Gå til innhold

EPoX EP-8RDA eller Abit NF7 V1.2 ?


Orak

Anbefalte innlegg

btw. har Abit kortet et slikt display der feilmeldinger kommer, som epox korta har eller noe som restatter det ?

 

Nei abit har ikke et slikt system, faktisk er epox ganske unike på det området. Hvis det skulle være noe feil med abit kortet (?!), vil nok du få det forklart gjennom pipelyd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grr... liker ikke den pipinga :( den graver seg veier inne i hode :grumpy:

Men, det displayet er ganske unikt som du sa ja. En kompis av meg fikk jo en hel regle :lol: han fikk 27 , 03 , FF (uten boot) osv .. hehe , da så jeg svart på det kortet en liten stund må jeg si. Men, som i eventyra så er det altid en lykkelig slutt og 201 fsb uten mod :)

 

201 fsb, ikke 210 :D *skriveleif*

Lenke til kommentar
Det som talar till Abitskortets fördel är att ganska många haft stora problem med Epoxkortet

Er det sant?

Det är sant Det är ganska många som tex inte kommer över fsb195-200 utan att göra en vddmodd på Epoxkortet Det är flera på Sweclockers i Sverige som råkat ut för en vcorebugg och dom kan inte dra upp vcoren högre än 1.95v Jag tror att det finns beskrivet hos http://www.8rdafaq.com/8RDA/index.html eller http://www.8rda.com/

Lenke til kommentar

Fikk Abit kortet i går, og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.. første gang jeg bootet gikk det rett opp på 200 fsb, og deretter 220 med dual channel... Klarte 225 også, men ramen likte det ikke tror jeg ettersom det bare var standard Twinmos PC3200. Alt er rett ut av boksen og jeg hadde aldri høyere NB (A3) temp enn 29c.. (vdd 1,7)

Ingen tvil om at abit har gjort en bra jobb med dette kortet.

Lenke til kommentar
Fikk Abit kortet i går, og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd..  første gang jeg bootet gikk det rett opp på 200 fsb, og deretter 220 med dual channel... Klarte 225 også, men ramen likte det ikke tror jeg ettersom det bare var standard Twinmos PC3200. Alt er rett ut av boksen og jeg hadde aldri høyere NB (A3) temp enn 29c.. (vdd 1,7)  

Ingen tvil om at abit har gjort en bra jobb med dette kortet.

 

Ja, bare syn jeg sitter med 1.0 versjon som har endel problemer :

Lenke til kommentar

Det er noen lysdioder på det nye v1.2 kortet som indikerer ulike ting. Ikke digitalskjerm som epox-kortet da, men indikasjonen er jo der...

 

Tror begge kortene er veldig gode egentlig. Samtidig må du huske på at for å overklokke skikkelig er det veldig mange som må gjøre en volt-modd på Epox-kortet for at det skal gå noe særlig over 190 fsb. Se artikkelen på www.hardware.no nylig. Det slipper man på Abit-kortet. Det går fint runt 200 mhz uten noe sånt.

 

Videre, hvis optisk lydutgang er noe du vil ha, samt serial ata (nf7-s) får du dette på Abit-kortet. Medfølgende på Abit-kortet er også en overgang fra vanlig ide-kabel til serial-ata kabel som gjør at harddisken yter tilnærmet lik en serial ata-disk.

 

Flere artikler forteller om dette. Noen brukere på Abit sitt forum, men også på overclockers.com har snakket om dette.

Lenke til kommentar

Dersom du går for epox vil jeg anbefale 8RGA+ fremfor 8RDA+, da kan du justere opp VDD til 2V og CPU til 2.2V.

 

For å komme skikkelig høyt med FSB må du bytte ut kjøleren på NB med en bedre en, men det er jo en smal sak...

 

Mitt 8RGA+ er på vei i posten nå :) gjett om jeg gleder meg da :yes:

 

Andy

Lenke til kommentar

Abit NF7-S 1.2 er bedre enn EPoX hvis du ikke vil modde. Men hvis jeg var deg, og hadde bestemt meg for EPoX, ville jeg tatt 8RGA+ for å slippe vdd mod. Mange av EPoX 8RDA+ kortene trenger vdd mod for å i det hele tatt komme i nærheten av 200mhz fsb.

 

Mitt Abit NF7-S 1.2 kjøres på 230mhz single channel, no mods. Har bestilt meg saker for å vdd modde, samt en rambrikke til. Dette kortet anbefales!

Lenke til kommentar

Virker som det er stor forskjell på kortene her, mitt 8RDA+ går til 222FSB uten mod, med nyeste BIOS (3305) mens ved eldre BIOS er det ustabilt over 200. Har møkkaram, men ved enkelte innstillinger er den villig til å gå langt. Virker litt rart, men rammen liker seg bedre ved 3-3-2-2.5 enn ved andre instillinger :shrug:

 

Kjører ikke kortet ved denne FSB til vanlig da jeg har valgt støyfritt @ 200FSB istedet for en periode.

Lenke til kommentar

mitt asus a7n8x kjørte på 203-5 fsb stabilt originalt. så stripset jeg på en zalman gullribbe og fikk 209 stabilt, så med vifte- 215mhz. skal sette inn støtet med voltmod snart, gleder meg til potmeteret kommer 8)

 

også viktig med kjøleribbe på sb når man klokker hardt og voltmodder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...