Gå til innhold

Vurderer kjøp av CERWIN-VEGA CLS-215.


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Sitter hjemme idag med ett eller annet Yamaha forsterker greier og noen helt greie høytallere og en aktiv yamaha subb..

 

Tenkte på å kanskje kjøpe CERWIN-VEGA CLS-215, da jeg har hørt at dette er noe av det beste du får når det er party dunk dunk som skal spilles?

Jeg elsker høy musikk og elsker å få slike bass slag i brystet når bassen slår, så vil ha det beste som passer for meg.

 

CERWIN-VEGA CLS-215 koster 8.996;-

CERWIN-VEGA CLS-15 koster 6.996;-

 

Hvor mye forskjell er det på disse to?

Spiller 215 så mye bedre, så de ekstra 2000;- er verdt det?

 

Om jeg kjøper en av de som er nevnt, da burde jeg vel også kjøpe en forsterker eller en reciver itilegg som kan dra høytallerene?

 

Om noen kunne funnet en forsterker, samt satt opp et par gode høytallere og sumert opp pris, så hadde det vært hyggelig..

 

PS. ikke noe posting om at det og det merke suger UTEN en god grunn..

 

Ser frem til positive svar fra folk med erfaring =)

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maks effekt på CLS-215 er 500 watt så reknar med ein 3-400 watt skal holde.. Kan jo alltids gå opp til 6-700 for å vere sikker for elementa sin del men trur ikkje det er nødvendig. Høgtalarane er jo veldig lettdrevne.

 

EDIT:

Denne forsterkaren kan drive høgtalarane lett, til ein billeg penge.

Endret av Actrm
Lenke til kommentar
CLS-215 har 2 15" basselementer per høytaler

CLS-15 Har 1 per høytaler

 

Det er jo standard å han en kraftig NAD forsterker til dem også :p

 

Det har jeg forstått ja.. =p Men er det verdt 2000 ekstra for 2 stk ekstra basselementer? Blir det mye bedre trøkk i musikken?

 

Uten at jeg vet hvilken Yamaha-receiver du har, tviler jeg på at den greier å drive CV-215.

 

Det vil den absolutt ikke klare.. Den vil nok klare å spille litt, kjører pent en 800 wats subb ( Bil ) på den idag, og er ikke noe problem å guffe opp..

 

Maks effekt på CLS-215 er 500 watt så reknar med ein 3-400 watt skal holde.. Kan jo alltids gå opp til 6-700 for å vere sikker for elementa sin del men trur ikkje det er nødvendig. Høgtalarane er jo veldig lettdrevne.

 

EDIT:

Denne forsterkaren kan drive høgtalarane lett, til ein billeg penge.

 

Den forsterkeren var ikke så veldig veldig billig nei, men når man først kjøper ordentlig høytallere, og en god forsterker itilegg, så burde da det holde flere år vel?? Det er vel god kvalitet på dette greiene vel?=D

 

Om jeg venter 1 år med å kjøpe dem, er dem forsatt tilgjenglig?? Hvor lenge tror dere dem vil være på markedet??

Lenke til kommentar

Ytelsen på forsterkaren er heilt overlegen i forhold til prisen. CLS-215 har vore på markedet lenge og vil sikkert vere der ei stund til. Trur ikkje Cerwin Vega sluttar å produsere dei med det føste. I tilfelle skulle det ikkje vere noko problem å få tak i brukt.

 

Invisterar du i godt utstyr vil dette holde i mange år med normal bruk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
En forsterker som gir 1500 ekte watt i 8 ohm koster nok en god slant, vil jeg tro, hehe.

Når vi snakkar PA forsterkarar skal det faktisk ikkje så mykje til vist ein kjøpe noko av det billigare på markedet. PA er laga for å spele høgt å ikkje ha spessielt god lyd. STK VS-40 2008 leverar 2*1250W i 8 ohm og kostar ca 10-11 000 vist du får ein bra pris.

Kassa veg over 15kg så her e det plass til ein "liten" trafo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...