil...

 

Dette er jo seff minimum.. jo mer jo bedre stiller du... men skal holde så lenge du består!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hvis jeg ikke har forstått det feil så er det snakk om førstegangstjeneste som MP og ikke befalsutdanning. Trodde det kun var fysisk krav for utdanning i forsvaret og ikke en førstegangstjenest?

Da tar du skrekkelig feil :) Det er ingen fysiske krav for å få gjennomføre førstegangstjenesten, men forskjellige stillinger (og hele avdelinger) kan ha fysiske krav.

 

Okei, jeg ønsket MP som førstevalg på sesjon og hvis jeg blir kalt inn så er det da noen fysiske krav for å fullføre skolen?

Jepp... vil du inn i MP er det noen få krav å oppfylle...

 

3000 på 15 min

4 hangups

16 push

20 sit ups

Om jeg ikke husker helt feil...

 

Dette er jo seff minimum.. jo mer jo bedre stiller du... men skal holde så lenge du består!

Det der er jo ikke så gale, da. :) Men det jeg lurte på, kan man bruke linser i MP, eller må man ha perfekt syn?

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke har forstått det feil så er det snakk om førstegangstjeneste som MP og ikke befalsutdanning. Trodde det kun var fysisk krav for utdanning i forsvaret og ikke en førstegangstjenest?

Da tar du skrekkelig feil :) Det er ingen fysiske krav for å få gjennomføre førstegangstjenesten, men forskjellige stillinger (og hele avdelinger) kan ha fysiske krav.

 

Okei, jeg ønsket MP som førstevalg på sesjon og hvis jeg blir kalt inn så er det da noen fysiske krav for å fullføre skolen?

Jepp... vil du inn i MP er det noen få krav å oppfylle...

 

3000 på 15 min

4 hangups

16 push

20 sit ups

Om jeg ikke husker helt feil...

 

Dette er jo seff minimum.. jo mer jo bedre stiller du... men skal holde så lenge du består!

Det der er jo ikke så gale, da. :) Men det jeg lurte på, kan man bruke linser i MP, eller må man ha perfekt syn?

Ingen grunn til at man ikke kan bruke linser i MP :) du skal ikke akkuratt fly noe helikopter eller no :p

Men vårt kull hadde 15 min på gutta og 16:30 på jenter... kan hende de har sunket kravet på videre kull... det kan jeg ikke svare på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hvis jeg ikke har forstått det feil så er det snakk om førstegangstjeneste som MP og ikke befalsutdanning. Trodde det kun var fysisk krav for utdanning i forsvaret og ikke en førstegangstjenest?

Da tar du skrekkelig feil :) Det er ingen fysiske krav for å få gjennomføre førstegangstjenesten, men forskjellige stillinger (og hele avdelinger) kan ha fysiske krav.

 

Okei, jeg ønsket MP som førstevalg på sesjon og hvis jeg blir kalt inn så er det da noen fysiske krav for å fullføre skolen?

Jepp... vil du inn i MP er det noen få krav å oppfylle...

 

3000 på 15 min

4 hangups

16 push

20 sit ups

Om jeg ikke husker helt feil...

 

Dette er jo seff minimum.. jo mer jo bedre stiller du... men skal holde så lenge du består!

Det der er jo ikke så gale, da. :) Men det jeg lurte på, kan man bruke linser i MP, eller må man ha perfekt syn?

Ingen grunn til at man ikke kan bruke linser i MP :) du skal ikke akkuratt fly noe helikopter eller no :p

Men vårt kull hadde 15 min på gutta og 16:30 på jenter... kan hende de har sunket kravet på videre kull... det kan jeg ikke svare på...

Hehe, ok. Konge da! På PHS må man ha perfekt syn, enten naturlig eller ved laseroperasjon. Ingen korreksjon i form av linser eller briller tillatt, det var derfor jeg lurte. Takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
men ser nå at jeg angrer at jeg ikke ble MP, fordi det er en knall tjeneste! Alle andre avdelinger har som regel stor respekt for de som går med rød beret. Det er også derfor de krever litt av de som skal bære den!

 

Så-så, respekt var og ta..... Tja... Hardt i. Newsflash; MP er - av mine erfaringer - de mest forhatte soldatene i vårt langstrakte land. De med glitter på skuldra er heller ikke så stor fan, mtp fartskontrollene dere har i leirene.

 

Stå på, og gjennomfør opptaket. Vis ikke risikerer du den piss-tjenesten! Som b.la minibuss-sjåfør i Finnmark. Dog, mye PS-tjeneste. :-P

 

Vinrød beret, derimot...

Lenke til kommentar
men ser nå at jeg angrer at jeg ikke ble MP, fordi det er en knall tjeneste! Alle andre avdelinger har som regel stor respekt for de som går med rød beret. Det er også derfor de krever litt av de som skal bære den!

 

Så-så, respekt var og ta..... Tja... Hardt i. Newsflash; MP er - av mine erfaringer - de mest forhatte soldatene i vårt langstrakte land. De med glitter på skuldra er heller ikke så stor fan, mtp fartskontrollene dere har i leirene.

Bare useriøse soldater med dårlig holdning (og ikke minst dårlig systemforståelse) misliker MP-soldater.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...