Gå til innhold

Pushups verre for høye folk?


Anbefalte innlegg

Ein fyr på 190cm vil ikkje ha armspenn på 150cm, og ein på 150cm vil ikkje ha armspenn på 190cm. Det vil vere få centimeter om å gjere, og alt for få til at du kan argumentere med korte personar med lange armar.

 

Sjå bildet som Kevlar posta over her, det viser normale proporsjonar på eit voksent menneske. Alle normale, friske personar vil havne innanfor den proporsjoneringa, og er du høg har du lengre armar enn ein som er lav - på heilt generell basis. Det er slik det vil vere. Ufattelig få har ei så stor brystkasse at det går drastisk ut over løftebana.

 

 

du har tydligvis ikke vært på ett ordentlig gym før.... brystkassa er noe av det som (ihvertfall jeg synts) er musklen som man ser best utvikling på... så lenge man har litt gener og trener riktig, så er det ikke sååå vansklig å få til en større kasse..

 

edit:

 

kan jo generalisere litt jeg også da:

 

Høyere = høyere vekt / mer muskelmasse ergo lettere å ta flere pushups

 

Lavere = lavere vekt / mindre muskelmasse ergo vanskligere å ta flere pushups

 

ser hvor dumt dette er? like dumt som ditt

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har tydligvis ikke vært på ett ordentlig gym før.... brystkassa er noe av det som (ihvertfall jeg synts) er musklen som man ser best utvikling på... så lenge man har litt gener og trener riktig, så er det ikke sååå vansklig å få til en større kasse..

 

edit:

 

kan jo generalisere litt jeg også da:

 

Høyere = høyere vekt / mer muskelmasse ergo lettere å ta flere pushups

 

Lavere = lavere vekt / mindre muskelmasse ergo vanskligere å ta flere pushups

 

ser hvor dumt dette er? like dumt som ditt

 

Nei, for du må ikkje ha ein relativt større muskelmasse av å vere høg. Derimot vil du få lengre armar av å vere høg. Du samanliknar relative mål med mine absolutte mål, som blir heilt absurd.

Lenke til kommentar

javel bare å være firkanta det, kunne egnetlig ikke brydd meg mindre.. da jeg vet hva jeg mener er rett...

 

dere får kjøre på... er så dårlig unnskylding at folk som er lengre skal ha det så vantittig tungt med å ta pushups og benk.... " er så lang så jeg greier ikke mer enn 80 i benk, er ikke rart dere som er lavere løfter så mye mer" så lei av å høre slike utsagn..

 

edit: som tydligvis kommer av folk som ikke har peiling..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Er da ikke noe som skal "avgjøres", denne ene variablen vi diskuterer gir lenger løftebane hos en normalt utviklet og proporsjonert person. End of discussion

 

Jeg mener fortsatt at momentet i albueleddet har mer å si enn lengden på løftebanen. (Men er enig om at begge deler vil gjøre armhevningen tyngre).

 

javel bare å være firkanta det, kunne egnetlig ikke brydd meg mindre.. da jeg vet hva jeg mener er rett...

 

dere får kjøre på... er så dårlig unnskylding at folk som er lengre skal ha det så vantittig tungt med å ta pushups og benk.... " er så lang så jeg greier ikke mer enn 80 i benk, er ikke rart dere som er lavere løfter så mye mer" så lei av å høre slike utsagn..

 

edit: som tydligvis kommer av folk som ikke har peiling..

 

Er ingen som har snakket om unnsykldinger her er det vel? Er det noen som slår deg i noe er det jo ingen unnskyldning at "kroppen min ikke er laget for å gjøre dette". Det er klart at litt trening har langt mer å si enn høyden. Og det er klart at i alle idretter er det kroppsfasonger som vil stille med en fordel.

Lenke til kommentar
javel bare å være firkanta det, kunne egnetlig ikke brydd meg mindre.. da jeg vet hva jeg mener er rett...

 

dere får kjøre på... er så dårlig unnskylding at folk som er lengre skal ha det så vantittig tungt med å ta pushups og benk.... " er så lang så jeg greier ikke mer enn 80 i benk, er ikke rart dere som er lavere løfter så mye mer" så lei av å høre slike utsagn..

 

edit: som tydligvis kommer av folk som ikke har peiling..

 

Dritings?

Lenke til kommentar

idiot?

 

Er da ikke noe som skal "avgjøres", denne ene variablen vi diskuterer gir lenger løftebane hos en normalt utviklet og proporsjonert person. End of discussion

 

Jeg mener fortsatt at momentet i albueleddet har mer å si enn lengden på løftebanen. (Men er enig om at begge deler vil gjøre armhevningen tyngre).

