Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjermer etter nyinstallert XP SP2 + nyoppdatert SP3


Anbefalte innlegg

Velger å lage en ny post på dette da jeg ikke har fått svar i en annen post hvor noen andre hadde liknende problemer.

 

Jeg har fremdeles ikke fått PCen på beina etter at Windows XP SP3 ble lansert. Maskinvaren min består av AMD-prosessor og Asus A8N32-Deluxe-hovedkort. Jeg har lest at disse to komponentene kombinert med SP3 er en dødbringende kombinasjon, men det virker som om folk har fått ting til å fungere allikevel.

 

Mitt problem var lenge at jeg måtte trykke F8 under oppstart og deaktivere omstart, ellers fikk jeg konstant reboot uansett om e valgte vanlig modus eller sikkermodus.

 

Så tok strømforsyninga mi kvelden, og da jeg fikk satt inn enn ny dukket grønnskjermer(!) opp som fortalte om alvorlige feil( STOP 0x0000007E)

Valgte da å formatere hele harddisken for så å installere Windows igjen.

 

Første omstart etter at SP3 var lagt inn igjen skjer dukker det opp BSOD(STOP 0x000000A5) Disse blåskjermene kunne jeg en stund overse ved å trykke F8 og velge feilsøkingsmodus. Ingen andre valg hjalp. Nå derimot fungerer ingen av valgene, de gir samme BSOD. I ca 2 % av tilfellene jeg starter maskinen så kommer jeg inn i Windows, og dette er kanskje en underdrivelse.

 

Har prøvd å oppdatere BIOS, det førte til at PCen aldri begynte å boote Windows

Har prøvd å slå av APN i BIOS, det samme skjedde

Har prøvd å trykke F7 mens Windows-CDen booter, da kommer en ny feilmelding(STOP 0x00000019)Det må også nevnes at denne feilmeldingen hører hjemme i Server 2003!

Har prøvd å slå av ACPI via gjennoppretting fra CD, får ny feilmelding (STOP 0x0000007B)

Har prøvd å kjøre en slipstream versjon av XP med SP3, men den ville ikke boote.

 

PCen har virka dønn solid siden jeg fikk den for godt over ett år siden. Jeg tror heller ikke at problemet er hardware-relatert ettersom PCen ikke har vært endret på med unntak av strømforsyning.

 

Håper at det er noen som kan gi meg noen tips, siste utvei er kontakt med Windows, og det vil jeg helst slippe dersom jeg kan! Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil jeg miste sikkerhetsoppdateringer dersom jeg lar være å installere SP3, eller spiller det ingen rolle?

 

Vil jo uansett være utrolig kjipt at Microsoft har lansert en oppdatering til et globalt program som gjør at flere brukere får problemer. Håper at det blir gjort noe med dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat samme problemet selv, installerte SP3 på min maskin som har et A8N32-SLI Deluxe HK og en AMD XP4000 CPU. Dritt irriterende, har prøvd å reparere ved hjelp av den lille guiden som er i linken her: http://www.tipandtrick.net/2008/windows-xp...gdi32dll-error/

 

Men det hjalp ikke i det hele tatt. Ville også bli veldig glad om noen vet noe mer om dette problemet og har noen mulige løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...