Gå til innhold

Kjøpt AMD XP CPU hos komplett.no i det siste?


brune-ha

Anbefalte innlegg

Min drit t-bread A, kommer ikke til 1850mhz engang :(  

Hvor lang tror dere jeg kan komme med en xp 2400

men PC2700 twnmos og Asus A7N8X?

Alt avhenger av kjølingen du har.. Alt fra 2,2 til 2,4->

PS: fikk min XP2200+ opp i stabile 2,1Ghz :D

XP2200+ til 2.1, er det så mye?

Eller var det t-bread a?

Har Swiftech med 27db papst, ganske bra for å være luft :)

Jepp, TbredA.. Med en vcore på 2,1 :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen måte å finne ut av (all) den inforen som står på cpu (stepping osv) uten å måtte se på den fysisk?
trokke webshoppen gidder å sjekke det for deg assa, de selger haugevis uansett :p

Tenkte mer på at jeg ikke gidder å demontere kjøleren min for å sjekke om jeg har t-bread A eller B.

Lenke til kommentar
Og hvordag finner jeg ut om jeg har tbred a eller b? står det på cpuen et sted (har ikke sett etter selv, er for lat til å åpne kabinettet og løfte på kjøleren...) :wink:

 

Mener ikke være ekkel med deg, men hvis du ikke gidder det har du IMHO strengt tatt ikke bruk for å vite det heller... :)

Lenke til kommentar

Bestilte en XP1700+ fra itbutikken med varenr "AX1700DMT3C"

Høres det bra ut eller?

 

Den kom inn på lager i forrige uke. Har ventet på den i ca to uker. Sjansen for at det er en nyere stepping skulle vel da være til stede?

 

:roll: håper :roll:

 

DrErling

 

EDIT: (fra overclockers.com)

 

If the website you're ordering from shows an order code of AX1700DMT3C, that's a Palomino.

 

If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DLT3C, that's a Thoroughbred A.

 

If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DUT3C, that's a Thoroughbred B.

 

 

uffda... Det var kjedelig. Palomino...

Lenke til kommentar
MEN SÅ!!! --->  :woot:  

 

Kom pakken! Der står det ADXA1700DUT3C hvilket betyr Tbred. Ikke A, men TbredB!!! WOOOOOOOOOHOOOOOO!

 

http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php

et script som sjekker cpu sier at min xp1700 er en downgraded 2500+!

 

 

DETTE KAN JEG LIKE!

 

Jeg mener ikke å rope, men jeg blir litt ekstatisk...

 

Dr3

 

Du har alså en barton som er nedgradert til en Tbred B.. hehe

Det var alt jeg trengte å høre for å konkludere med at det scriptet bare er tull.

Lenke til kommentar
MEN SÅ!!! ---> :woot:

 

Kom pakken! Der står det ADXA1700DUT3C hvilket betyr Tbred. Ikke A, men TbredB!!! WOOOOOOOOOHOOOOOO!

 

http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php

et script som sjekker cpu sier at min xp1700 er en downgraded 2500+!

 

 

DETTE KAN JEG LIKE!

 

Jeg mener ikke å rope, men jeg blir litt ekstatisk...

 

Dr3

 

Du har alså en barton som er nedgradert til en Tbred B.. hehe

Det var alt jeg trengte å høre for å konkludere med at det scriptet bare er tull.

Høres veldig rart ut!

Ettersom at XP2500+ er Barton og har 512kb L2 Cache og vanlig XP har kun 256kb :shrug:

Eller er jeg helt på gjorde?

Lenke til kommentar
Min drit t-bread A, kommer ikke til 1850mhz engang :(

 

Er det nå jeg skal fortelle om min xp1600+ (Palomino ja!) som klarer 1800mhz stabilt med luftkjøling? :D

 

Oj oj oj. Min gamle 1600+ greide fint 1900 stabilt med ja: luftkjøling. Men den gikk jo adundas da lynet slo ned. Ganske gøy det igrunn. Andre gang jeg oppgraderer pga lynskade i løpet av ett år. :D

Lenke til kommentar
MEN SÅ!!! ---> :woot:

 

Kom pakken! Der står det ADXA1700DUT3C hvilket betyr Tbred. Ikke A, men TbredB!!! WOOOOOOOOOHOOOOOO!

 

http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php

et script som sjekker cpu sier at min xp1700 er en downgraded 2500+!

 

 

DETTE KAN JEG LIKE!

 

Jeg mener ikke å rope, men jeg blir litt ekstatisk...

 

Dr3

 

Jeg sjekket min 1700+ JIUHB 0304 og fikk samme svaret som deg.. XP2500+. Dette sier litt om scriptet siden en CPU ikke kan bli nedgradert til en Tbred fra en Barton (2500+ finnes bare med barton kjerne) da den har en helt annen kjerne. Tror nok vedkomende som har laget det scriptet har noen bugs han må rette på.

 

Selv så tror jeg ikke noen CPU´er blir nedgradert. Jeg tror alle blir laget like, og at det er etterspørslen som avgjør hvilken hastighet de selges med. (det finnes selvsagt CPU´er som blir laget med en feil som gjør at de ikke klarer høy hastighet, og derfor selges som low end cpu´er, men dette er ikke utgangspunktet.)

Lenke til kommentar

Hadde alle CPU vært laga med samme grunnlag så hadde de nok overkloket på samme måten, og steppingen hadde ikke hatt noe å si for OC egenskaper.

Leste at det er en del av de lav end CPU som er nedgradert for å møte etterspørselen. De klarte visst ikke å produsere nok av de lav end CPU-ene.

 

Staljin

Lenke til kommentar
de spesifiserer bare tbred, ikke tbred a eller tbred b, vesentlig forskjell i overklokkingsegenskaper. (han vil kjøpe en tbred b athlon xp 1800 til 500kr og klokke til xp 2600+ hastigheter tipper jeg ;) )

Var det jeg mente, takk.

Men forventer ikke å komme opp i XP 2600+ hastgihet :smile:

Neon som har kjøpt?

 

jeg har en tbred-a xp 1800 på a7n8x dx med xms 3500 ram.

 

Jeg kjører litt ustabilt på 2.000mhz (cpu temp er ikke så ille som chipset temp, trenger ei vifte til eller en vassere kjøler til nf2 chippene, har ellers ikke noen andre vifter enn psu & cpu vitene (det er 3 stk) i ett lite lukket midi tower.)

 

Men xp 1800 (1.533mhz) er rask til det meste, holder fint følge med p4 2.4 i de aller fleste spill (med like grafikkkort)

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...