Gå til innhold

Hvilke PS2 titler foreslår du til meg?


-iL-

Anbefalte innlegg

Jeg har en bakoverkompatibel PS3, og er på jakt etter cream-of-the-cream 1 player spill som kom ut til PS2.

 

Jeg liker ikke

*JRPG

*barnespill (R&C, Jak&Dexter)

*snike spill (ala MGS)

*og kommer heller ikke til å kjøpe spill som det finnes (eller kommer) tilsvarende titler til PS3/360. (feks Tekken, Grand Turismo)

 

F.eks elsker jeg Prince of Persia, men disse har jeg alt spilt på xbox/xbox 360

 

 

Spill jeg hittil har kjøpt til min bakoverkompatibel PS3:

  • *God of War 1 & 2
  • *Okami
  • *Shadow of the Colossus

Hvilke andre bør/må jeg ha?

 

 

edit: legger på ting jeg ikke liker etterhvert som folk foreslår tittler :p

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tekken finnes i ANNEN variant på ps3.

R&C spillene oppdaget jeg i år, som 22-åring, og de er dritbra.

 

Har testa (lånt) en R&C til PS3, og det falt definitivt ikke i smak.

Kommer til å kjøpe nye Tekken 6 som kommer.

RE4 har jeg spilt på PC.

 

Ghosthunter? Får "bare" 8.4 på ign.com http://ps2.ign.com/objects/546/546763.html

men ser interesant ut.

 

Kan vel legge til at jeg ser etter 1-spiller spill. (lagt til i OP)

Lenke til kommentar
Alt som har hett noe med "Tekken" i seg.

Alt som har hett noe med "Ratchet and Clank" i seg.

 

Tekken finnes på PS3 i bedre variant.

Ratchet og Clank definerer jeg som barnespill :p

 

Noen som vet hvor man kan få tak i ICO? det er jo definitivt ett jeg må ha.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=44378

 

Spilte nettopp ICO å det må være det beste spillet jeg har spilt :) kansje bare slått av Shadow of the colossus.

Jeg kjøpte det på Gamestop og du får det sikkert på finn.no ol :thumbup:

Lenke til kommentar

GTA spillene er et must. Hvis du VIRKELIG har sans for GTA bør du også skaffe deg "stories" spillene etter at du er ferdig med hovedspillene. Dvs Liberty City Stories og Vice City

Stories.

 

Onimusha var også veldig bra på Ps2.

 

Devil May Cry 1'ern var jo sinnsyk på ps2. 9.6! i score. Et av tidenes actionspill på konsoll.

 

Digger du god of war digger du GARANTERT dette!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Når du sier at du spilte R&C på PS3, var det på norsk eller engelsk? Om det var på norsk, prøv engelsk. Dessuten, nesten alle spill er slik at de starter i det små før de trapper segg opp ;)

 

Dessuten har du de tre første på PS2, 4'ern har bare en liten singleplayer med mer fokus på multi, ikke like bra som resten...Dessuten er de ikke helt barnespill, mer alle-aldre-spill, med vitser man skal ha noen år på baken for å forstå.

 

Ellers er det synd du ikke liker JRPG, FFX er det søte lille kirsebæret oppå kremen når det gjelder PS2-spill!

Lenke til kommentar
SSX 3 og Black er noe man virkelig ikke bør gå glipp av.

 

Jupp, SSX har jeg spilt på PS1 og XBOX.

Black på XBOX.

 

Kan jo prøve Devil May Cry serien. Hvis du liker God of War er det på en måte det, men litt sprøere historie og dypere kampsystem. 2'ern ekke spesielt bra da, men resten kan jeg anbefale 1,3,4.

 

Har du spilt Sands of Time serien? Om ikke må det prøves og det kommer et nytt Prince of Persia spill før jul og en film i 2009-10.

 

Testa litt Devil May Cry 4, og den fenget merkelig nok ikke. Mulig jeg tester ut 1 & 3 da.

PoP har jeg spilt til døde :p Det nevnte jeg også i OP.

Skal seff kjøpe neste kapittel.

 

 

GTA spillene er et must. Hvis du VIRKELIG har sans for GTA bør du også skaffe deg "stories" spillene etter at du er ferdig med hovedspillene. Dvs Liberty City Stories og Vice City

Stories.

 

Onimusha var også veldig bra på Ps2.

 

Devil May Cry 1'ern var jo sinnsyk på ps2. 9.6! i score. Et av tidenes actionspill på konsoll.

 

Digger du god of war digger du GARANTERT dette!

 

Onimusha skal sjekkes opp!

 

Dessverre (?) faller ikke sandbox spill inn i min spill smak (kan også ha noe med at jeg ikke liker å spille bad guys), og GTA har derfor aldri fenget meg. Har GTA IV liggende til PS3, og har vel spilt 1 time maks. GTA III med extra, har jeg spilt en del til XBOX 1.

Skal tenke på Devil May Cry 1

 

Når du sier at du spilte R&C på PS3, var det på norsk eller engelsk? Om det var på norsk, prøv engelsk. Dessuten, nesten alle spill er slik at de starter i det små før de trapper segg opp ;)

 

Dessuten har du de tre første på PS2, 4'ern har bare en liten singleplayer med mer fokus på multi, ikke like bra som resten...Dessuten er de ikke helt barnespill, mer alle-aldre-spill, med vitser man skal ha noen år på baken for å forstå.

 

Ellers er det synd du ikke liker JRPG, FFX er det søte lille kirsebæret oppå kremen når det gjelder PS2-spill!

 

Spiller alltid engelske spill ja (og ser engelsk av tegne/animasjon filmer på kino).

Mulig jeg gir det en sjanse til da, vet jo at det fleste tegne/animasjons filmer, passer også godt til voksne. (feks Nemo har jo flust av voksne vitser som barn ikke skjønner)

 

Jeg elsker RPG, men JRPG fenger meg ikke. Klarer ikke helt å forklare det, men det er noe som ikke helt sitter. Dog så er Bards Tale spillene mine absolutte favoritter, og de er vel på en måte JRPG? For er ikke JRPG turn based RPGs?

Skal gi de nye FF spillene som kommer en sjanse. Og jeg gir genren sjanser på sjanser, kjøpte feks Lost Oddysey, som jeg ble fryktelig skuffet av.

 

 

Om du ikke har spilt det, kjøp Psychonauts ASAP! Genialt spill fra Tim Schafer.

 

Eier det til XBOX :p En liten perle det.

 

Vil anbefale Tomb Raider. Enten Anniversary eller Legend. Utrolig artige spill :)

 

Helt enig, men her har jeg spilt til de fleste til PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...