Gå til innhold

Bartender i bryllup, hva drinker bør jeg lage?!


Anbefalte innlegg

Som uerfaren "bartender" på hobbynivå skal jeg nå servere gratis drinker i et bryllup. Det er ca 20 gjester, fordelt på alle aldre. Noen liker søte, andre liker sure, noen er litt oppi sine beste år og er mest glad i varme drinker.

 

Kan noen gi meg tips på fine coctails, gjerne med felles alkoholinnholdige ingredienser for økonomien sin del. Gjerne med ulike blandevann (san fransisco, tequila sunrise, mojito?), varme drinks (irish coffee, kaffi baileys ol) noen greie shots (galliano hotshot, tyrkisk pepper/fisherman, baileys hot shot).

 

Kan godt være vanskelige drinker, er ikke det det står på. Men i forhold til glass og diverse....

 

Håper på masse gode tips :)

 

Redigert, har det meste av utstyr til å lage alt med, og kan å bruke det :)

Endret av miss_unique88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å trykke opp "Drink-kart", altså liste over de drinkene ny har mulighet til å servere. Ta da med alt i fra rene konjakker og likører til mixede drinker. Da blir det lettere for gjestene å finne noe spenende, noe som ikke faller under det de alltid pleier å drikke.

 

 

Jeg hadde på den forrige mobile (og på pcen midt på 90-tallet) en veldig enkel bartender-applikasjon. Der kunne du legge inn hvilke ingredienser du hadde i skapet også kunne den liste alle drinker du kunne lage med disse ingrediensene. Man kunne også gå gjennom drinker man manglet ingredienser til og se hva man manglet. En lett måte å se hva man burde bestille inn.

 

Sørg for å ha en del basisingredienser; hel sitron, hel lime, Rose Lime, Rose Grenadine, krem på boks, appelsinjuce, sitronbrus .....

 

Noen wikipedia-linker

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cocktails

http://en.wikipedia.org/wiki/Mixed_drink

 

 

Sørg også for å ha et utvalg av alkoholfrie mixede drinker, så de som ønsker det også får litt å velge mellom.

Lenke til kommentar

symbian er ett av mange os som blir brukt på mange telefoner, deriblant mange Nokiatelefoner. Sony Ericson har sitt eget system, så den vil ikke funke på de tror jeg.

 

 

Det er mulig å søke etter likenede applikasjoner til PC, men foreløpig har jeg bare funnet ting som ikke er freeware.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sex on the beach. San Fransisco. Cosmopolitan. Woo Woo (Cape Cod med en dash peachtree på toppen). Gin Tonic. Cuba Libre. Martinis. Kamikaze (vodka, triple sec (Contrieau) og sourmix/lemonade). Screwdriver. Cape Cod'er (vodka og tranebærjuice). Madras (vodka, tranebær- og appelsinjuice). Old Fashioned (sukkerbit løses opp med et par dråper f.eks Jägermeister - rør rundt m pittelitt vann og tilsett blended whiskey). Lynchburg Lemonade - Jack Daniels, triple sec, sourmix og sprite. Caprinha - hvit rom, brunt sukker, limebåter (skvises i glasset med sukkeret) og soda. Champagne med litt ferskenjuice nederst i glasset (husker ikke hva den heter - Belllini??). Tequila Sunrise (Tequila, appelsinjuice og grenadine (nederst i glasset).

 

Drinkene kommer ofte an på aldersgruppen og sosial gruppe gjestene befinner seg i - men her er noe for enhver - ut fra de ingrediensene du har. Hadde villet kjøpe Bailey's, Kaluha og fløte for å lage White Russians utover kvelden, når folk begynner å bli litt sure i magen. Pluss ananasjuice og kokosmelk for å lage noe a la Piña Colada. Selvsagt også irish coffee.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En kjapp og enkel drink som de aller fleste vil like:

 

Fyll glass med is først, deretter bygger du følgende:

1 del vodka, 1 del peach tree, 1 del cranberry (tranebær) juice, fyll opp med 7up og hiv oppi en limebåt.

 

Tar ca 30 sek å lage, og smaker godt.

 

[Edit:] Ble servert denne på Blå i Molde, og da het den "Taste of the Good Life" Har i ettertid lært meg Taste of the Good Life, og denne ligner ikke :D

Det er mer som en modifisert Woo Woo (som forøvrig er en annen klassiker)

Endret av Kellendil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...