 

javel bare å være firkanta det, kunne egnetlig ikke brydd meg mindre.. da jeg vet hva jeg mener er rett...

 

dere får kjøre på... er så dårlig unnskylding at folk som er lengre skal ha det så vantittig tungt med å ta pushups og benk.... " er så lang så jeg greier ikke mer enn 80 i benk, er ikke rart dere som er lavere løfter så mye mer" så lei av å høre slike utsagn..

 

edit: som tydligvis kommer av folk som ikke har peiling..

 

Er ingen som har snakket om unnsykldinger her er det vel? Er det noen som slår deg i noe er det jo ingen unnskyldning at "kroppen min ikke er laget for å gjøre dette". Det er klart at litt trening har langt mer å si enn høyden. Og det er klart at i alle idretter er det kroppsfasonger som vil stille med en fordel.

 

 

er det ingen som unnskylder seg her? har du i det hele tatt lest tråden? i første post sier han at åpenbart "svakere" korte personer tar flere pushups, fordi han er en lang tynn person...

Lenke til kommentar
er det ingen som unnskylder seg her? har du i det hele tatt lest tråden? i første post sier han at åpenbart "svakere" korte personer tar flere pushups, fordi han er en lang tynn person...

 

Jeg oppfatter det ikke slik. Jeg oppfatter det som at han lurer på om det er en sammenheng. Jeg (og flere andre her) mener det er en sammenheng og at det kan forklare slike ting. Akkurat som at trådstarter er en stor person (2m) forklarer hvorfor han er sterkere enn de lave personene. Trådstarter er ikke sterkere enn de andre personene fordi han er et muskelberg, men fordi når man er 2 m og veier (tall tatt ut av luften) 85-90kg er man (generelt) sterkere enn en kar på 170 som veier 65 kg.

 

Jeg har selv hatt denne diskusjonen med andre før, men har aldri følt behov for å bruke argumentene som unnskyldninger for egne prestasjoner. Derfor oppfatter jeg ikke trådstarters nysgjerrighet slik du gjør. Det kan virke som du også har vært i tilsvarende diskusjon tidligere og kommer inn med en forutinntatthet om hvordan ting er.

 

Det må kunne gå an å diskutere ting som i bunn og grunn kommer ned til ren fysikk uten at man hisser seg opp.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

jeg oppfatter det sånn at han vil ha en unnskyldning for at han tar færre pushups, siden han åpenbart er sterkere enn folk som tar flere men mindre... og det er tåpelige unnskyldninger, er lut lei av å høre folk som whiner over at de ikke kan ta mye i mark bøy benk fordi kroppen setter begrensinger for det.. alt går bare man vil..

Lenke til kommentar
jeg oppfatter det sånn at han vil ha en unnskyldning for at han tar færre pushups, siden han åpenbart er sterkere enn folk som tar flere men mindre... og det er tåpelige unnskyldninger, er lut lei av å høre folk som whiner over at de ikke kan ta mye i mark bøy benk fordi kroppen setter begrensinger for det.. alt går bare man vil..

 

Jeg er enig i det at om man trener så vil treningen har langt mer å si enn kroppsbygningen i utganspunktet.

 

Men er du uenig med trådstarters hypotese, eller er du bare lei av å høre om den? Jeg har ikke hørt noen gode argumenter fra deg for hvorfor hypotesen hans er feil.

Lenke til kommentar

Men her snakker vi om å løfte sin egen kroppsvekt, ikke om en vektstang som er x kg.

 

Slik jeg tenker:

De fleste er enige om at armhevninger og pushups er en grei måte å teste styrken til en person. Dette nettopp fordi at en stor person som i utgangspunktet er sterkere må løfte relativt mer enn en lett liten spjeling.

Greit at den ene er 90 kg og den andre er 60, men 90kgspersonen må løfte (en andel av) 90kg x ganger, mens 60kgs personen er i en annen vektklasse og løfter bare (en andel av) 60kg.

 

Men det man da ikke tar hensyn til er slike ting som:

-Plassering av tyngdepunkt (overkroppen er tyngre enn leggene)

-Lengre løftebane

-Større moment i albueledd.

 

Jeg er fortsatt etter å ha listet opp disse tingene en tilhenger av at armhevninger og hangups er en god måte å teste styrken til en person og å kunne sammenligne resultater uavhengig av kropssfasong.

 

edit:div fix

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...