Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på Internett


Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke inn på Internett! Når jeg skriver inn en adresse i nettleseren får jeg bare beskjed om at webområdet ikke kan vises.

 

Jeg har en Acer aspire 1641 maskin. For trådløs forbindelse bruker jeg Intel PROSet/Wireless. Modemet er et Speedtouch multimodem ST780WLT. Jeg har forsøkt å bruke windows til å administrere forbindelsen, men med samme resultat. Andre pc'er kommer inn på nettet uten problem. Jeg har det samme problemet uansett om jeg bruker IE eller Opera.

 

PC'en finner nettverket uten problemer og viser at det er koblet til nettverket. Det er skrevet inn riktig krypteringsnøkkel. Egentlig skulle alt fungere. Jeg finner bare ikke ut hva som er feil.

 

Håper på at det er noen som har noen forslag om hva jeg bør prøve. :ermm:

Endret av ttsam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer ikke inn på Internett! Når jeg skriver inn en adresse i nettleseren får jeg bare beskjed om at webområdet ikke kan vises.

 

Jeg har en Acer aspire 1641 maskin. For trådløs forbindelse bruker jeg Intel PROSet/Wireless. Modemet er et Speedtouch multimodem ST780WLT. Jeg har forsøkt å bruke windows til å administrere forbindelsen, men med samme resultat. Andre pc'er kommer inn på nettet uten problem. Jeg har det samme problemet uansett om jeg bruker IE eller Opera.

 

PC'en finner nettverket uten problemer og viser at det er koblet til nettverket. Det er skrevet inn riktig krypteringsnøkkel. Egentlig skulle alt fungere. Jeg finner bare ikke ut hva som er feil.

 

Håper på at det er noen som har noen forslag om hva jeg bør prøve. :ermm:

 

Skudd i blinde: Sjekk om IE er satt til arbeid frakoblet? På Fil->Arbeid frakoblet

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke inn på Internett! Når jeg skriver inn en adresse i nettleseren får jeg bare beskjed om at webområdet ikke kan vises.

 

Jeg har en Acer aspire 1641 maskin. For trådløs forbindelse bruker jeg Intel PROSet/Wireless. Modemet er et Speedtouch multimodem ST780WLT. Jeg har forsøkt å bruke windows til å administrere forbindelsen, men med samme resultat. Andre pc'er kommer inn på nettet uten problem. Jeg har det samme problemet uansett om jeg bruker IE eller Opera.

 

PC'en finner nettverket uten problemer og viser at det er koblet til nettverket. Det er skrevet inn riktig krypteringsnøkkel. Egentlig skulle alt fungere. Jeg finner bare ikke ut hva som er feil.

 

Håper på at det er noen som har noen forslag om hva jeg bør prøve. :ermm:

 

Skudd i blinde: Sjekk om IE er satt til arbeid frakoblet? På Fil->Arbeid frakoblet

 

Takk for svar. Nei, det er ikke det.

 

Problemet har tydeligvis ikke noe med den trådløse forbindelsen å gjør da jeg heller ikke kommer inn ved å bruke nettverkskabel.

Lenke til kommentar
start-kjør:

 

Skriv cmd

 

Skriv ipconfig i vinduet som har kommet frem, post her det som kommer på skjermen.

 

Hei, det som kommer frem er følgende:

 

C:\Documents and Settings\Harald>ipconfig

 

Windows IP-konfigurasjon

 

 

Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lan

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.0.3

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . : 10.0.0.138

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling 6:

 

Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet

 

C:\Documents and Settings\Harald>

Lenke til kommentar
Legg inn driver til nettverkskort pånytt.

 

Hei. Jeg har lagt inn driver til trådløst nettverkskort på nytt, uten at det hjalp, men kan jo selvfølgelig legge inn driver til nettverskortet også..

 

Jeg vil tippe det er noe galt med DNS. Prøv å gå inn på en ipadresse, <a href="http://193.69.165.21" target="_blank">http://193.69.165.21</a> (vg)

Hvis du kommer inn på ipadressen, er det mulig du må sette dns adressen manuelt i innstillingene.

 

hmm. Jeg kommer ikke inn med ipadressen heller, i browseren. Men når jeg i kommandovindu skriver

ping www.vg.no

så får jeg opp ipadressen 193.69.165.21. Det betyr vel at jeg kommer ut på nettet, eller?

Endret av ttsam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...