Gå til innhold

Pushups verre for høye folk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mere skole, mindre trening/skrotløfting OZ... Enkel fysikk dette her!

 

 

kanskje du burde ta mer skole da det ikke er noe som heter MERE.. skal du først disse noen så sørg for å gjøre det ordentlig a? og ikke drite seg bokstavelig talt ut

 

edit: kanskje mer(e) skole på deg også og litt mindre wow-geeking..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Touché. Der tok du meg... Mere i stedet for mer. Så lenge man skriver på dialekt, ikke bruker stor bokstavbør og ikke er i nærheten av å kunne skrive en grammatisk korrekt setning bør man vel kanskje være litt mer ydmyk når man kommenterer andre sine skrivefeil?

 

Dessuten har du bolestandard på alle innleggene hvor folk prøver å forklare deg hvorfor du trekker gale slutninger, så jeg har egentlig ingen forhåpning om å komme gjennom til deg.

 

Lykke til med bygging av kropp, sikkert det området du har størst potensiale på...

Lenke til kommentar
ofte er høyere personer tyngre enn kortere personer, derfor burde de i den forbindelse ha mer muskelmasse... sånn grovt sett er vekt makt, derfor vi har forskjellige vektklasser i styrkeløft, en i 67.5 kg klassen kunne aldri konkurret jevnt med en i 90 kg klassen..

 

Det er vanskeligere for tyngre folk (høyere personer) å ta kroppshevninger enn lette folk (lavere personer), så hvorfor skal ikke dette også gjelde på push-ups?

Lenke til kommentar
ofte er høyere personer tyngre enn kortere personer, derfor burde de i den forbindelse ha mer muskelmasse... sånn grovt sett er vekt makt, derfor vi har forskjellige vektklasser i styrkeløft, en i 67.5 kg klassen kunne aldri konkurret jevnt med en i 90 kg klassen..

 

Det er vanskeligere for tyngre folk (høyere personer) å ta kroppshevninger enn lette folk (lavere personer), så hvorfor skal ikke dette også gjelde på push-ups?

 

har du i det hele tatt lest argumentene eller? tyngre folk har ofte større muskelmasse, derfor sterkere, derfor vi har vektklasser i styrkeløft..

 

Touché. Der tok du meg... Mere i stedet for mer. Så lenge man skriver på dialekt, ikke bruker stor bokstavbør og ikke er i nærheten av å kunne skrive en grammatisk korrekt setning bør man vel kanskje være litt mer ydmyk når man kommenterer andre sine skrivefeil?

 

Dessuten har du bolestandard på alle innleggene hvor folk prøver å forklare deg hvorfor du trekker gale slutninger, så jeg har egentlig ingen forhåpning om å komme gjennom til deg.

 

Lykke til med bygging av kropp, sikkert det området du har størst potensiale på...

 

du er latterlig du, bolestandard faktisk, åssen standard er det a? en standard som bolere har skrevet ned ? herregud, barnslig

Lenke til kommentar

kjenner ein dverg som tok 70 kilo i benk etter noken uker trening, begynte på 30 kg, det at løftelengda var 1/6 av min løftelengde hadde nok myyykje å sei.

 

Veier man meir når man er lengre er det gjerne muskler som veier, men på ein anna side har man dei ekstra musklene for å kompansere for at man veier ekstra mykje.

 

Ein er gjerne sterkare enn ein som er liten, men å løfte sin eigen vekt er vanskelegare og vanskelegare jo tyngre man blir. bare sjå på elefant og maur.

 

Jo, folk som er høge har meir kilo å løfte, lengre å løfte.

 

Dvergen eg nevnte tidlegare er heilt vill på armhevinger, trur ikkje han har noken begrensning på antall armhevinger. og det er ikkje snakk om noke ekstremtrening for å få det til.

 

Og når du OZ-racing seier det vektklasser i vektløfting, så kjenner eg ein av dei leiande vektløftarane i 18årsklassen i Noreg, han veier MYKJE meir enn meg, og er EKSTREMT mykje sterkare enn meg, men danker han godt ut i armhevinger, og det er nok fordi eg veier mindre, har kortare armar. og ja, han er svinsterk :)

 

 

Beklager for rotete post, skriver bare ting som dei kjem til meg :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mere skole, mindre trening/skrotløfting OZ... Enkel fysikk dette her!

 

 

kanskje du burde ta mer skole da det ikke er noe som heter MERE.. skal du først disse noen så sørg for å gjøre det ordentlig a? og ikke drite seg bokstavelig talt ut

 

edit: kanskje mer(e) skole på deg også og litt mindre wow-geeking..

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j. Det er du som driter deg ut, og ingen andre.

 

Slutt å være så forbanna usaklig. Hvorfor tror du det er lettere å ta pushups på knær?

For det første, lengre folk har lengre løftebane. Vi snakker statistikk, hvordan det er med tilfeldige folk. Selvfølgelig finnes det unntak, men det er nettopp det. Unntak.

Og selv om en lang person har lang brystkasse, så blir fortsatt momentet i albuleddet større, fordi armene er lengre. Dette er helt elementær mekanikk. Om du holder et 10kgs lodd ytterst på en halv meter lang stang i en viss vinkel, så er det mye, mye lettere enn om du holder det samme loddet ytterst på en meter lang stang. Den samme effekten gjør det tyngre for folk med lange armer å ta pushups.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er selv 195 og kassa er ikek store greiene... I forhold til kompisen min føles det urettferdig i gymmen når krava er de samme og han har en løftelengde som er halvparten av min =)

 

Men men det er bare å trene mer det, men generet sett vil jeg si det er noe tyngre for oss høye folk. (Men som det sies: Høye mennesker er de med høyest intellekt, så vi får ta det på det =P )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...