Gå til innhold

Kjøpt AMD XP CPU hos komplett.no i det siste?


brune-ha

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge min 1700+ JIUHB 0304 (Tbred B) . Jeg har bare brukt en skikkelig elendig alu kjøler på den, så jeg har ikke fått så mye ut av den. Men kan garantere den til over 2 Ghz nesten uansett hva slags vifte man bruker. Regner med at man kommer en del over det med en litt mer anstendig kjøler. Den er vel ca 4 uker gammel nå.

 

Grunnen til at jeg skal bytte er at jeg har bestilt meg en ny en, og vil teste barton også.

 

Edit: Selger også et KT3 Ultra2 og en Palomino XP1700+ AIOGA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal selge min 1700+ JIUHB 0304. Jeg har bare brukt en skikkelig elendig alu kjøler på den, så jeg har ikke fått så mye ut av den. Men kan garantere den til over 2 Ghz nesten uansett hva slags vifte man bruker. Regner med at man kommer en del over det med en litt mer anstendig kjøler.  Den er vel ca 4 uker gammel nå.  

 

Grunnen til at jeg skal bytte er at jeg har bestilt meg en ny en, og vil teste barton også.

Hvor mye skal du ha?

Lenke til kommentar

palomino er sær på overklokking det vet alle...

 

har klart å få hele 70 mhz mer stabilt ut av min xp1600 med en NQ silent ice vifte som bare er silent og ikke videre ice'ete, idle 48 load 54 (tror jeg) og da regner jeg ikke med "core" måleren i bios som viser ca 65 grader, men den tar ikke sisoft sandra med, så da vet jeg ikke om den måleren er extra på kortet mitt eller noe i den duren, den sandra viser er "surface" og stemmer med bios

 

har etterhvert fått med meg at t-bred A er dårligere enn B også, er jeg ikke flink?

 

mene dere...finnes det amd xp prosessorer som ikke har låst multiplyeren sin når den kommer fra butikken?

Lenke til kommentar
Ca. hvor mye er en brukt 1700+ AIHUB verdt?

 

1700+ AIUHB? finnes de? Trodde Axxxx var 2100+ eller høyere jeg.

(Jxxxx med MP 5,5-12,5 og Axxxx med MP 13-22 ??? ) :)

 

palomino er sær på overklokking det vet alle...

 

Den plominen jeg skal selge klarer over 1,7 med 1,8vcore. På 1,85v så har jeg kjørt den på 1826Mhz uten å merke noe ustabilitet.

Lenke til kommentar
Ca. hvor mye er en brukt 1700+ AIHUB verdt?

 

1700+ AIUHB? finnes de? Trodde Axxxx var 2100+ eller høyere jeg.

(Jxxxx med MP 5,5-12,5 og Axxxx med MP 13-22 ??? ) :)

 

palomino er sær på overklokking det vet alle...

 

Den plominen jeg skal selge klarer over 1,7 med 1,8vcore. På 1,85v så har jeg kjørt den på 1826Mhz uten å merke noe ustabilitet.

 

Mente du palemino?

 

1700+

 

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX1700DMT3C, that's a Palomino.

 

TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DLT3C, that's a Thoroughbred A. Update 3/28/03: It appears that from week 8 of 2003 and afterwards, there are 1.5V TBredBs with the same code.

 

All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB."

 

TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DUT3C, that's a Thoroughbred B.

 

If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB.

Lenke til kommentar
Jeg har sett hva oc.com skriver jeg også.. men siden jeg ikke har hørt om Axxxx stepping, så tviler jeg litt på at de eksisterer. :shrug:

 

Og ja, jeg mente Palomino. En liten staveleif bare :)

Ok, var ikke sikker på om du hadde lest hva de hadde skreet, selv om jeg trodde at en OC som deg ville selvsagt vært der :)

Lenke til kommentar

Det var da som svarte da. Jeg tenkte en liten stund at det var litt merkelig at det sto XP2500+ i det scriptet...

Det er ikke barton hvertfall. Det er 256L2 cache på den. Coren er TbredB, så jeg kan jo alikevel være heldig og klokke litt på den.

 

Jeg nappa nettopp ut ene 512mb brikken i håp om å nå høyere fsb. Ligger nå på 150mhz. Har kjørt ørten tester så det er stabilit. Men hvordan i allverden får jeg stilt opp multiplieren høyere enn 14? Må jeg modde selve cpu`en for å få dette til?

 

Uten å stille noe på fsb så er xp2000+ det eneste jeg har klart å overklokke til. Prosessoren er hvertfall god til mere en det!

 

DrE :grumpy:

Lenke til kommentar

Hmmm nå har jeg hvertfall passert xp2200+, men sliter med multiplier...

Har 12,5*150=1880mhz.

 

Får ikke stilt multiplier høyere enn 12,5 virker det som.

 

Er det teknisk mulig å kjøre fsb på 166 på dette kortet, og samtidig kjøre minnet synkront på 2*166? Minnet er jo på spec da, men takler hovedkortet dette?

 

hmmmm.... I wonder. Tør ikke prøve heller. Har ikke råd til å erstatte utstyr nå.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Hmmm nå har jeg hvertfall passert xp2200+, men sliter med multiplier...

Har 12,5*150=1880mhz.

 

Får ikke stilt multiplier høyere enn 12,5 virker det som.

 

Er det teknisk mulig å kjøre fsb på 166 på dette kortet, og samtidig kjøre minnet synkront på 2*166? Minnet er jo på spec da, men takler hovedkortet dette?

 

hmmmm.... I wonder. Tør ikke prøve heller. Har ikke råd til å erstatte utstyr nå.

 

:roll:

 

Jeg kommer ikke på noen kort der det ikke lar seg gjøre å kjøre minnet og FSB synkront, så det er jeg ganske så overbevist om at går.

 

Hva slags HK har du forresten?

Lenke til kommentar

:woot:

 

Vel, nå surfer jeg av gårde på 12*166=2000mhz! Og det på en XP1700+!

Jeg må si meg fornøyd. PCmark2002 og 3Dmark2001se funker fett.

 

XP1700@XP2400 er en grei investering!

 

Nå må jeg komme meg til helvette inn i BIOS og overklokke mere!!!

Spenning? Jeg har på 1,675V nå. Er det mye eller lite for en xp2400+?

 

DrErling

 

EDIT:

btw MSi kt3 ultra (MS6380E r1.1), 512mb TwinMos pc2700.

Lenke til kommentar
man pleier vel å få det man bestiller?

Nei som regel får man noe helt annet. Og helst noe som er MYE dyrere enn det du bestilte. Hvorfor tror du folk er så skeptiske mot netthandel? Fordi når dem bestiller en genser får dem en kald McChicken Meny fra Mc'ern. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...