Gå til innhold

Bruke skjerm som søker på Canon EOS 450D?


Anbefalte innlegg

Vi har nylig kjøpt oss CANON 450D. Så har vi da ikke funnet ut av om vi kan se i skjermen når vi tar bilder eller om vi må bruke linsa hele tiden. Noen her inne som kan hjelpe??

Endret av Haraldson
Emnetittel endret fra lite beskrivende produktnavn i store bokstaver til et fullverdig spørsmål med vanlig casing.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du. Du må aktivere det, og det finner du i menyen, les brukermanualen for å finne ut hvordan.

 

Men jeg vil anbefale å bruke søkeren mest mulig. Det er bedre på nesten alle måter, spesielt viktig er det at det er mye mer stabilt, du vil også få et mye bedre søkerbilde når det er mye lys ute o.l.

 

LiveView er praktisk å ha, men ikke bruk det som erstatning for søkeren.

 

Og les manualen, jeg kjenner pressefotografer med ti år i faget som legger nye kamera fra seg og leser bruksanvisningen før de i det hele tatt bruker det.

Lenke til kommentar

Jeg har fotografert i nærmere 30 år, og etter at kameraene ble elektroniske har jeg alltid lest manualen før jeg har begynt å jobbe med det. Det synes jeg også at dere mindre erfarne bør gjøre, isteden for å spørre om andre gidder å lese den for seg.

 

Jeg vil også anbefale deg å lære deg litt mer om fotografering generelt. Du har åpenbart null kunnskaper om fotografering. En god start er kompendiet til Per Otto som du finner som sticky under Fotografering. Men så grønn som du er så vil jeg anbefale å gå til innkjøp av Scott Kelbys to bøker for nybegynnere. Du får dem i dobbeltpakke for ca 350 på Japan Photo.

 

Lykke til. Du står foran en kreativ, inspirerende og litt frustrerende høst. Tar du fotograferingen alvorlig (noe du bør gjøre når du ikke har valgt markedets billigste modell), så er det lurest å begynne med litt lesing på sengekanten samtidig som du lærer deg å bruke kameraet ditt. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
LiveView er praktisk å ha, men ikke bruk det som erstatning for søkeren.

 

Enig,ser det heller som et tillegg for bruk i enkelte situasjoner,men det kan aldrig erstatte søkeren .

 

 

Hva jeg bruker min tid til er vel opp til meg.

 

Selvsagt,men spør en om råd så må man vel tolerere svar :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...