Ghaundan Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Holder på å prøve å avslutte ett langt game i Medieval 2 Total War som engelskmenn, siden jeg er på storoffensiv går det mye i fotsoldater for å kunne beleire byer og fort. Jeg var ganske lei av Armored Swordsmen, ikke at de var noe spesielt dårlig, det var bare at de virket som en mye mer defensiv enhet enn jeg ville ha. Så tittet jeg på mine dismounted english knights, mye mindre armor men mye mer attack. Flott tenkte jeg, og begynte å ruste opp flere hærer med dette, armored swordsmen(noe må ta støyten), litt kavaleri, bueskyttere og kanoner og alt virket fantastisk... Helt til jeg da faktisk prøvde disse evneveike pusslingene, noe er alvorlig talt galt med disse troppene. Jeg sender de opp i tårn og ut mot milita crossbowmen, og de taper. Hvordan er dette mulig i det hele tatt? De taper faktisk noe helt forferdelig, skal det være slik? Om de tapte mot gode enheter kunne jeg tålt det, men å tape mot milita enheter som på toppen av det er crossbowmen blir litt mye å svelge.
alinor Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Nå er jo en crossbolt fra en crossbow noe ekstremt sterk på kort avstand, men jeg skal ikke si for mye. Vil kanskje tro at det skal være sånn.
Shicca Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har et generelt inntrykk fra Medieval 2 at Militia er i overkant "sterk" sett i forhold til proffe soldater, og de engelske knekter eier i tillegg ikke defence...
Ghaundan Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Skrevet 2. oktober 2008 Nå er jo en crossbolt fra en crossbow noe ekstremt sterk på kort avstand, men jeg skal ikke si for mye. Vil kanskje tro at det skal være sånn. Det er snakk om nærkamp, når de står der med en liten smørkniv. De har lavt defence, ja. Men jeg håpet å kunne bruke disse som mer aggressive troppers. Armored swordsmen som soaker, med dismounted english knights som shock tropper. Det ser ut som de planene må skrapes.
Frohman Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Send aldri Dismounted English Knights på murer. Alltid sverd på murer, halberds, spyd, bills osv. på bakken.
Ghaundan Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Skrevet 4. oktober 2008 Vel Frohman, saken er at de taper uansett hvor jeg putter de. Med mindre de er i stort overtall etc....
Frohman Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Vel Frohman, saken er at de taper uansett hvor jeg putter de. Med mindre de er i stort overtall etc.... Prøv å sett de som support unit. Bruk de til å forsvare flankene, forsterke svekkede deler av frontlinjen, bruk de til flanking osv. Funker bedre enn billmen til nevnte rolle, i allefall til man får heavy billmen.
Bagh Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 At de taper mot militia på murer er ingen overraskelse. Alle fotsoldater som er på en mur og beskytter får en wallbonus (defence) og blir således veldig gode for forsvar.
Rottestyggen Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Høres ut på meg som at du spiller medieval 2 upatchet. Da jeg kjøpte spillet da det først kom ut hadde jeg akkurat samme problemet. Etter leting på forum og testing ved hjelp av custom battles viste det seg at units med visse tohåndsvåpen(tohånds-sverd/økser og den øksa/hammeren eller whatever det er som english knights bruker) gjorde så mye som null skade bortsett fra "charge" angrepet i begynnelsen av nærkamp, og ville derfor bli slaktet ned som kyllinger i en lengre kamp uansett motstander. Anbefaler deg å laste ned siste patch fra hjemmesiden til medieval 2 da det fikser denne bug'en + mye mer. Håper det var til hjelp
Shicca Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Høres ut på meg som at du spiller medieval 2 upatchet. Da jeg kjøpte spillet da det først kom ut hadde jeg akkurat samme problemet. Etter leting på forum og testing ved hjelp av custom battles viste det seg at units med visse tohåndsvåpen(tohånds-sverd/økser og den øksa/hammeren eller whatever det er som english knights bruker) gjorde så mye som null skade bortsett fra "charge" angrepet i begynnelsen av nærkamp, og ville derfor bli slaktet ned som kyllinger i en lengre kamp uansett motstander. Anbefaler deg å laste ned siste patch fra hjemmesiden til medieval 2 da det fikser denne bug'en + mye mer. Håper det var til hjelp Update eller ikke. Milita i M2 er altfor barske, sett i forhold til "proffe" soldater IMHO.
Huginn Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Snappet opp på twcenter forumet (altså ikke erfart selv, eller veit om det er sant) at stats har pent lite å si i praksis, ettersom animasjoner til slutt er avgjørende. Muligens derfor? Erfarte også at English Knights var en forferdelig dyr versjon av Peasants.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå